[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
witam
Orientuje sie ktoś czy "załamanie" przewodu elastycznego moze powodować problem z wypalaniem i wyskakiwać bład 190158?
Od tygodnia przy mocniejszym depnięciu na gaz (w czasie jazdy) zapala sie kontrolka samochodzika z kluczykiem i sie świeci.. Jesli jadę delikatnie to nic takiego sie nei stanie.. auto jedzie zawsze pełną moca.
Sprawdzałem wzrokowo te elastyczne przewody (choc sa twarde ) i nie widac zadengo przetarcia, uszkodzenia, nieszczelności... jedynie co to ten krótszy jest załamany (jakby zbyt mocno wygięty) - miałem opuszczaną delikatnie rurę wydechowa bez odpinania przewodów.
hmmm.. moze ogranicza przepływ???? nie znam sie na tym.. ktoś podpowie
Orientuje sie ktoś czy "załamanie" przewodu elastycznego moze powodować problem z wypalaniem i wyskakiwać bład 190158?
Od tygodnia przy mocniejszym depnięciu na gaz (w czasie jazdy) zapala sie kontrolka samochodzika z kluczykiem i sie świeci.. Jesli jadę delikatnie to nic takiego sie nei stanie.. auto jedzie zawsze pełną moca.
Sprawdzałem wzrokowo te elastyczne przewody (choc sa twarde ) i nie widac zadengo przetarcia, uszkodzenia, nieszczelności... jedynie co to ten krótszy jest załamany (jakby zbyt mocno wygięty) - miałem opuszczaną delikatnie rurę wydechowa bez odpinania przewodów.
hmmm.. moze ogranicza przepływ???? nie znam sie na tym.. ktoś podpowie
Witam
mecze sie z tematem.. wymieniłem przewód, (jeden miał małą dziurkę) wyczyściłem EGR i przepustnicę i niby wszytko OK... po przejechaniu ok 200km zapala sie znow kontrolka serwisu.
Błąd nadal jest.
Dzis skasowałem TECH-em błąd (zapłaciłem trochę kasy) i niby było oik.. ale po 10 km temat powraca. Znow świeci sie kontrolka i bład wrócił.
Parametry silnika (EGR, nasycenie DPF, turbo, wtryski) posprawdzane - wynik wzorowy. Auto jeździ poprawnie TYLKO TEN BŁĄD I DRAŻNIACA KONTROLKA... DPF wypala sie poprawnie..
mecze sie z tematem.. wymieniłem przewód, (jeden miał małą dziurkę) wyczyściłem EGR i przepustnicę i niby wszytko OK... po przejechaniu ok 200km zapala sie znow kontrolka serwisu.
Błąd nadal jest.
Dzis skasowałem TECH-em błąd (zapłaciłem trochę kasy) i niby było oik.. ale po 10 km temat powraca. Znow świeci sie kontrolka i bład wrócił.
Parametry silnika (EGR, nasycenie DPF, turbo, wtryski) posprawdzane - wynik wzorowy. Auto jeździ poprawnie TYLKO TEN BŁĄD I DRAŻNIACA KONTROLKA... DPF wypala sie poprawnie..
witam,miałem ten sam problem i co się okazało,metalowe przewody które idą od dpf po dojściu do komory silnika kończą się i dalej idą z takiego elastycznego tworzywa i właśnie jeden przewód urwał się musiałem usunąć resztę z rurki i nasunąć go z powrotem ,przy samym czujniku te przewody są gumowe .Najlepiej robić to z kanału włożyć rękę i wyczuć te przewody bo miejsca nie ma za wiele tym bardziej że metalowe przewody idą pod osłoną
trafiony .... zatopiony
Dzieki sugestii kolegi matio74 ustaiłem uszkodzenie..
Faktycznie pękł ten "igielitowy" przewód przy króćcu rurki metalowej n wyjsciu do czujnika w komorze silnika. Jako ze przy próbie naprawy pękł jeszcze w drugim miejscu (wyzej) założyłem przewód elastyczny wysokotemperaturowy kupiony wcześniej z metra. Przy okazji wymienione przedowy(tym kupionym z metra) przy DPF-ie (oba)
Dla potomnych -przewody mają rózne średnice
fi 6
fi 9
zarówno przy DPF jak i przy czujniku potrzebne są odcinki ok 12cm
Reasumując:
Diagnoza -30min szukania
Materiał - (przewody +2 opaski ) -ok 20pln
Czas naprawy (podnośnik, kanał) - inaczej sie nie da ok 1h (fatalne dojście)
Dzieki sugestii kolegi matio74 ustaiłem uszkodzenie..
Faktycznie pękł ten "igielitowy" przewód przy króćcu rurki metalowej n wyjsciu do czujnika w komorze silnika. Jako ze przy próbie naprawy pękł jeszcze w drugim miejscu (wyzej) założyłem przewód elastyczny wysokotemperaturowy kupiony wcześniej z metra. Przy okazji wymienione przedowy(tym kupionym z metra) przy DPF-ie (oba)
Dla potomnych -przewody mają rózne średnice
fi 6
fi 9
zarówno przy DPF jak i przy czujniku potrzebne są odcinki ok 12cm
Reasumując:
Diagnoza -30min szukania
Materiał - (przewody +2 opaski ) -ok 20pln
Czas naprawy (podnośnik, kanał) - inaczej sie nie da ok 1h (fatalne dojście)
mnie powiedzieli w serwisie 380 zł za usunięcie tej awarii ,twierdzili że to metalowe przewody są nieszczelne i trzeba wszystkie osłony demontować i sprawdzać pod ciśnieniem te metalowe przewody ale postanowiłem sam jeszcze zobaczyć i jak się okazuje nie mieli racji i widać te przewody przy końcach tych metalowych ulegają często uszkodzeniu i są powodem błędu 190158 i ciesze się że mogłem pomóc
Korzystając z okazji mając auto na podnośniku zrobiłem fotę "sławnych" przewodów elastycznych przy DPF-ie odpowiedzialnych często za błąd P1901.Aby usunąć usterkę należy kupić ok 15cm przewodu gumowego fi8 i fi10 odpornego na wysokie temperatury i ewentualnie cztery opaski zaciskowe(można użyć stare).
Fota przedstawia starą wersję DPF-a z dwoma czujnikami a od 2007r stosowany był DPF z jednym czujnikiem,gdzie występował będzie jeden przewód elastyczny.
Uszkodzenia proszę nie ignorować i naprawić jak najszybciej,ponieważ z tym błędem komp nie dopuści do regeneracji filtra co może doprowadzić do jego całkowitego zapchania.
Posta edytowałem poprawiając dane odnośnie średnicy przewodów.
Fota przedstawia starą wersję DPF-a z dwoma czujnikami a od 2007r stosowany był DPF z jednym czujnikiem,gdzie występował będzie jeden przewód elastyczny.
Uszkodzenia proszę nie ignorować i naprawić jak najszybciej,ponieważ z tym błędem komp nie dopuści do regeneracji filtra co może doprowadzić do jego całkowitego zapchania.
Posta edytowałem poprawiając dane odnośnie średnicy przewodów.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 08:47 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... B1d+190158 nie przy samym filtrze tylko niżej tak jak w opisie i też wywaliło błąd 1901 58 oraz błąd 04004 związany z egr ale po naprawie przewodów błędy zniknęły
nie do końca takMarki pisze:Aby usunąć usterkę należy kupić ok 15cm przewodu gumowego fi8 odpornego na wysokie temperatury i dwie opaski zaciskowe.Naprawiając oczywiście jeden przewód,bo jeśli dwa to mnożymy zakupy x2
przewody elastyczne mają rózną srednice
fi 8 i fi 10
z zewnątrz wyglądają tak samo jednak średnica wewnętrzna przewodu jest inna... (jeden ma gróbszą ściankę) . sam wymieniałem oba więc wiem...
ja kupiłem fi7,5 i fi9,5 przez co lepiej dolega... wg mnie te oryginalne sa słabo spasowane.
Witam kolegów/-nki
Dzis kolega oddał mi auto po wymianie oleju itp... Jako ze warsztat oddalony jest ok 60km od miejsca gdzie mieszkam sam przyjechal do mnie Zosią..
Jak auto bylo na warsztacie to troche go odpalał itd i przerywał proces wypalania do tego stopnia ze dzis jak ruszył do mnie z autem do migala mu kontrolka świec... dzowni do mnie i mówi co sie dziej.. to ja na to ze redukcja i pełen but... NO I POMOGŁO.. ale zaświeciła sie od samego poczatku kontrolka auta z kluczykiem i błac 190105 - za niskie napięcie czujnika filtra....???
No i kurdę nie wiem co dalej... jest juz ciemno wiec niewiele zrobię... (
Błąd kasowałem wielkokrotnie ale momentalnie powraca... kasowanie przy pracującym silniku nie pomaga...
Wymianiałem juz przewody elastayczne czujnika DPF ale wtedy był inny kod.. zreszta jest o tym na forum
Moze ktoś podpowie gdzie szukac przyczyny... jutro zamierzam połozyc sie pod auto p zobaczyc jak wyglada połaćzneie czujnika pod kątem tego przewodu elektrycznego.. może rpzy okazji grzebania przy filtrze paliwa coś nie podłaczył przez nieuwage
aaa. DPF wypalił sie idealnie... właśnie patzre na bloki i mam 45km od ostatniego i nasycenie 24%
... edit
chyba zostalem rodzynkiem w tym temacie.. nic dzis zaczynam dzialc w tym kioerunku i szukac usterki...oczywiscie dam znac jaki tego bedzie efekt.... Jak nic nie znajdę to bede gościem TUNEForce
Dzis kolega oddał mi auto po wymianie oleju itp... Jako ze warsztat oddalony jest ok 60km od miejsca gdzie mieszkam sam przyjechal do mnie Zosią..
Jak auto bylo na warsztacie to troche go odpalał itd i przerywał proces wypalania do tego stopnia ze dzis jak ruszył do mnie z autem do migala mu kontrolka świec... dzowni do mnie i mówi co sie dziej.. to ja na to ze redukcja i pełen but... NO I POMOGŁO.. ale zaświeciła sie od samego poczatku kontrolka auta z kluczykiem i błac 190105 - za niskie napięcie czujnika filtra....???
No i kurdę nie wiem co dalej... jest juz ciemno wiec niewiele zrobię... (
Błąd kasowałem wielkokrotnie ale momentalnie powraca... kasowanie przy pracującym silniku nie pomaga...
Wymianiałem juz przewody elastayczne czujnika DPF ale wtedy był inny kod.. zreszta jest o tym na forum
Moze ktoś podpowie gdzie szukac przyczyny... jutro zamierzam połozyc sie pod auto p zobaczyc jak wyglada połaćzneie czujnika pod kątem tego przewodu elektrycznego.. może rpzy okazji grzebania przy filtrze paliwa coś nie podłaczył przez nieuwage
aaa. DPF wypalił sie idealnie... właśnie patzre na bloki i mam 45km od ostatniego i nasycenie 24%
... edit
chyba zostalem rodzynkiem w tym temacie.. nic dzis zaczynam dzialc w tym kioerunku i szukac usterki...oczywiscie dam znac jaki tego bedzie efekt.... Jak nic nie znajdę to bede gościem TUNEForce
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 09:23 przez Szymon78, łącznie zmieniany 1 raz.