Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
Od jakiegoś czasu mam tak, że po odpaleniu wspomaganie chodzi, ale czasami jakby się coś rozłączało i w trakcie kręcenia kierownicą napotykam na opór, po sekundzie problem mija, chyba jak dobrze pamiętam, dzieje się to na wolnych obrotach tylko, na parkingu lub jak skręcam gdzieś (mocny skret na osiedlowkach itp..). Pompa nie buczy, ale jak przekręcam kierownicą słyszę na wolnych obrotach jakby jakiś płyn się przelewał (gdzieś w okolicy deski rozdzielczej za zegarami) i minimalnie przygasają kontroli/światła ale do tego trzeba się dobrze przyjrzeć aby to zauważyć. Czy ktoś mógłby wrzucić fotę z mniej więcej określonym miejscem gdzie szukać zbiorniczka z płynem od pompy wspomagania lub jakiegoś elektrozaworu który należy np. przeczyścić ewentualnie wymienić. Bardzo dziękuję z góry.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli przygasają Ci Swiatła na wolnych obrotach jak krecisz kierownica to być może masz problem z ładowaniem,nie pamiętam dokładnie wartosci ale ale coś ok.11V jak spadnie napięcie pompa wspomagania jest wyłączana i tu może tkwi Twój problem,proponuje na poczatku pomiar napięcia,a zaworków na zewnątrz jako takich niema ,wszystkiue są wewnątrz pompy.Pompa jest za silnikiem na wysokości nóg pasażera.
Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem Zafirki 1.8 B, wersja Elegance. Na dzień dobry uszczęśliwiła mnie kilkoma drobnymi awariami, ale nie mam pretensji, rocznik 1999 więc według mnie ma prawo. Teraz zaś zaczynają się schody, szukałem jakichś informacji ale nic takiego nie znalazłem więc chciałbym zapytać czy ktoś spotał się z takim problemem, mianowicie wspomaganie nie działa od razu tylko z pewnym opóżnieniem tak ok. 10 s. Jak załapie działa bez problemu, dolałem 60 cm3 ( 3 strzykawki 20-ki) płynu, prąd ładowania ok. akumulator też. Wygląda na to że potrzebuje trochę czasu na złapanie odpowiedniego ciśnienia ale czy to znaczy że to jej koniec? Pompa jest ta wcześniejsza, żebrowana. Wdzięczny będę za każdą podpowiedż.
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Mam takie pytanie. Czy Zafirą A przedliftową da się w ogóle kierować, gdy na przykład silnik zgaśnie? Próbowałem kręcić kierownicą w garażu, ale był duży opór i nie chciałem ciągnąć na siłę, ale nurtuje mnie pytanie, czy jak zgaśnie mi silnik podczas jazdy, to będę w ogóle w stanie skręcać, czy może układ jest źle zaprojektowany i podczas braku wspomagania można jechać tylko prosto? Dodam, że przy jeździe 2 na godzinę ten opór też był na tyle duży, że nie chcąc nic zepsuć nie próbowałem na siłę ciągnąć.
Błękitna Zocha z Białołęki
Jak chcesz się przekonać to podczep się do kogoś na hol.
Ja kiedyś byłem holowany na dłuższą odległość. Problemem nie jest skręcanie, bo przy większej prędkości dasz radę. Problemem jest hamowanie. Jeżeli zgaśnie samochód w czasie jazdy to wspomaganie hamowania wystarcza jeszcze na jedno hamowanie. Potem trzeba nieźle wcisnąć hamulec, aby samochód raczył zwolnić. Wprawdzie nie testowałem tego Zafirą, ale raczej wszystkie auta tak mają ze względów bezpieczeństwa.
Ja kiedyś byłem holowany na dłuższą odległość. Problemem nie jest skręcanie, bo przy większej prędkości dasz radę. Problemem jest hamowanie. Jeżeli zgaśnie samochód w czasie jazdy to wspomaganie hamowania wystarcza jeszcze na jedno hamowanie. Potem trzeba nieźle wcisnąć hamulec, aby samochód raczył zwolnić. Wprawdzie nie testowałem tego Zafirą, ale raczej wszystkie auta tak mają ze względów bezpieczeństwa.