Wymiana zaworu zwrotnego
Moderator: Sebu$
Wymiana zaworu zwrotnego
Wymieniał ktoś z Szanownych Kolegów zawór zwrotny paliwa w Zafirze 2.0 DTL ? Mam problem z porannym odpalaniem i planuję zacząć od wymiany tegoż zaworu. Podzielcie sie swoimi doświadczeniami w tym temacie. Gdzie go zlokalizować? Jak wymontować? Jaki kupić? Sprzedawca pyta czy ma średnicę śruby M14.
Pozdrawiam
Sajmon28
Pozdrawiam
Sajmon28
Sajmon28, nie chcę przesądzać i podsyłam ci linka co do kolorów dymu z rury wydechowejSajmon28 pisze:i puścił białego dyma z rury.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... =dym++rury
to nic nie znaczy że tak puścił ale należy go zaobserwować .......
Mam nadzieję, że żaden przypadek z tego linka mnie nie dotyczy
Co do wymiany zaworu to znajduje się on na połączeniu przewodu zasilającego z pompą wtryskową. Wystarczy odkręcić "śrubę", która mocuje ten przewód w pompie paliwa. Tą śrubą jednocześnie jest ten zawór. Należy tylko pamiętać o wymianie uszczelek miedzianych pod zaworem i przewodem zasilającym. Roboty 15 minut. Efekt jak u mnie narazie stwierdzony po 2 próbach mizerny.
Co do wymiany zaworu to znajduje się on na połączeniu przewodu zasilającego z pompą wtryskową. Wystarczy odkręcić "śrubę", która mocuje ten przewód w pompie paliwa. Tą śrubą jednocześnie jest ten zawór. Należy tylko pamiętać o wymianie uszczelek miedzianych pod zaworem i przewodem zasilającym. Roboty 15 minut. Efekt jak u mnie narazie stwierdzony po 2 próbach mizerny.
to wygląda jak przypadłość mojej zosi w pompie wtryskowi od strony chłodnicy jest śrubka ze strzałką na torxa 50 po jej wykręceniu oring który znajdował się na niej przy ściąganiu po krószył się po wymianie zosia pali od strzała ponoć to częsta żecz w zosi
a bo mam pompkę dodatkową, jak pompowałem to kapało w tym miejscu i sam to naprawiłem, trochę przekichana robota, mogłem filmik nagrać i na yutube dać, ale ciapa ze mnie, to prosta rzecz do roboty ale z dzień trzeba stracić, bo węże od chłodnicy przeszkadzają, nie wspomnę o samej chłodnicy, oczywiście bez demontażu tych podzespołów się nie obyło. Ponoć da rade sprawdzić szczelność pompy pompując ciśnienie do pompy około 6 barów.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 21:10 przez kecajx26, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ciekaw jestem jak to naprawdę jest z tą regeneracją pompy. Ludzie sami tego nie rozbierają i wysyłają do regeneracji a tam to już nie wiadomo co z tym robią. Koszty są ogromne a w zasadzie to kto wie jakie koszty ponoszą ci od regeneracji. Co do tej elektroniki w pompach to również nie chce mi się wierzyć że po wybraniu modułu nie mógłby tego naprawić jakiś elektronik.