Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
kolego... jeżeli puszcza korek to poznasz po tym, że brak ciśnienia w zbiorniczku podczas otwierania...
jednak proponuje zdjąć te gumowe przewody i sprawdzić w jakim stanie jest taka plastikowa rurka, która wchodzi w ten wąż (ze zbiorniczka) - bardzo często dzieje się tak, że są malutkie pęknięcia na tej rurce i wycieka płyn pomimo tego, że wszystko wydaje się szczelne i sprawne...
przynajmniej ja tak miałem i zbiorniczek wymieniłem i było po problemie... ponoć jeden z userów zgrzewał tą rurkę lutownicą i też pomogło...
jednak proponuje zdjąć te gumowe przewody i sprawdzić w jakim stanie jest taka plastikowa rurka, która wchodzi w ten wąż (ze zbiorniczka) - bardzo często dzieje się tak, że są malutkie pęknięcia na tej rurce i wycieka płyn pomimo tego, że wszystko wydaje się szczelne i sprawne...
przynajmniej ja tak miałem i zbiorniczek wymieniłem i było po problemie... ponoć jeden z userów zgrzewał tą rurkę lutownicą i też pomogło...
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, 07:52 przez dejna, łącznie zmieniany 1 raz.
gdy ja miałem ślady płynu na krawędziach zbiorniczka wyrównawczego to najzwyczajniej w świecie przez to że się rozszczelnił..
podczepiam zdjęcia zbiornika i czujki:
podczepiam zdjęcia zbiornika i czujki:
jak im pękło to powinni to partacze naprawić/wymienić na nowy na własny kosztzymek pisze: ale ostatnio w serwisie pękło im przy sciąganiu ten plastki z tym żelaznym jak ściągali ten wężyk .
Zymek,ta metalowa rurka nie znajduje się w wężu tylko jest zalana plastikiem ,jest to element zbiorniczka.I właśnie na tą plastikowo-metalową rurkę przy zbiorniczku naciągasz wąż.Ważną rzeczą jest wybór zbiorniczka-odpowiednie ułożenie rurek które z niego są wyprowadzone i należy zwrócić uwagę czy masz z czujnikiem na kompa sygnalizującym ilość płynu w zbiorniczku.Ja szukałem dosyć długo,w końcu kupiłem na szrocie od astry .Ma tą różnicę od zafirowskiego zbiorniczka ,że wlew jest w części tej bliżej od szyby.A kupiłem taki bo panowie "zorientowani" nie wiedzieli co to jest pierścień wewnętrzny właśnie do czujnika poziomu.Wyniósł mnie 30 zł z przesyłką.
Witam
Tak ja wiem że on jest zaleny plastikiem o to mi chodziło. Tak mam układ kontrolny a wiec mam i czujnik. Ciężka sprawa. Goście w aso są kompletnie zieloni w tej sprawie
http://www.opel-madry.pl/index.php?k=797&p=729
O tutaj widać że nie ma tego metalowego w tych rurkach, we wszystkich modelach do Opla chodzi mi o zbiorniki te rurki są a akurat w Zafiraa A nie ma
pozdr
Tak ja wiem że on jest zaleny plastikiem o to mi chodziło. Tak mam układ kontrolny a wiec mam i czujnik. Ciężka sprawa. Goście w aso są kompletnie zieloni w tej sprawie
http://www.opel-madry.pl/index.php?k=797&p=729
O tutaj widać że nie ma tego metalowego w tych rurkach, we wszystkich modelach do Opla chodzi mi o zbiorniki te rurki są a akurat w Zafiraa A nie ma
pozdr
Zymek ,faktycznie masz rację,nie widać w plastikach wzmocnień rurkami metalowymi.A to ,że mechanicy są całkowicie zieloni(szczególnie ci co sprzedają te części) przekonałem sie sam.Nie rozumieją zasady działania tego czujnika i co ma byc w zbiorniczku żeby były odczytywane wskazania.W jednej firmie jak powiedziałem,że jak poruszają tym zbiorniczkiem to musi pukać jak grzechotka(inaczej ciężko mi było wytłumaczyć ,że od dołu wkładasz czujnik a żeby był odczyt to w środku zbiorniczka jest pierścień magnetyczny ).Jakie było moje zdziwienie gdy przyjechałem po zbiorniczek(który od ostatniej wizyty zaczął "grzechotać") tylko ,że w środku był wciśnięty kamień.Jak już tobie pisałem kupiłem w końcu na szrocie i rok jeżdżę bez problemów.
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
ja ostatnio przerabiałem temat. moim zdaniem przyczyna pękania króćców z metalowymi wstawkami jest korozja metalowej rurki, która rozsadza cienkościenną plastikową rurkę. ostatecznie wymieniłem zbiornik na nowy. wygląda on dokładnie tak jak ten fotce od "mądrego" jest bez metalowych rurek i pasuje idealnie.