[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
olsen

#16 Post autor: olsen »

dzięki ,wcześniej ze startu miał moc i od dołu się wkręcał teraz tego nie ma , tak jak doradziłeś obrócę kilka razy i zobaczę czy się ustawią te znaki , z przepływką to nie wiem jak sprawdzić może znajdę na podmiankę

ortografia
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 22:33 przez olsen, łącznie zmieniany 1 raz.

tico0

#17 Post autor: tico0 »

kwiacur pisze:A pozatym turbo włancza się właśnie koło tych obrotów
Koło "tych obrotów" to turbo już prawie "kończy" swoją pracę (Nm / obr./min) 320 / 2000-2750 to są dane ze strony opla dla "150"

Jak dla mnie to przy twoim silniku wygląda na klapy wirowe, albo na problem z turbiną (za póżno się załącza).... no i zainteresował bym sie tymi "znakami" które faktycznie powinny sie zgrać.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#18 Post autor: rhaaziel »

Objawy wskazują najbardziej na klapy wirowe, ewentualnie zapaskudzony EGR, Olsen sprawdź jeszcze raz dokładnie kolektor i to w jaki sposób poruszają się klapy wirowe, na stronie JabolaKG masz filmik jak wszystko powinno działać - http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

olsen

#19 Post autor: olsen »

kolektor i nastawnik egr nowy turbo po regeneracji szczelnosc sprawdzona przepływka nowa wakum i całe podciśnienie sprawdzone dziś ustawiali mi znaki i wyszło ze górne koło przestawine o jeden ząb i to tak walneli sie w serwisie opla :( jak zmieniali kolektor to kazałem wymienic rozrząd bo do wymiany zastało 20 000 km , dziś machanik kolegi ustawił znaki ale zapalił się silniczek i nadal sie niewkręca bark mocy od dołu jutro jadę na techa i ciekawe co to oznacza i dla czego nadal jest dól

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#20 Post autor: otko »

Witam wszystkich a przedewszystkim stałych bywalców forum, nie często jestem bywalcem forum z powodu braku czasu i umiarkowanego umiłowania komputera, ale mam problem z ZB , zawsze jak był problem to do mechanika i po problemie, a teraz nawet mechanik ma niewiadomą. Po odpaleniu silnik pracuje bardzo nierówno przez 15-20 sekund przy tym kopcąc nie miłosiernie, potem gaśnie. Po ponownej próbie uruchomienia jest to samo, za którymś tam razem w koncu wskakuje na włściwy tor i nic mu nie jest do momentu az podzas jazdy braknie mu mocy i nie można nawet ruszyć ze świateł, ale chodzić chodzi i to normalnie, a potem znowu jest dobrze. Zawiozłem go do mechanika, podpioł kompa i.... cholera nic, żadnego błędu, żadnej usterki, wszystko gra, a auto nie reaguje na pedał gazu. LIPA. Może wam się coś takiego przytrafiło? Choć nie zycze. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi w którą stronę iść. Dzięki

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#21 Post autor: otko »

Umiesz sprawdzić błędy w ZB za pomocą pedału h-ca i gazu?
_tak umiem, już kiedyś tak sprawdzałem przy okazji innej usterki, ale teraz nic się nie wyświetla________________

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#22 Post autor: otko »

Marki pisze:Dla mnie są to objawy zacinającego się zaworu EGR...ale dziwne,ze błędów nie ma.
EGR, jakiś rok temu robiłem-może dwa, ale wtedy był błąd jak byk-świecił się ENGINE

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#23 Post autor: Lorry »

A wszystkie przewody gumowe itp całe, na swoim miejscu ?

Jak wtryski, nie leją ? DPF się wypala nie ma z nim problemów??

To że EGR był robiony nie znaczy że znów nie jest do roboty... Może tym razem podziało się w nim coś takiego że błędu nie wywala ( nie każda usterka jest sygnalizowana) a jednak nie bangla..

pmaly14

#24 Post autor: pmaly14 »

kolego jaki masz silnik bo jeśli 150km to może być wtyczka trzeciego wtryskiwacza poczytaj tu http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ryskiwacza

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#25 Post autor: otko »

Lorry pisze:A wszystkie przewody gumowe itp całe, na swoim miejscu ?

Jak wtryski, nie leją ? DPF się wypala nie ma z nim problemów??

To że EGR był robiony nie znaczy że znów nie jest do roboty... Może tym razem podziało się w nim coś takiego że błędu nie wywala ( nie każda usterka jest sygnalizowana) a jednak nie bangla..
wtryski nie leją-DPF na szczesie nie posiadam, EGR -faktycznie można sprawdzić, a te przewody gumowe to pewnie ci chodzi czy nie łapią lewego powietrza? Bo taka też była moja sugestia, no ale nie wiem, jest godzina prawie 20-ta a oni dalej szukają :(

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 20:09 ]
pmaly14 pisze:kolego jaki masz silnik bo jeśli 150km to może być wtyczka trzeciego wtryskiwacza poczytaj tu http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ryskiwacza
Tak 150-tkę, ale wydaje mi się że wyskoczył by błąd, no cholera powinien!

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 20:11 ]
A może paliwo jest winne? no ale mam goldena ze statoil

pmaly14

#26 Post autor: pmaly14 »

sprawdz czy masz żółte czy niebieskie ,żółte są starego typu i 3 sie wypala

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#27 Post autor: otko »

pmaly14 pisze:sprawdz czy masz żółte czy niebieskie ,żółte są starego typu i 3 sie wypala
mam żółte, ale nie mam błędu, Egr sprawdzony-działa

J2666

#28 Post autor: J2666 »

Witam,jestem nowy i mam problem z silnikiem.Najpierw nie były mocy a teraz strasznie kopci i słychać tak jak by łapał lewe powietrze powyżej 2000obr. wyraźnie jest to słyszalne.Na wyświetlaczu pokazuje błąd-181572.Czy ktoś wie co to oznacza.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#29 Post autor: MieHor »

znalazłem tylko to:

P1815 - Transmission Range Switch - Start In Wrong Range

J2666

#30 Post autor: J2666 »

Dzięki.ale czy ktoś mógł by to przetłumaczyć na polski.Z angielskim u mnie kiepsko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”