Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gawo74

#136 Post autor: gawo74 »

Witam kierowcow Zafirek, miesiac temu kupilem Zafire 1.8 i zauwazylem ze ubywa mi plynu. Raz otwierajac maske zobaczylem przez moment pare wydobywajaca sie jakby z tylu silnika. Niestety nie moge znalezc wycieku. Moze ktos ma jakis pomysl? Za wszystkie z gory dziekuje.

gawo74

#137 Post autor: gawo74 »

Sory za brak polskich znakow, ale mam norweskiego Windowsa i musialbym je wklejac. Uszczelka byla wymieniana w styczniu 2010 w serwisie Opla w Bergen wiec powinno byc OK. dla ciekawosci napisze norweska cene: wymiana jednego zaworu wydechowego, szlifowanie pozostalych, planowanie glowicy, wymiana oleju i filtra 21900 koron czyli ok 10900zl :shock: Nie ma masla na nakretce, nie ma plynu w oleju. Co do podlogi to nie sprawdzalem, ale para wydobywa sie zza silnika wiec do chyba nie nagrzewnica :roll:

gawo74

#138 Post autor: gawo74 »

Okazalo sie ze norwescy mechanicy czasem zapominaja zalozyc obejme na weza. :zolta: Mam nadzieje ze juz nie bedzie cieklo.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#139 Post autor: scaniairizar »

to ja sie podziele nowymi newsami z użytkowania mojej

płyn uciekał (na 100 km około 200 ml), gąbka sucha, pod nogami kierowcy i ta koło vinu, zauwazyłem tylko co jakiś czas mokrą kropke pod autem na wysokosci fotela pasażera. lecz nie dawało mi to spokoju, szukałem, szukałem i sie doszukałem. poleciały oringi nagrzewnicy i lało się po tunelu środkowym pod dywanik idealnie pod fotelem, a tam jest otwór technologiczny i wyciekało na zewnątrz co jakiś czas.

ot, takie tam badziewie w mojej ;)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

a.bloch
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 maja 2010, 18:16
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Model:

#140 Post autor: a.bloch »

Witam kolegów.Dzisiaj zabrałem się za wymianę płynu chłodniczego.Zgodnie z instrukcją odkręciłem korek przy chłodnicy oraz korek zbiorniczka wyrównawczego i płyn spuściłem w naczynie.W czym problem.Płynu zleciało około 4,5 litra i koniec.Nie dało to mi spokoju i zalałem układ jeszcze raz odpowietrzyłem układ i ponownie spuściłem i znowu 4,5 litra.Pytam co jest.Gdzieś tam wyczytałem że układ mieści około 8,0 litra płynu.To dlaczego wyleciało mi tylko 4,5 litra.Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie wiec proszę o pomoc.

darkp1

#141 Post autor: darkp1 »

Z tego co wiem to w silniku wysokoprężnym w zafirze, układ chłodzenia ma pojemność właśnie 4,5L, napewno nie 8L.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#142 Post autor: MieHor »

darkp1, kolega a.bloch, niestety ma rację - wg instr. obsługi str. 226

system chłodzenia samochodów z manualną skrzyni biegów, z klimatyzacją zwykłą / sterowaną elektronicznie z podziałem na typy silników:
Z16XE - 6,3/6,6 litra
Z18XE - 6,5/6,8 litra
Z20LET - -/7,4 litra
Z22SE - 6,8/7,1 litra
Y20DTH - 7,9/7,9 litra
Y22DTR - 7,9/7,9 litra

darkp1

#143 Post autor: darkp1 »

MieHor, to zwracam honor, mój błąd. W takim razie, gdzie pozostałe 3,5 L płynu?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#144 Post autor: MieHor »

Nie wiem - przez 2,5 roku użytkowania ZA nie miałem potrzeby ani wymiany ani uzupełniania płynu - kontrolowałem na bieżąco stan, a przed zimą sprawdzałem stopień zamarzania płynu

Woytas

#145 Post autor: Woytas »

płynu trochę zawsze zostanie w bloku silnika, czy 3,5l to nie wiem..całkiem możliwe, aby wyleciało jak najwięcej trzeba...niestety...odpalić auto...tylko uważać aby nie przegrzać silnika lub nie spalić pompy - czyli najlepiej włączyć na bardzo krótko, zgasić poczekać i zrobić to jeszcze raz....ale bardzo KRÓTKO

JJ

#146 Post autor: JJ »

A czy lepiej wymienić płyn czy dolać nowy? Bo nie znam stężenia i producenta płynu, który jest w układzie.

Woytas

#147 Post autor: Woytas »

Jak generalnie nie wiesz co tam pływa w układzie i nie wymieniałeś jeszcze płynu, to ja bym zmienił płyn ( nie jest to droga impreza) dla spokojności o stan kanałów w bloku, itp.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#148 Post autor: MieHor »

JJ, w przypadku płynu chłodzącego raczej chodzi o temperaturę zamarzania (można ustalić specjalnym areometrem - wyskalowanym w stopniach C), a nie stężenia czy gęstości.
Podobnie jak sugeruje kolega Woytas, też bym wymienił na nowy, bardzo dobry jest koncentrat GM, który po zmieszaniu z wodą w stosunku 1:1 daje temp. zamarzania -37*C

JJ

#149 Post autor: JJ »

Dzięki za pomoc.

biedrona

#150 Post autor: biedrona »

Witajcie Ostatnio zauważyłem że mam ślady płynu chłodnicowego na krawędziach zbiorniczka wyrównawczego (tam gdzie jest zgrzewany) a pod wężem który wchodzi od góry do zbiorniczka wyrównawczego. Jak myślicie co to może być Opaska ściskajaca przecieła wąż i przez ten wąż ucieka czy może puszcza korek od zbiorniczka I teraz mam pytanie czy taki wąż mozna bezproblemu wymienic bez spuszczania płynu? Dodam że moje autko to Zafira 2.0 DTI Jesli tak to kupię wąż dwie opaski ściskające i wymienię sobie Pomóżcie Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”