Kompendium wiedzy o felgach i oponach
Moderator: Mariusz
z tego wynika, że fabrycznie auto wyjechało na 16, i że masz pełne koło zapasowe... wieć najprościej i chyba najszybciej jest zamontować zapas na przednią oś i wtedy będzie wiadomo, czy 16 jest ok...RyVar72 pisze:2V KOLO JEZDNE, STALOWE, 18 OTWORÓW, 6Jx16
P34 KOŁO I OPONA, ZAPAS
PAK OPASKA, DASHING/AMANA
QBE OPONY 205/55/16 - 89V
a co do tarcz... proponuje zadzwonić do ASO - sklep i tam po VIN dowiesz się dokładnie jaki rozmiar mają tarcze do Twojego auta i bedzie wszystko wiadomo... montować 15 czy 16
do mojej 2,2 DTI OPC LINE - pomimo, że mam większe tarcze hamulcowe niż w benzynie (tak przynajmniej twierdził gościu w Inter Cars) na zimę mam zestaw 15 cali wraz z oponami 195/65/15 - elegancko pasuje (letnie 225/45/27). Sprawdź jeszcze na stronie Inter Cars - są tam zdjęcia i opisy produktów. Jak średnica twoich tarcz jest równa lub mniejsza niż tych do 2,2 DTI to felgi 15 cali spokojnie wejdą.
gościu źle twierdzi... (pewnie powiedział Ci o tarczach OPC)kamyk77 pisze:pomimo, że mam większe tarcze hamulcowe niż w benzynie (tak przynajmniej twierdził gościu w Inter Cars)
przednie tarcze hamulcowe w Zafirkach mają dwa rozmiary:
1. 280mm - wszystkie silniki oprócz 2.0T (OPC)
2. 308mm - tylko 2.0 T (OPC)
i to jest najlepszy dowód, że masz tarcze 280mm...kamyk77 pisze:na zimę mam zestaw 15 cali wraz z oponami 195/65/15
w OPC line właśnie jest taki rozmiar wychodzący seryjnie...kamyk77 pisze:elegancko pasuje (letnie 225/45/17)
RyVar72, wydaje mi się jednak, że najlepszym rozwiązaniem będzie zadzwonić / podjechać do ASO i tam rozwieją Twoje wszelkie wątpliwości...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
RyVar72, co do przełożenia przekładni głównej i skrzyni biegów to masz normalnie takie jak Zosie z silnikiem 1.8- ja mam identyczne, więc tu żadnego usportowienia nie ma. Skrzynia w naszych wózkach jest po prostu krótka i stąd dostała oznaczenie SPORT. Obstawiam że kółka 15 na spokojnie wejdą do twojej Zosi
Tak pomyliłem się - letnie 17 (27 to pewnie i 50 cent w swoim aucie nie ma ). Teraz wiem na pewno , że wejdą Ci 15 -tki. (chyba, że masz założone tarcze od OPC - w co wątpię, wiąże się to z ingerencją w zawiechę). Jak już pisano - żebyś miał pewność wystarczy zdjąć koło i zmierzyć tarczę - obstawiam, że znajdziesz tam 280mm. Z tego co pamiętam jak szukałem ZAFIRY ponad 2 lata temu to na niektórych rynkach (Niemcy, Szwajcaria, Włochy) OPC LINE nazywały się SPORT, lub EDITION, a z prawdziwym OPC miały wspólną jedynie część pakietu stylistycznego, bez ruszania mechaniki.
Wszystko na to wskazuje że tarcza ma 280 mm, nie miałem niestety możliwości zdjęcia koła, ale z kombinowanych pomiarów wynika, że właśnie 280mm.
kamyk77, cały czas dowiaduję się czegoś nowego o mojej Zośce, nie wiem czy wszystkie OPC LINE czy też SPORT miały tak zmienione zawieszenie (utwardzone) jak moja, czy był to jakiś dodatkowy pakiet opcjonalny, nie jeździłem wieloma Zafirami, ale u mnie ewidentnie jest twarde zawieszenie, czuje się to na gorszych drogach, ma to swoje plusy (jeśli jeżdżę sam można bardziej "przycisnąć" ) i oczywiście minusy (jeśli jadę z dzieckiem i żoną).
Ale wracając do tematu, będę w takim razie szukał felg 15, dokupię opony zimowe i będzie jednak taniej w eksploatacji.
//scalone// - kolego edytuj posty a nie piszesz jeden pod drugim
olo018, jeszcze tak sobie myślę, bo jeśli nawet tarcze mam mniejsze (280mm) to zaciski nie mogą być inne? Czy były jakieś różne wersje? Czy to nie ma znaczenia?
kamyk77, cały czas dowiaduję się czegoś nowego o mojej Zośce, nie wiem czy wszystkie OPC LINE czy też SPORT miały tak zmienione zawieszenie (utwardzone) jak moja, czy był to jakiś dodatkowy pakiet opcjonalny, nie jeździłem wieloma Zafirami, ale u mnie ewidentnie jest twarde zawieszenie, czuje się to na gorszych drogach, ma to swoje plusy (jeśli jeżdżę sam można bardziej "przycisnąć" ) i oczywiście minusy (jeśli jadę z dzieckiem i żoną).
Ale wracając do tematu, będę w takim razie szukał felg 15, dokupię opony zimowe i będzie jednak taniej w eksploatacji.
//scalone// - kolego edytuj posty a nie piszesz jeden pod drugim
olo018, jeszcze tak sobie myślę, bo jeśli nawet tarcze mam mniejsze (280mm) to zaciski nie mogą być inne? Czy były jakieś różne wersje? Czy to nie ma znaczenia?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 10:59 przez RyVar72, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej jest to nie możliwe ,jak tarcze 280 są to inne zaciski nie pasowały by ,choć w Polsce wszystko jest możliwe ,widziałem kiedyś w mercu 124 na tylnej osi dwa inne zaciski i koleś kupował dwa komplety klocków .
Ale wracając nie sądzę żeby robili inne wymiary zacisków na te same tarcze,ja mam 16 na lato i na zimę 195x65r15 michelin alpin 3 i jestem z nich zadowolony.
Ale wracając nie sądzę żeby robili inne wymiary zacisków na te same tarcze,ja mam 16 na lato i na zimę 195x65r15 michelin alpin 3 i jestem z nich zadowolony.
RyVar72 - pomimo tego, że na pewno były różne typy zacisków hamulcowych (popatrz do książki "jeżdżę i naprawiam") to nie sądzę, żeby miało to specjalne wpływ na możliwość założenia felgi 15. Poza tym widzę, że zarówno mój, kolegi Ramireza i twój samochód wyprodukowane zostały w 2004r. co pozwala sądzić, że mamy identyczne zaciski.Szkoda, że nie mieszkasz w okolicy bo bym ci udostępnił 1 sztukę koła do testów. W sumie możesz zarzucić wici w najbliższej okolicy - może ktoś ma takie koła - nie ważne zima, lato dobre czy złe byle przymierzyć i wtedy masz pewność na 110%.