Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
plomka

#61 Post autor: plomka »

Od jakiegoś czasu mam tak, że po odpaleniu wspomaganie chodzi, ale czasami jakby się coś rozłączało i w trakcie kręcenia kierownicą napotykam na opór, po sekundzie problem mija, chyba jak dobrze pamiętam, dzieje się to na wolnych obrotach tylko, na parkingu lub jak skręcam gdzieś (mocny skret na osiedlowkach itp..). Pompa nie buczy, ale jak przekręcam kierownicą słyszę na wolnych obrotach jakby jakiś płyn się przelewał (gdzieś w okolicy deski rozdzielczej za zegarami) i minimalnie przygasają kontroli/światła ale do tego trzeba się dobrze przyjrzeć aby to zauważyć. Czy ktoś mógłby wrzucić fotę z mniej więcej określonym miejscem gdzie szukać zbiorniczka z płynem od pompy wspomagania lub jakiegoś elektrozaworu który należy np. przeczyścić ewentualnie wymienić. Bardzo dziękuję z góry.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#62 Post autor: Harry200 »

Jeżeli przygasają Ci Swiatła na wolnych obrotach jak krecisz kierownica to być może masz problem z ładowaniem,nie pamiętam dokładnie wartosci ale ale coś ok.11V jak spadnie napięcie pompa wspomagania jest wyłączana i tu może tkwi Twój problem,proponuje na poczatku pomiar napięcia,a zaworków na zewnątrz jako takich niema ,wszystkiue są wewnątrz pompy.Pompa jest za silnikiem na wysokości nóg pasażera.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#63 Post autor: firek »

Jak obiecałem tak i uzupełniam, łożyska w pompie TRW to 608 Z-dwa takie same.

Andrzej_G

#64 Post autor: Andrzej_G »

Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem Zafirki 1.8 B, wersja Elegance. Na dzień dobry uszczęśliwiła mnie kilkoma drobnymi awariami, ale nie mam pretensji, rocznik 1999 więc według mnie ma prawo. Teraz zaś zaczynają się schody, szukałem jakichś informacji ale nic takiego nie znalazłem więc chciałbym zapytać czy ktoś spotał się z takim problemem, mianowicie wspomaganie nie działa od razu tylko z pewnym opóżnieniem tak ok. 10 s. Jak załapie działa bez problemu, dolałem 60 cm3 ( 3 strzykawki 20-ki) płynu, prąd ładowania ok. akumulator też. Wygląda na to że potrzebuje trochę czasu na złapanie odpowiedniego ciśnienia ale czy to znaczy że to jej koniec? Pompa jest ta wcześniejsza, żebrowana. Wdzięczny będę za każdą podpowiedż.

sQcha

#65 Post autor: sQcha »

Jeśli masz Zafirę z 1999 to jest to zafira A.

Jeśli chodzi o problemy z pompami, to informacje nt. naprawy i demontażu znajdziesz TU.

Andrzej_G

#66 Post autor: Andrzej_G »

Dzięki, widziałem ten temat ale nie daje on odpowiedzi na moje pytanie, moja pompa nie hałasuje pracuje bezgłośnie, więc nie jest to chyba problem z łożyskami.

sQcha

#67 Post autor: sQcha »

Ja bym na twoim miejscu spróbował ją wyciągnąć i przyjrzeć się, co może powodować opóźnienie. Może gdzieś jest nieszczelność, sporo musiałeś dolać.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#68 Post autor: dzarko »

Mam takie pytanie. Czy Zafirą A przedliftową da się w ogóle kierować, gdy na przykład silnik zgaśnie? Próbowałem kręcić kierownicą w garażu, ale był duży opór i nie chciałem ciągnąć na siłę, ale nurtuje mnie pytanie, czy jak zgaśnie mi silnik podczas jazdy, to będę w ogóle w stanie skręcać, czy może układ jest źle zaprojektowany i podczas braku wspomagania można jechać tylko prosto? Dodam, że przy jeździe 2 na godzinę ten opór też był na tyle duży, że nie chcąc nic zepsuć nie próbowałem na siłę ciągnąć.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Przemo_w1

#69 Post autor: Przemo_w1 »

Jak chcesz się przekonać to podczep się do kogoś na hol.

Ja kiedyś byłem holowany na dłuższą odległość. Problemem nie jest skręcanie, bo przy większej prędkości dasz radę. Problemem jest hamowanie. Jeżeli zgaśnie samochód w czasie jazdy to wspomaganie hamowania wystarcza jeszcze na jedno hamowanie. Potem trzeba nieźle wcisnąć hamulec, aby samochód raczył zwolnić. Wprawdzie nie testowałem tego Zafirą, ale raczej wszystkie auta tak mają ze względów bezpieczeństwa.

sQcha

#70 Post autor: sQcha »

Jak gaśnie silnik, to wspomaganie nie działa.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#71 Post autor: dzarko »

Czyli gdybym mooocno pociągnął kierownicą, to koła by skręciły? Jak miałem problem z EGR to mi silnik czasem gasł. Gdyby taka sytuacja się na zakręcie zdarzyła, to mógłby być ból...
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

olo018

#72 Post autor: olo018 »

Wspomaganie jest elektryczne tzn silnik elektryczny napędza pompę wspomagania,a holowanie samochodu z wspomaganiem hamulca jest zabronione ,tylko chyba maluch i te bardzo stare nie mają wspomagania hamulca,i chyba dotyczy to też aut z wspomaganiem kierownicy.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#73 Post autor: marwisn »

Jeździłem 3 tygodnie bez wspomagania (padła pompa). Nawet sie przyzwyczaiłem :lol: .
Najgorzej jak trzeba było wyjechać z parkingu. Normalnie zakwasy.

pająk210584

#74 Post autor: pająk210584 »

witajcie koledzy mam pytanie odnosnie wspomagania ostatnio zaczelo mi buczec przy skrecie i chcialem sprawdzic poziom oleju w wspomaganiu ale nie moge zlokalizowac zbiorniczka pomożecie

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#75 Post autor: MieHor »

Za prawym przednim kołem przy grodzi oddzielającej przedział silnika od kabiny (pionowo pod turbo) - dostęp najlepszy z kanału lub podnośnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”