[B]Opinie, problemy dotyczące silników 1,7 CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#31 Post autor: BajBus »

kaliope pisze:Musze powieidziec ze tu jest naprawde pozadek....oczywiscie tu jest tylko zafira...ale przyjnaminiej podzielona na A i B. Tam poszukac czegos o zafirze B i do tego w bezynie to też nie lada wyczyn. pozdrawaim.
i niech mi Marki powie jeszcze raz że pytanie o ZA w temacie ZB nic nie zaszkodzi ...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#32 Post autor: Lorry »

małe nawiązanie nie zaszkodzi ;) , natomiast na Opel 24 rzeczywiscie jest bajzel pod tym względem bo są owszem porozdzielane silnik itp. ale nie ma podziału na ZA i ZB

Przemcio

#33 Post autor: Przemcio »

piotrjfk pisze:,iz 1.7 CDTI to nowsza konstrukacja, no ale nie dokonca moge sie z nimi zgodzic(oparty na dosc leciwym silniku ISUZU).
wczoraj czytalem(AUTO SWIAT) test ASTRY 4 1.7 CDTI, niestety silnik nie zebral pochlebnych opini. warkotliwy,pracujacy z niska kultura i do auta o masie prawie 1,5 tony za slaby.
Mam nadzieję że kolega zadowolony bo ja mam nieco inne zdanie o 1.7

ronin

#34 Post autor: ronin »

Prawda jest taka że 1,9 to konstrukcja "Fiatowska" a Fiat jak wiemy przyczynił się do powstania technologii Common Rail. No i Zafira B to ciężka krowa więc 1,9 lepiej daje radę - szczególnie po zawirusowaniu

Anony Mous

#35 Post autor: Anony Mous »

Ja przed kupnem ZB obdzwoniłem ponad 10 serwisów autoryzowanych Boscha i w każdym mi polecali silnik 1.9 właśnie fiatowski. Osprzęt typu pompa, wtryski bardzo wytrzymałe, wręcz ....bezwawaryjne...a jeśli już coś to tylko z uwagi na kiepskie paliwo...stąd pilnowanie gdzie tankujemy jest bardzo ważne. Kilka osób również podkreśliło fakt iż nie wolno jeżdziec na rezerwie oraz rok w rok lub co 10-15 tys km zmieniać filtr paliwa. W jednym serwisie nawet gość zażartował, że klnie na ten silnik bo nie mają roboty. Byłoby więc auto wzorowe gdyby nie alternatory, egr i dpf....bo to absolutnie 3 główne bolączki ZB w cdti. A w z19dth dochodzi 4-ta bolączka czyli klapy w kolektorze ssącym.

Przemcio

#36 Post autor: Przemcio »

:>
Jeśli porównamy (na drodze) 1,7 125 i 1,9 120 to zazdroszczę koledze pewności siebie. Ważne byśmy byli zadowoleni z naszych wyborów. Co do "zawirusowania "wolę się nie wypowiadać. Mam z tym przykre doświadczenia (inne auto) Często po wizycie na hamowni dowiadujemy się nieciekawych info , bywa że po paru setkach siada jakieś łożysko w skrzyni biegów itp.itd. W moim wyborze dogmatem była oszczędność w eksploatacji stąd 1,7.Dlatego jak będę zmuszony to wyrwę chwasta (DPF) Jeszcze jedno ,zapewniam że 1,7 świetnie sobie radzi z tą ja kto kolega napisał "ciężką krową" :piwo:

kicaj

#37 Post autor: kicaj »

kaliope pisze:alternatory
to ogolnie problem fiata ;)
kaliope pisze:egr i dpf
a to wszystkich aut, o ile dpf dotyczy diesla to egr rowniez benzyn...
wystarczy poczytac inne fora ;)
do tego dodac w dieslach dwumase i sprzeglo... al eto juz inna historia...

ronin

#38 Post autor: ronin »

Przemcio pisze: Jeśli porównamy (na drodze) 1,7 125 i 1,9 120 to zazdroszczę koledze pewności siebie.
Hamownia prawdę ci powie. Auta na rynek belgijski miały prawdopodobnie fabrycznie podniesioną moc i moment - jestem kolejnym żywym przykładem: 137KM/328Nm :)
Przemcio pisze: W moim wyborze dogmatem była oszczędność w eksploatacji stąd 1,7
Trzeba było tak od razu :lol:

Przemcio

#39 Post autor: Przemcio »

:>
I dodam nieskromnie że jeździłem i 1,9 - 101, 120 , 150 oczywiście w rajchu co pomogło mi wybrać. :piwo:

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#40 Post autor: Andrzej2503 »

a moge ja obiektywnie ocenić? :lol: - obie mam na placu 1,9 120 km i 1,7 125KM
i nie jestem ich użytkownikiem - tylko je sprzedaję
oczywiście zdrowe są jednakowo - przebiegi +/- podobne
:driver:

Anony Mous

#41 Post autor: Anony Mous »

Andrzej2503 pisze:a moge ja obiektywnie ocenić? :lol: - obie mam na placu 1,9 120 km i 1,7 125KM
i nie jestem ich użytkownikiem - tylko je sprzedaję
oczywiście zdrowe są jednakowo - przebiegi +/- podobne
:driver:
no jaka jest twoja opinia? która ciszej chodzi? która lepiej się zbiera?

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#42 Post autor: Andrzej2503 »

która lepiej się zbiera? - zdecydowanie 1,7 125KM - jak już odpali turbinę, do tego momentu to porażka, straszna dziura.
osobiście wolę 120KM przyśpieszenie jest bardziej płynne i równomierne.
Dużo ciszej chodzi 125KM.
Żadną nie jeździłem dłużej niż 2-3 dni (czas potrzebny na sprawdzenie), ale wydaje mi się że co do żywotności silnika to Sobie kupiłbym 120KM. (chyba mniej problemów w przyszłości - ta turbina w 125 to jak odrzutowiec, a odrzutowce bez remontów długo nie wytrzymują).
sklepik z Zafirami B i C

ronin

#43 Post autor: ronin »

Moja opinia też jest obiektywna - nie jeździłem 1,7 ale jak się dowiedziałem że to ISUZU... :mrgreen:

Przemcio

#44 Post autor: Przemcio »

:> Widzę że koledzy nie koniecznie ufają użytkownikowi 1,7.A wydaje mi się że nasze wynurzenia mają służyć innym a nie licytacji kto ma leszy :/ .W Polsce niewiele jeździ Zosiek z moim silnikiem dlatego pytanie się mechaników Opla o ten model jest mało wiarygodne (pytałem ...niewiele wiedzą ale problemów nie mieli natomiast z 1,9 150 bywają i to poważne).W rajchu jeździ tego sporo dlatego popytałem tam i o dziwo 1,9 120 spoko natomiast 1,9 150 odradzali stanowczo . Jeśli chodzi o marki ISUZU i FIAT to zdecydowanie ta pierwsza marka kojarzy się z solidnością , czego nie można powiedzieć o drugiej.Opel mocno obydwie jednostki zmodyfikował więc nie za bardzo bym się tym przejmował. Co do turbo dziury potwierdzam do 1800 emeryt , potem szał :lol: . Generalnie da się do tego przyzwyczaić . Ja wybrałem świadomie ,a kolegom życzę bezawaryjności i zadowolenia z Zosiek nawet jeśli nie mają POLSKIEGO serduszka z GLIWIC hyhyhyhy :piwo:

Anony Mous

#45 Post autor: Anony Mous »

Przemcio pisze::> Widzę że koledzy nie koniecznie ufają użytkownikowi 1,7.A wydaje mi się że nasze wynurzenia mają służyć innym a nie licytacji kto ma leszy :/ .W Polsce niewiele jeździ Zosiek z moim silnikiem dlatego pytanie się mechaników Opla o ten model jest mało wiarygodne (pytałem ...niewiele wiedzą ale problemów nie mieli natomiast z 1,9 150 bywają i to poważne).W rajchu jeździ tego sporo dlatego popytałem tam i o dziwo 1,9 120 spoko natomiast 1,9 150 odradzali stanowczo . Jeśli chodzi o marki ISUZU i FIAT to zdecydowanie ta pierwsza marka kojarzy się z solidnością , czego nie można powiedzieć o drugiej.Opel mocno obydwie jednostki zmodyfikował więc nie za bardzo bym się tym przejmował. Co do turbo dziury potwierdzam do 1800 emeryt , potem szał :lol: . Generalnie da się do tego przyzwyczaić . Ja wybrałem świadomie ,a kolegom życzę bezawaryjności i zadowolenia z Zosiek nawet jeśli nie mają POLSKIEGO serduszka z GLIWIC hyhyhyhy :piwo:
zgadzam się z Tobą absolutnie i nie miałem wcale na celu czegokolwiek zarzucać temu silnikowi, zwłaszcza, że nie miałem z nim do czynienia. Nie słyszałem też złych opinii na temat tego silnika a przecież jeździ tego tysiące w astrach G i H. Marka ISUZU rzeczywiście słynie z solidności, zwłaszcza w silnikach w autach ciężarowych, tak więc wiedzą na pewno co produkują. Podobnie wybierałbym między z19dt i 1.7 a nie 1.9 dth ale tylko z uwagi na te nieszczęsne kolektory. Kolega w VC 1.9dth miał wymieniany na gwaracji przy chyba 80tys km i szczelił znowu po 2 latach przy 120tys....a było bardzo stresująco bo mu nagle auto weszło w tryb awaryjny i koniec jazdy. Niemniej jednak, wydaję mi się popularność, czytaj: dostęp do części i mechaników znających sie na rzeczy przemawia za wyborem silnika 1.9 a nie 1.7.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”