Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
Sory za brak polskich znakow, ale mam norweskiego Windowsa i musialbym je wklejac. Uszczelka byla wymieniana w styczniu 2010 w serwisie Opla w Bergen wiec powinno byc OK. dla ciekawosci napisze norweska cene: wymiana jednego zaworu wydechowego, szlifowanie pozostalych, planowanie glowicy, wymiana oleju i filtra 21900 koron czyli ok 10900zl Nie ma masla na nakretce, nie ma plynu w oleju. Co do podlogi to nie sprawdzalem, ale para wydobywa sie zza silnika wiec do chyba nie nagrzewnica
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
to ja sie podziele nowymi newsami z użytkowania mojej
płyn uciekał (na 100 km około 200 ml), gąbka sucha, pod nogami kierowcy i ta koło vinu, zauwazyłem tylko co jakiś czas mokrą kropke pod autem na wysokosci fotela pasażera. lecz nie dawało mi to spokoju, szukałem, szukałem i sie doszukałem. poleciały oringi nagrzewnicy i lało się po tunelu środkowym pod dywanik idealnie pod fotelem, a tam jest otwór technologiczny i wyciekało na zewnątrz co jakiś czas.
ot, takie tam badziewie w mojej
płyn uciekał (na 100 km około 200 ml), gąbka sucha, pod nogami kierowcy i ta koło vinu, zauwazyłem tylko co jakiś czas mokrą kropke pod autem na wysokosci fotela pasażera. lecz nie dawało mi to spokoju, szukałem, szukałem i sie doszukałem. poleciały oringi nagrzewnicy i lało się po tunelu środkowym pod dywanik idealnie pod fotelem, a tam jest otwór technologiczny i wyciekało na zewnątrz co jakiś czas.
ot, takie tam badziewie w mojej
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
Witam kolegów.Dzisiaj zabrałem się za wymianę płynu chłodniczego.Zgodnie z instrukcją odkręciłem korek przy chłodnicy oraz korek zbiorniczka wyrównawczego i płyn spuściłem w naczynie.W czym problem.Płynu zleciało około 4,5 litra i koniec.Nie dało to mi spokoju i zalałem układ jeszcze raz odpowietrzyłem układ i ponownie spuściłem i znowu 4,5 litra.Pytam co jest.Gdzieś tam wyczytałem że układ mieści około 8,0 litra płynu.To dlaczego wyleciało mi tylko 4,5 litra.Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie wiec proszę o pomoc.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
darkp1, kolega a.bloch, niestety ma rację - wg instr. obsługi str. 226
system chłodzenia samochodów z manualną skrzyni biegów, z klimatyzacją zwykłą / sterowaną elektronicznie z podziałem na typy silników:
Z16XE - 6,3/6,6 litra
Z18XE - 6,5/6,8 litra
Z20LET - -/7,4 litra
Z22SE - 6,8/7,1 litra
Y20DTH - 7,9/7,9 litra
Y22DTR - 7,9/7,9 litra
system chłodzenia samochodów z manualną skrzyni biegów, z klimatyzacją zwykłą / sterowaną elektronicznie z podziałem na typy silników:
Z16XE - 6,3/6,6 litra
Z18XE - 6,5/6,8 litra
Z20LET - -/7,4 litra
Z22SE - 6,8/7,1 litra
Y20DTH - 7,9/7,9 litra
Y22DTR - 7,9/7,9 litra
płynu trochę zawsze zostanie w bloku silnika, czy 3,5l to nie wiem..całkiem możliwe, aby wyleciało jak najwięcej trzeba...niestety...odpalić auto...tylko uważać aby nie przegrzać silnika lub nie spalić pompy - czyli najlepiej włączyć na bardzo krótko, zgasić poczekać i zrobić to jeszcze raz....ale bardzo KRÓTKO
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
JJ, w przypadku płynu chłodzącego raczej chodzi o temperaturę zamarzania (można ustalić specjalnym areometrem - wyskalowanym w stopniach C), a nie stężenia czy gęstości.
Podobnie jak sugeruje kolega Woytas, też bym wymienił na nowy, bardzo dobry jest koncentrat GM, który po zmieszaniu z wodą w stosunku 1:1 daje temp. zamarzania -37*C
Podobnie jak sugeruje kolega Woytas, też bym wymienił na nowy, bardzo dobry jest koncentrat GM, który po zmieszaniu z wodą w stosunku 1:1 daje temp. zamarzania -37*C
Witajcie Ostatnio zauważyłem że mam ślady płynu chłodnicowego na krawędziach zbiorniczka wyrównawczego (tam gdzie jest zgrzewany) a pod wężem który wchodzi od góry do zbiorniczka wyrównawczego. Jak myślicie co to może być Opaska ściskajaca przecieła wąż i przez ten wąż ucieka czy może puszcza korek od zbiorniczka I teraz mam pytanie czy taki wąż mozna bezproblemu wymienic bez spuszczania płynu? Dodam że moje autko to Zafira 2.0 DTI Jesli tak to kupię wąż dwie opaski ściskające i wymienię sobie Pomóżcie Pozdrawiam