Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dejna

#151 Post autor: dejna »

kolego... jeżeli puszcza korek to poznasz po tym, że brak ciśnienia w zbiorniczku podczas otwierania...

jednak proponuje zdjąć te gumowe przewody i sprawdzić w jakim stanie jest taka plastikowa rurka, która wchodzi w ten wąż (ze zbiorniczka) - bardzo często dzieje się tak, że są malutkie pęknięcia na tej rurce i wycieka płyn pomimo tego, że wszystko wydaje się szczelne i sprawne...

przynajmniej ja tak miałem i zbiorniczek wymieniłem i było po problemie... ponoć jeden z userów zgrzewał tą rurkę lutownicą i też pomogło...
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, 07:52 przez dejna, łącznie zmieniany 1 raz.

zymek

#152 Post autor: zymek »

Witam
Mam ten sam problem. Jakiś czas temu zaczeło mi sie lać zmieniłem opaske na jakiś czas było, ale ostatnio w serwisie pękło im przy sciąganiu ten plastki z tym żelaznym jak ściągali ten wężyk . Co mi pozostaje zmienić zbiornik czy da ssie ten plastik wymienić z tym żelaznym ??

pozdr

skurek7

#153 Post autor: skurek7 »

gdy ja miałem ślady płynu na krawędziach zbiorniczka wyrównawczego to najzwyczajniej w świecie przez to że się rozszczelnił..

podczepiam zdjęcia zbiornika i czujki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
zymek pisze: ale ostatnio w serwisie pękło im przy sciąganiu ten plastki z tym żelaznym jak ściągali ten wężyk .
jak im pękło to powinni to partacze naprawić/wymienić na nowy na własny koszt :evil:

zymek

#154 Post autor: zymek »

witam
tzn było tak że leko bomble juz wychodziły jak ściągałem to robilem to z czuciem a oni chyba nie wiedzieli i sszzzuuuu.
pozdr

Todek

#155 Post autor: Todek »

Ja chyba też mam ten sam problem. Na zbiorniczku pojawia się wilgoć, na tym zgrzewie pod przewodem. Przez cały czas ubywa mi minimalnie płynu. Wstępnie zdiagnozowałem to jako nieszczelność na zgrzewie, ale jakoś nie miałem czasu dokładnie sprawdzić którędy to cieknie.

gwizdenson

#156 Post autor: gwizdenson »

Nie ma co rozwijać się w tym temacie,w każdym z tych przypadków trzeba wymienic zbiorniczek.Nieszczelność powstaje przy rurce i wszelkie klejenia,opaski itp. nic nie pomagają.Tylko wymiana zbiorniczka.

zymek

#157 Post autor: zymek »

witam
No właśnie nie wiadomo jak kupić w Aso mają jakieś dziwne w tych rurkach co sie na nie zaklada węzyk nie ma tego metalowego, dobrze bedzie pracowalo bez tego ??

pozdr

gwizdenson

#158 Post autor: gwizdenson »

Zymek,ta metalowa rurka nie znajduje się w wężu tylko jest zalana plastikiem ,jest to element zbiorniczka.I właśnie na tą plastikowo-metalową rurkę przy zbiorniczku naciągasz wąż.Ważną rzeczą jest wybór zbiorniczka-odpowiednie ułożenie rurek które z niego są wyprowadzone i należy zwrócić uwagę czy masz z czujnikiem na kompa sygnalizującym ilość płynu w zbiorniczku.Ja szukałem dosyć długo,w końcu kupiłem na szrocie od astry .Ma tą różnicę od zafirowskiego zbiorniczka ,że wlew jest w części tej bliżej od szyby.A kupiłem taki bo panowie "zorientowani" nie wiedzieli co to jest pierścień wewnętrzny właśnie do czujnika poziomu.Wyniósł mnie 30 zł z przesyłką.

zymek

#159 Post autor: zymek »

Witam
Tak ja wiem że on jest zaleny plastikiem o to mi chodziło. Tak mam układ kontrolny a wiec mam i czujnik. Ciężka sprawa. Goście w aso są kompletnie zieloni w tej sprawie

http://www.opel-madry.pl/index.php?k=797&p=729

O tutaj widać że nie ma tego metalowego w tych rurkach, we wszystkich modelach do Opla chodzi mi o zbiorniki te rurki są a akurat w Zafiraa A nie ma

pozdr

gwizdenson

#160 Post autor: gwizdenson »

Zymek ,faktycznie masz rację,nie widać w plastikach wzmocnień rurkami metalowymi.A to ,że mechanicy są całkowicie zieloni(szczególnie ci co sprzedają te części) przekonałem sie sam.Nie rozumieją zasady działania tego czujnika i co ma byc w zbiorniczku żeby były odczytywane wskazania.W jednej firmie jak powiedziałem,że jak poruszają tym zbiorniczkiem to musi pukać jak grzechotka(inaczej ciężko mi było wytłumaczyć ,że od dołu wkładasz czujnik a żeby był odczyt to w środku zbiorniczka jest pierścień magnetyczny ).Jakie było moje zdziwienie gdy przyjechałem po zbiorniczek(który od ostatniej wizyty zaczął "grzechotać") tylko ,że w środku był wciśnięty kamień.Jak już tobie pisałem kupiłem w końcu na szrocie i rok jeżdżę bez problemów.

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#161 Post autor: pejko »

ja ostatnio przerabiałem temat. moim zdaniem przyczyna pękania króćców z metalowymi wstawkami jest korozja metalowej rurki, która rozsadza cienkościenną plastikową rurkę. ostatecznie wymieniłem zbiornik na nowy. wygląda on dokładnie tak jak ten fotce od "mądrego" jest bez metalowych rurek i pasuje idealnie.

zymek

#162 Post autor: zymek »

Witam
Czy pęka od korozji- nie powiedziałbym. Nie wiem o co Ci gościu chodzi w sensie ""mądry""

pozdr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#163 Post autor: MieHor »

zymek, nie irytuj się "mądry" to znany w Poznaniu sprzedawca części do opli, wyżej był podali link do jego aukcji

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#164 Post autor: pejko »

zymek pisze:Witam
Czy pęka od korozji- nie powiedziałbym. Nie wiem o co Ci gościu chodzi w sensie ""mądry""

pozdr
nie potrzebna irytytacja chciałem tylko pomóc. "madrego" to odnosnik do Twojego linka z allegro

gwizdenson

#165 Post autor: gwizdenson »

Rurki korodować nie mogą bo są miedziane.I nie ma co kombinować bo zbiorniczek leży przede mną.Jedyne co mi się nasuwa to,że miedź może bardziej się nagrzewa i oddaje ciepło na plastik lub rozszerza się przy większej temperaturze.I może wtedy pękać ale to takie wolne rozmyślanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”