Problem z jazdą pod ''górę''.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

Problem z jazdą pod ''górę''.

#1 Post autor: Anony Mous »

Opel Zafira 2.0di takim modelem się poruszam a problem jest następujący.Auto w mieście zachowuje się normalnie,na trasie na ''płaskim'' i z ''góry'' ok(przy około 120-130km/h) ale jak zaczyna się nawet lekkie wzniesienie to zaczyna co kilka sekund ''przerywać'' coś ala jakby się przytykało.

Wie ktoś co to może być?

adam423

#2 Post autor: adam423 »

ja myślę że za szybko jeździsz ale na początek odczytaj błędy w komputerze, sprawdź filtry i może zawór EGERA

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#3 Post autor: dzarko »

Ale na 100% jest to tak, że silnik się dławi, nie tak, że silnik chodzi normalnie, ale moc ucieka? Chodzi mi o to, czy w momentach o których wspominasz silnik jak by nie dostawał paliwa, czy chodzi normalnie, ale samochód nie ciągnie?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#4 Post autor: Ramirez »

Możliwe że za szybko jedziesz, Nie wiem jak to jest w 2.0 Di ale w 2.2 dti mam korektor Ssący popsuty i zośka ma takie wahania mocy, jak by ją coś hamowało. Ale najlepiej pojedz do mechanika powiedz co się dzieje, kompa niech podłączy i zobaczy co jest nie tak.

darkp1

#5 Post autor: darkp1 »

Fajne są argumenty typu "za szybko jedziesz". Auto to auto, ma jeździć tak jak się mu każe. Ja myślę że masz zapowietrzony układ... Oczywiście nie jedziesz na rezerwie?

TUX

#6 Post autor: TUX »

PanSledziowy pisze:przy około 120-130km/h
Ramirez pisze:za szybko jedziesz
no bez przesady - dla DI za szybko to może być 170 :)

a paliwo Ci się nie kończy? :P

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#7 Post autor: Ramirez »

Może ten argument że za szybko jeździsz to był zbędny, racja darkp1, auto ma jeździć tak jak chce kierowca.
TUX pisze:dla DI za szybko to może być 170
No DI 170 to jest wyczyn ;)

gwizdenson

#8 Post autor: gwizdenson »

W DI nie ma EGR ,więc ta opcja odpada.

TUX

#9 Post autor: TUX »

Ramirez pisze:No DI 170 to jest wyczyn
no 165 miałem na tarczy :)
może ciut z górki było :P

j

#10 Post autor: j »

DTLe mają egr.może przycinają się klapy wirowe w kolektorze ssącym.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

No tak myśle że zapowietrzony pod gore czyli silnik wyżej bak niżej powietrze sie odkłada w najwyższym miejscu tak wynika z twego opisu.W aucie niema urządzeń do sterowania silnika co by miały coś wspólnego z poziomowaniem przepływu paliwa ale bombelki powietrza działają jak poziomica a mogą być zasysane z baku jak mało paliwa, lub dużo wody w filtrze paliwa,należało by odwodnić.

gwizdenson

#12 Post autor: gwizdenson »

Przepraszam faktycznie ma EGR nie elektryczny ale pneumatyczny.Zamroczyło mnie.Ale odszczekuję nieścisłość.

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

Panowie, jak się nazywa ta rzecz która idzie do turbiny z głowicy?jak odkrecam korek wlewu oleju przy zapalonym silniku i poloze tylko korek na wlew to go podbija a powinien normalnie lezec,cos niedroznego ....

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#14 Post autor: Harry200 »

Ta rurka to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej,jak masz ją niedrożną to mogą być takie objawy,zależy jeszcze jak bardzo podskakuje,u mnie też to robi lekko.Rurkę sprawdź,niedrożna może uszkodzić simmeringi w silniku na skutek wzrostu ciśnienia..

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

Wiesz jak to fachowo się nazywa?Podobno ta rurka jest bardzo krucha .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”