Tachnika jazdy a ekonomia - spalanie w dieselku

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
cbm80

#31 Post autor: cbm80 »

7l/100 na trasie? Rowniez te 9.7l/100 tez na trasie? Bo az 7 to troche duzo. Przy spokojnej jezdzie na odpowiednio dlugiej trasie powinien nawet schodzic ponizej 6.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#32 Post autor: Maciek »

Cykl mieszany, czyli trasa + miasto.
Wg mnie wynik normalny.
DI jest trochę słabszy i żeby jechał trzeba bardziej prawy pedał przyciskać, co wiąże się z większym apetytem na paliwo :)

Pozdr.
M.

radeks1

#33 Post autor: radeks1 »

Cykl mieszany trasa- miasto.A co do długiej trasy to jeszcze nie miałem okazji sprawdzić,ale wygląda na to że bedzie ok.

spiotrowski

#34 Post autor: spiotrowski »

cykl mieszany 8,3 L/100
obroty rzędu 2,5- 3,5k
jak na silnik o mocy 140KM to nie jest źle

wokulski2000

#35 Post autor: wokulski2000 »

Kupilem zafirke 2.0 silnik dth 101 KM. w tej chwili mam spalanie na poziomie 6.0 litrow na trasie z predkoscia 100-120, 9 litrow po miescie bez szalenstw spokojna jazda bez gwaltownych przyspieszen, srednio wyszlo ponad 7 litrow, koledzy mowili mi ze powinna palic mniej. W ziazku z tym mam pytanie jak jeszdzic zafirka z tym silnikie alby jazda byla ekonomiczna, prosze znawcow o pomoc...

sQcha

#36 Post autor: sQcha »

Spalanie masz dobre. Ja mam po mieście jakieś 6,4 do 7,0 w zimie może być koło 7,5. Zmieniaj trochę niżej biegi to zejdziesz do 6,4, to wszystko. Aha i nie dawaj wysokich obrotów na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, diesel'ki tego nie lubią.

TUX

#37 Post autor: TUX »

najlepiej wejdz sobie na www.motostat.pl
i porównaj z innymi - średnia 7 to dobra średnia :)

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#38 Post autor: Ramirez »

Nie wiem co koledzy chcą od spalania, 6 litrów w trasie, to jest super spalanie :) , biegi najlepiej zmieniać tak, 2 tys obr do 2,5 tys obr. Tak jak napisał sQcha, i ja jeszcze dodam od siebie że jak wyjeżdżam z garażu to silnik troszkę pochodzi na wolnych obrotach, powiedziano mi że to dobrze robi. Nie wiem jaka jest prawda czy to cos pomaga czy nie, ale ja tak robię

TUX

#39 Post autor: TUX »

Ramirez pisze:co koledzy chcą od spalania, 6 litrów
a ktos się tego czepiał ??

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#40 Post autor: Ramirez »

Nie :) chodzi mi o posta kolegi wokulski2000,
wokulski2000 pisze:koledzy mowili mi ze powinna palic mniej
Chyba, że kolegom chodzi o spalanie w mieście :oops:

wokulski2000

#41 Post autor: wokulski2000 »

mi tez sie wydaje ze mam spalanie dobre, wydaje mi sie ze moi koledzy troche chyba zanizaja spalanie, kolega ma vectre 2.0 dti z tym samym silniekiem i mow ze na trasie mu pali 4,5 a po miescie 5,5 troche mi sie nie chce wierzyc, niby zafirka troche ciezsza i wyzsza ale 4,5 litra to juz chyba abstrakcja :) jak wracalem ze skoczowa do katowic przy predkosci 90-100 i delikatnym operowaniem gazem komputer pokazal 5,6 na 100, hamowanie tylko silnikiem :) to chyba dobry wynik...

Anony Mous

#42 Post autor: Anony Mous »

Ramirez pisze: biegi najlepiej zmieniać tak, 2 tys obr do 2,5 tys obr.
myśle, że na diesla to za mało. rzekłbym 2.5-3tys obr. zwłaszcza jak jest koło dwumasowe, choć kolegi to nie dotyczy. Oczywiście , że im mniejsze obroty, tym silnik spali mniej....ale nie kosztem innych podzespołów, ponieważ jak zmienisz bieg przy 2 tys to na kolejnym biegu będziesz startował z 1.2tys obrotów, czyli bardzo męczył silnik i ewentualną dwumasę. Także nie warto stawiać tylko na oszczędność paliwa.

A co do rozgrzania silnika, to póki to nie nastąpi, slilnik będzie palił dużo więcej, tak wiec warto pierwsze kilometry jechać na nieco wyższych obrotach, właśnie 2.5-3tys, co by silnik jak najszybciej się rozgrzał. Ja trzymam obroty w okolicach 2.8tys przez pierwsze 4 km i po tym dystansie mam już 80 stopni w testmode.

Przemcio

#43 Post autor: Przemcio »

kaliope pisze:
po tym dystansie mam już 80 stopni w testmode.[/quote]
Jak to uaktywnić ??

sQcha

#44 Post autor: sQcha »

kaliope pisze:
Ramirez pisze: biegi najlepiej zmieniać tak, 2 tys obr do 2,5 tys obr.
myśle, że na diesla to za mało. rzekłbym 2.5-3tys obr. zwłaszcza jak jest koło dwumasowe, choć kolegi to nie dotyczy. Oczywiście , że im mniejsze obroty, tym silnik spali mniej....ale nie kosztem innych podzespołów, ponieważ jak zmienisz bieg przy 2 tys to na kolejnym biegu będziesz startował z 1.2tys obrotów, czyli bardzo męczył silnik i ewentualną dwumasę. Także nie warto stawiać tylko na oszczędność paliwa.

A co do rozgrzania silnika, to póki to nie nastąpi, slilnik będzie palił dużo więcej, tak wiec warto pierwsze kilometry jechać na nieco wyższych obrotach, właśnie 2.5-3tys, co by silnik jak najszybciej się rozgrzał. Ja trzymam obroty w okolicach 2.8tys przez pierwsze 4 km i po tym dystansie mam już 80 stopni w testmode.
Nasze silniki wolą przedział 2k do 2,5k i nie jest to za mało. Mam ten samochód od nowości i silnik nie narzeka na taki zakres obrotów. Może te nowsze diesle wola nieco wyższy zakres.

Anony Mous

#45 Post autor: Anony Mous »

sQcha pisze:
Nasze silniki wolą przedział 2k do 2,5k i nie jest to za mało. Mam ten samochód od nowości i silnik nie narzeka na taki zakres obrotów. Może te nowsze diesle wola nieco wyższy zakres.
ale mówisz o jeździe ze stała prędkością czy o momencie w którym zmieniamy bieg? Jeśli chodzi o jazdę to 2 tys jest super....bardzo oszczędnie....ale tu była mowa o momencie zmiany biegów....2tys to za mało na zmianę biegu bo po takiej zmianie masz około 1.2tys obrotów i przeciążasz śilinik rozpędzając auto z tak niskich obrotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”