Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
marwisn, w Twoim przypadku sądzę, że to zwarcie pinów czujnika sprzęgła nie miało znaczenia.
Otóż tempomat można włączyć przy określonej prędkości (chyba powyżej 35 km/godz.) tylko górnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów, natomiast wyłączenie tempomatu może wystąpić aż w trzech przypadkach:
- po naciśnięciu na pedał sprzęgła - ten przypadek jest zawsze jak zmienia się bieg na wyższy lub redukcja;
- po naciśnięciu na pedał hamulca - z jakiegokolwiek powodu oraz
- dolnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów
Otóż tempomat można włączyć przy określonej prędkości (chyba powyżej 35 km/godz.) tylko górnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów, natomiast wyłączenie tempomatu może wystąpić aż w trzech przypadkach:
- po naciśnięciu na pedał sprzęgła - ten przypadek jest zawsze jak zmienia się bieg na wyższy lub redukcja;
- po naciśnięciu na pedał hamulca - z jakiegokolwiek powodu oraz
- dolnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów
Tempomat sie wyłączał. Nie szło go uruchomić w żadnym zakresie prędkości.
Przy pierwszej takiej sytuacji sprawdziłem zworkę na wtyczce od czujnika, ale było ok. Kontrola op-comem i błąd "sygnał czujnika sprzęgła za wysoka wartość".
Reset błędów i tempomat jest. Ponowna próba i jazda na zwartej wtyczce czujnika sprzęgła z podpiętym komputerem i monitorowaniem stanu sterownika silnika. Kilka razy zmiana biegów i tempomat znów nie działał, a sterownik wywalał ten sam błąd. Po resecie błędu tempomat wracał.
Po montażu czujnika wszystko gra i nie ma żadnych błędów.
Stąd moje przypuszczenia.
Przy pierwszej takiej sytuacji sprawdziłem zworkę na wtyczce od czujnika, ale było ok. Kontrola op-comem i błąd "sygnał czujnika sprzęgła za wysoka wartość".
Reset błędów i tempomat jest. Ponowna próba i jazda na zwartej wtyczce czujnika sprzęgła z podpiętym komputerem i monitorowaniem stanu sterownika silnika. Kilka razy zmiana biegów i tempomat znów nie działał, a sterownik wywalał ten sam błąd. Po resecie błędu tempomat wracał.
Po montażu czujnika wszystko gra i nie ma żadnych błędów.
Stąd moje przypuszczenia.
u mnie był dokładnie taki sam objaw. bez czujnika sprzęgła wywalało błędymarwisn pisze:Tempomat sie wyłączał. Nie szło go uruchomić w żadnym zakresie prędkości.
Przy pierwszej takiej sytuacji sprawdziłem zworkę na wtyczce od czujnika, ale było ok. Kontrola op-comem i błąd "sygnał czujnika sprzęgła za wysoka wartość".
Reset błędów i tempomat jest. Ponowna próba i jazda na zwartej wtyczce czujnika sprzęgła z podpiętym komputerem i monitorowaniem stanu sterownika silnika. Kilka razy zmiana biegów i tempomat znów nie działał, a sterownik wywalał ten sam błąd. Po resecie błędu tempomat wracał.
Po montażu czujnika wszystko gra i nie ma żadnych błędów.
Stąd moje przypuszczenia.
A żaróweczka jest ?? Ciekawe może da się łatwo aktywować tą kontrolkęmarwisn pisze:Po lewej stronie w górnej części licznika jest prostokątne okienko. Jak rozbierałem zegary to widziałem tam kontrolkę od tempomatu (ikona prędkościomierza). Nie wiem dlaczego nie zapala się przy włączonym tempomacie.
Witam
Udało się uruchomić tempomat oraz komp. pokładowy. Wcześniej miałem do czynienia z dyletantem który nie umiał obsługiwać TECHa 2. Przejechałem się do Gorzowa Wlkp. na ul. Krótką 22 (serwis Bosch) i tam bez problemu w 10 minut było wszystko załatwione. I nie trzeba było mostkować wtyczki od sprzęgła(mam automat ale wtyczka jest). No ale nie ma róży bez kolców, mogę sprawdzać sobie chwilowe zużycie, średnie itp. ale nie mam komunikacji z czujnikami ilości oleju, ilości płynu chłodniczego, świateł mijania, klocków hamulcowych, ilości płynu do spryskiwacza. Czy są jakieś możliwości by te wskazania zassać do kompa, albo chociaż zmostkować by nie wyświetlały mi się błędy typu : sprawdź stan oleju, sprawdź stan płynu do spryskiwacza itp?
Pozdrawiam Rysio
Udało się uruchomić tempomat oraz komp. pokładowy. Wcześniej miałem do czynienia z dyletantem który nie umiał obsługiwać TECHa 2. Przejechałem się do Gorzowa Wlkp. na ul. Krótką 22 (serwis Bosch) i tam bez problemu w 10 minut było wszystko załatwione. I nie trzeba było mostkować wtyczki od sprzęgła(mam automat ale wtyczka jest). No ale nie ma róży bez kolców, mogę sprawdzać sobie chwilowe zużycie, średnie itp. ale nie mam komunikacji z czujnikami ilości oleju, ilości płynu chłodniczego, świateł mijania, klocków hamulcowych, ilości płynu do spryskiwacza. Czy są jakieś możliwości by te wskazania zassać do kompa, albo chociaż zmostkować by nie wyświetlały mi się błędy typu : sprawdź stan oleju, sprawdź stan płynu do spryskiwacza itp?
Pozdrawiam Rysio
Z tego co się orientuje poszczególne sygnały wchodzą na poszczególne piny komputera (wyświetlacza). Musiałbyś te piny pozwierać do masy. Wtedy komputer nie będzie wyświetlał błędów.
Bardziej ambitnie to podłączyć te sygnały, ale to mnóstwo roboty. Musiałem wymieniać zbiorniczki na takie z czujnikami, kłaść kable pod czujniki klocków hamulcowych. Poziomu oleju nie robiłem bo bym musiał miskę wymienić na taką z czujnikiem.
Drugi raz bym się za to nie zabrał. Pełen opis tej procedury jest tutaj. Zakładka technika / Napraw to sam / Montaż mida w astrze
Bardziej ambitnie to podłączyć te sygnały, ale to mnóstwo roboty. Musiałem wymieniać zbiorniczki na takie z czujnikami, kłaść kable pod czujniki klocków hamulcowych. Poziomu oleju nie robiłem bo bym musiał miskę wymienić na taką z czujnikiem.
Drugi raz bym się za to nie zabrał. Pełen opis tej procedury jest tutaj. Zakładka technika / Napraw to sam / Montaż mida w astrze
inni mieli problemy:51cent pisze:Witam
Potrzebuję od Was pomocy.
Kupiłem manetkę tempomatu, zainstalowałem ją, aktywowałem op-comem i tempomatu nie ma Czujnik sprzęgła jest.
Co jeszcze sprawdzić, ja nie mam pomysłu.
sprawdź w opcomie czy po ponownym podłączeniu tempomat jest odpalony
sprawdz manetkę - zamień z kimś lub sprawdź czy na pewno dobrze podłączona
bo czy odpalasz tempomat w czasie jazdy pow 30km/h nie trzeba pytać?