[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
Olo,wymieniałem termostat i w 5-cio letnim aucie wżery w obudowie już były.Jak chcesz dobrze zlikwidować problem to kup cały z obudową lub sam wkład ale ten "grzybek".Wtedy popracuj trochę nad obudową. Docieraj termostat razem z obudową np. pastą do zaworów.Sprawdzaj szczelność wodą lub powietrzem.Musisz docierać tak długo aż nie będzie żadnych nieszczelności między obudową a termostatem.W innym przypadku będziesz miał tak samo jak teraz lub gorzej.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jako ze dociekliwy jestem więc już wiem po co ta pompka
Webasta nie mam, dopiero chcę zamontować o ile zdążę przed zimą.
Zauważyłem dzisiaj że po jeździe jak mam nagrzany silnik i wyłączę go i włączę ponownie sam zapłon (robiłem diagnostykę na kompie), to leci mi ciepłe powietrze do kabiny.
Skumulowane ciepło silnika i jego elementów dawało wyraźne ciepełko z nawiewów przez dobre 30min siedzenia w samochodzie, za nim ogrzewanie wystudziło silnik.
Stwierdzam ze fajna opcja nie mając webasto.
Przy normalnej pracy silnika ta pompka nie działa, dla tego zastanawiałem sie po co ona jest.
Webasta nie mam, dopiero chcę zamontować o ile zdążę przed zimą.
Zauważyłem dzisiaj że po jeździe jak mam nagrzany silnik i wyłączę go i włączę ponownie sam zapłon (robiłem diagnostykę na kompie), to leci mi ciepłe powietrze do kabiny.
Skumulowane ciepło silnika i jego elementów dawało wyraźne ciepełko z nawiewów przez dobre 30min siedzenia w samochodzie, za nim ogrzewanie wystudziło silnik.
Stwierdzam ze fajna opcja nie mając webasto.
Przy normalnej pracy silnika ta pompka nie działa, dla tego zastanawiałem sie po co ona jest.
To co kolega tu opisuje może być i u Ciebie. U mnie w klimatroniku dopiero jak zmienię na 18 stopni to zaczyna lecieć chłodne powietrze jak mam temperaturę na 28 stopni nie nie można wytrzymać w aucie. Lub masz do wymiany na 99% termostat.markoboniek pisze:spróbuj sprawdzić co masz zamontowane pomiędzy nagrzewnicą a rurkami z silnika czy jest tam tzw. lornetka czy elektrozawór bo jeśli elektrozawór to może on być przyczyną twojego problemu z niedogrzewaniem wnętrza.Są sytuacje kiedy jest on uszkodzony i częściowo zamknięty wtedy będziesz miał słabe grzanie wnętrza .
Pozdro
Witam serdecznia
pytanie moje dot. pokazywania temperatury płynu chłodzącego, mianowicie po przejechaniu jakies 10 km wskaźnik dopiero sie porusza i pokazuje temperature jakies 80 stopni po przejechaniu kolejnych 20 km dochodzi do połowy między 80 a 90 stopni ( a chyba powinien być bliżej 90 st) i tak juz pozostaje bez wzgledu czy przejadę kolejne 20 czy 50 km. Termostat wraz z obudową wymieniałem jakies 3 lata temu a co ciekawe to jeżdząc po mieście w którkich odstępach czasowych jest wyczuwalne ciepło płynące z nawiewów mimo, że wskaźnik temperatury prawie się nie porusza. Czy te objawy sa normalne czy raczej wskazuja na początki jakiejś usterki
silnik X20DTL
pytanie moje dot. pokazywania temperatury płynu chłodzącego, mianowicie po przejechaniu jakies 10 km wskaźnik dopiero sie porusza i pokazuje temperature jakies 80 stopni po przejechaniu kolejnych 20 km dochodzi do połowy między 80 a 90 stopni ( a chyba powinien być bliżej 90 st) i tak juz pozostaje bez wzgledu czy przejadę kolejne 20 czy 50 km. Termostat wraz z obudową wymieniałem jakies 3 lata temu a co ciekawe to jeżdząc po mieście w którkich odstępach czasowych jest wyczuwalne ciepło płynące z nawiewów mimo, że wskaźnik temperatury prawie się nie porusza. Czy te objawy sa normalne czy raczej wskazuja na początki jakiejś usterki
silnik X20DTL
kolego d.marco, ja mam tak samo w mojej Zafirce A. Z tego co ja pytałem tu i tam to: powiedziano mi że mam auto z Włoch i moj termostat moze byc jakos inaczej przeprogramowany czy cos takiego, też sie wiele razy dziwilem czemu tak mam, po przejechaniu kilku dobrych km wskazówka od temp. nie drgnela a cieplo wiało. Dopiero pozniej jak ruszy to stoi tak jak u Ciebie. Bede na dniach u mechanika to zapytam go o co biega i jak mi cos konkretnego powie to dam znac...
jak się przegląda to forum to nawet laik sie uczy
jak pojeździcie troche autem i wskazówka nie drgnie nawet to dotknijcie ręką gumowego węża podłączonego do chłodnicy i samej chłodnicy - powinna być zimna - jak jest ciepła tzn że puszcza termostat
i do wymiany albo sam wkład (własnie szukam dla siebie) koszt 30-40zł albo cały termostat z obudową - wahler ok 110-130zł
czy wystarczy sam wkład to zależy czy obudowa jest ok i nie ma wżerów...
jak pojeździcie troche autem i wskazówka nie drgnie nawet to dotknijcie ręką gumowego węża podłączonego do chłodnicy i samej chłodnicy - powinna być zimna - jak jest ciepła tzn że puszcza termostat
i do wymiany albo sam wkład (własnie szukam dla siebie) koszt 30-40zł albo cały termostat z obudową - wahler ok 110-130zł
czy wystarczy sam wkład to zależy czy obudowa jest ok i nie ma wżerów...
wiesz ja nie wiem jak dokładnie jest z tymi włoskimi wersjami mi to powiedziała pewna osoba, ja przyznam szczerze że sięna tym nie znam. Że podobno to autko tak bo tam jest inna temp. i silnik potrzebuje dodatkowego chłodzenia i te całe przepustnice są cały czas otwarte czy się rzadziej zamykają nie wiem....tak słyszałem. Nie chce nikogo też w błąd wprowadzić a sam bym się chciał dowiedzieć. chinek, jutro sprawdze ten wąż.
wymieniłem juz wkład i cały termostat i tez mam podobne objawy - jak jest zimno i stoję w korku to za Chiny sie nie nagrzewa - chociaż ciepło leci do kabiny. muszę wyjechać na trasę i przejechać parę kilometrów i wtedy też nie osiąga 90 st. - chociaż jest bardzo blisko. byłem z tym już u kilku mechaniorów - każdy woła termostat, a mnie nie chce się wydawać po 120 pln, do tego wymiana i płyn na dolewkę. Olewam to więc - tak musi być.