[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Marekww33

#226 Post autor: Marekww33 »

OK, dzięki jak kupię i zamontuje to dam znać.

pluum33

#227 Post autor: pluum33 »

termostat do zaf 2.0dti najlepszy z firmy wahler. Po wymontowaniu najlepiej sprawdzić czy nie ma wżerów wystarczy czasem wlać w niego trochę wody i już cieknie. Nawet maleńkie wżery powodują złą prace termostatu(wymiana wkładu jest wtedy bez sensu) 8) .Najlepiej wymienić całość a nie sam wkład tym bardziej że wkłady są lipnie produkowane.Test na sprawne działanie termostatu to wlaczyc zimny silnik na jałowym biegu i dotykać tej grubej gumowej rury przy termostacie. Chłodnica i rura nagrzewa sie juz po paru minutach to znaczy, ze termostat przepuszcza i nalezy go wymienic.Chłodnica powinna zrobić się ciepła po nagrzaniu do ok.92st.wtedy termostat puszcza ciepło na duży obieg.Niżej (pod grubą rurą od termostatu)idą dwie cieńsze(gumowa i metalowa)to one mają być ciepłe po rozruchu silnika do osiągnięcia zadanej temp. :ot:

a.bloch
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 maja 2010, 18:16
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Model:

#228 Post autor: a.bloch »

Witam kolegów tego forum.Śledzę ten temat bo mam zamiar wymienić termostat w mojej Zafirze.W związku z tym mam pytanie,czy konieczne jest odłączenie akumulatora przed wymianą termostatu jak to sugerują w instrukcji obsługi?Jeżeli tak to czym to jest podyktowane?Będę wdzięczny za pomoc.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#229 Post autor: darek_s »

Ja wymienialem w benzynie i dieslu i nigdy akumulatora nie odlączałem,powiem szczerze ze nie widze zwiazku pomiedzy tymi dwoma rzeczami.pzdr.

gwizdenson

#230 Post autor: gwizdenson »

Tak samo jak napisał Darek,wymieniałem termostat dwa razy i akumulatora nie odłączałem.Jedyne czemu to może służyć,to chyba fakt odłączenia wtyczki z czujnika temperatury na termostacie i ewentualne przepięcia .Tylko nie wiem co z tą wtyczką musiałbyś robić żeby coś takiego nastąpiło.

chinek

#231 Post autor: chinek »

Panowie czy to normalny objaw?

Miałem w czasie jazdy ok 90 st (oczywiście długo się Zocha nagrzewała) - stanąłem na światłach przy robotach drogowych - ok 3-5 minut - auto cały czas pracowało a temperatura spadła dużo poniżej 80stC - w aucie ustawiony nadmuch ciepłego powietrza..

:roll:

darkp1

#232 Post autor: darkp1 »

chinek, ciepłym powietrzem na kabinę chłodzisz silnik, generalnie jak stałeś to silnik nie był obciążony i się wychłodził, ale od tego jest termostat żeby nie miały miejsca takie sytuacje ;) Nie jest to normalne.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#233 Post autor: rzadki »

mam podobną sytuację jak cinek a jestem świeżo po wymianie termostatu, dlatego zastanawiam się nad pompą wody. jakie mogą być inne objawy, zanim zacznę kupować nową?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#234 Post autor: rzadki »

nówka, właśnie cały termostat wymieniłem. ale myślę że to może mieć związek z tym że póki auto nie złapie tych 88*C to przez "włączanie" ciepłego nadmuchu temperatura nieobciążonego silnika będzie spadała. muszę poobserwować. ogólnie pompa wody zdaje się że oryginalna - czyli ma już 8 lat i tak rozmyślam nad nią ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#235 Post autor: sobit »

ja się do tego już przyzwyczaiłem. Termostat był wymieniany w tamtym roku. Jak był stary to w mroźne dni przy zjeżdżaniu z większego wzniesienia można było zaobserwować znaczny spadek temperatury. Teraz przy nowym auto łapie 80*C po jakiś 10km (jazda do 2 tyś obr/min). Jak stoi na postoju przy nadmuchu na 3, 4 to też temperatura spada. Sprawdzałem już chłodnicę, ale nie czuć, aby się grzała do momentu otwarcia... darkp1 może byś rozwinął swoją wypowiedź na ten temat, bo masz ten 'zimnolubny' silnik 2.0.

gwizdenson

#236 Post autor: gwizdenson »

U mnie identycznie spada tempertura,jeżdżę tak od zeszłego roku.Wymieniałem termostat ale sam wkład a obudowa napewno miała wżery.W momencie wyłączenia nadmuchu i zmniejszenia przepływu temperatura albo stoi w miejscu albo spada wolniej.Wszystko zalezne od temperatury otoczenia.

olo018

#237 Post autor: olo018 »

Kolego Marekww33 mam pytanie odnośnie tego wkładu jaki kupiłeś i czy się sprawdził .

olo018

#238 Post autor: olo018 »

Witam ,jaki polecacie wkład termostatu ? ten z płaskim grzybkiem czy ten z okrągłym np taki http://allegro.pl/nowy-termostat-opel-a ... 06682.html
I ile mniej więcej trzeba spuścić cieczy chłodzącej z układu ,i chyba przez ten kranik po lewej stronie chłodnicy ? .
Zastanawiam się właśnie nad wymianą wkładu ,bo po około 10 kilom mam około 85* i bardzo rzadko jest więcej,ale ciepłe powietrze leci już po około 2 kilom.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#239 Post autor: Dziadek13 »

Ja po kupnie auta wymieniałem termostat okazało sie że ten stary jest dobry nie przepuszczał te silniki nie nagrzewają sie szybko więc przysłoniłem chłodnice płytką z pianki pod panele wyciałem tylko otwór na dolot zimnego powietrza do filtra jest lepiej ale nie tak jak ze silnikiem benzynowym.Czytałem że te silniki dużo schładza turbo stąd ciężko je nagrzać.Co do kupna ja kupiłem z grzybkiem jak założysz to staraj sie dmuchnąć czy ci nie przepuszcza tego powietrza bo u mnie przepuszczał ten nowy a stary nie więc go troszke dotarłem pastą ślifierską do zaworów i potem trzymał dobrze jak stary no ale jak kupiłem nowy to musiałem wymienić,płynu mi weszło około 3l.

gwizdenson

#240 Post autor: gwizdenson »

Olo,jak masz tak jak piszesz to nic nie wymieniaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”