[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Rumcays

#31 Post autor: Rumcays »

radziko pisze:Pytanie czy włącza się wam klima przy obecnych temperaturach tj. ok -1 . Chodzi mi tu głównie o osuszenie szyb bo u mnie klima chodziła do końca a teraz przy takim spadku temperatur nie włącza się no i szybki zaparowane. Wcześniej latem było super szybko para schodziła. Piszcie jak jest u Was.
U mnie przy Climatronicu się załącza, ale żadko i na krótko. Ale szyb zaparowanych nie mam :)
Ty masz diesla, więc w celu utzrymania odpowiedniej temperatury silnika, termostat dłużej utrzymuje obieg zamknięty płynu chłodniczego (pominięcie chłodnicy), co skutlkuje niskim cisnieniem czynnika w skraplaczu, co spowoduje zablokowanie sprężarki.
Takie jest moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2010, 11:03 przez Rumcays, łącznie zmieniany 1 raz.

Rumcays

#32 Post autor: Rumcays »

jacek2308 pisze:radziko, klima działa do ok. + 4 później się sprężarka nie załącza było już gdzieś pisane i to pewnie nie raz ...;) a skoro masz zaparowane szyby to proponuję wymień filtr kabinowy ...(też już było o tym - opcja szukaj ) jeżeli nie masz wody na dywanikach lub walniętych oryngów nagrzewnicy to nowy filtr powinien pomóc koszt nie wielki a komfort użytkowania znaczny :)
Nieststy sama wymiana filtra nie zawsze pomaga - doświadczenie wyniesione z Astry...:|

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#33 Post autor: rzadki »

Rumcays pisze:żadko
proszę Cię... ;) każdy błąd wybaczam, ale nie w tym wyrazie :P

pozdrawiam - rzadki ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#34 Post autor: radziko »

Filtr w tym roku wymieniałem, chłodnicę również i klima na pewno jest sprawna. Co do zaparowanych szyb to chodzi mi o to że gdy wsiądzie do chłodnego samochodu ze 3 osoby to samoistnie na szybach pojawi się para czy chcemy czy nie a tu na pewno pomogłaby klima. Tak też myślałem że przy niskich temperaturach sprężarka nie włączy się, no cóż trzeba do tego przywyknąć. Z tego co pamiętam to kiedyś u kumpla w Renault Laguna klima włączała się nawet w zimie przy niskich temperaturach i para z szyb schodziła błyskawicznie.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#35 Post autor: MieHor »

Mój sposób na zaparowywanie szyb (przy większej ilości pasażerów) to wentylator na max i uchylenie na krótko szyb, pomaga. Można też stosować różne "siuwaksy" przeciw parowaniu szyb, ale trzeba dość często nanosić przynajmniej na szybę przednią na nowo.

Rumcays

#36 Post autor: Rumcays »

rzadki pisze:
Rumcays pisze:żadko
proszę Cię... ;) każdy błąd wybaczam, ale nie w tym wyrazie :P

pozdrawiam - rzadki ;)
Wybacz, ale od zawsze mam problem z RZADKO i ŻADEN
Mea culpa :oops:

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#37 Post autor: radziko »

Z tym dbaniem o szyby to problem wzrasta jak się ma małe dzieci" no bo tak fajnie się pisze po zaparowanych szybach" :lol:

Rumcays

#38 Post autor: Rumcays »

radziko pisze:Z tym dbaniem o szyby to problem wzrasta jak się ma małe dzieci" no bo tak fajnie się pisze po zaparowanych szybach" :lol:
Coś wiem na ten temat... :D
Przypomniała mi się jedna rada wieloletniego taksiarza - radził, aby szyby na zimę przetrzeć szmatką z niewielką ilością szamponu. Podobno zapobiega to rosieniu. Oczywiście na wiosnę takie szyby należy umyć dokładnie, ale podobno działa. Piszę "podobno" bo sam nigdy tego nie stosowałem. No i nie pamiętam, czy aby na pewno ze wszystkimi można tak postąpić... :mysli:

Awatar użytkownika
jacek754
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:32
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#39 Post autor: jacek754 »

Pomagają też gazety typu "Wyborcza" pod dywanikami. Zbierają nadmiar wilgoci i przynajmniej w mniejszym stopniu szyby parują, ale trzeba co jakiś czas wymieniać.

Anony Mous

#40 Post autor: Anony Mous »

Rumcays pisze:Przypomniała mi się jedna rada wieloletniego taksiarza - radził, aby szyby na zimę przetrzeć szmatką z niewielką ilością szamponu.
No powiem ze to może zdać egzamin w sobotę postaram się przetrzeć szyby tak jak piszesz i zdam relację czy pomaga.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#41 Post autor: Dziadek13 »

Ja osobiście w vw stosowałem różne wynalazki ale zawodziły nie m złotych środków.Ale dokuczało mi to jesienią i zimą szybkości mniejsze wentylator mało wydajny przy filtrze orginalnym tym bardziej że jak filtr z wilgoci mi rano zamarzł to wcale nie było obiegu powietrza a pary na szybach co nie miara.Więc zaczołem od tego wyjołem filtr pyłkowy na ramke naciągnołem rajstopy damskie brak oporów powierza ,pyłek i śmieci nie przelecą,przerobiłem też dmuchawe żeby przy mniejszych obrotach miała większą wydajność.
Coś takiego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I moge powiedzieć że w poprzednim aucie vw para na szybach znikła lub była znikoma tylko na tylnych szybach.
Teraz w zafirze wyjołem filtr według wymiaru starego filtra 23x26 wykonałem ramke z plastykowej listwy z castoramy naciągnołem rajstopy i jak na razie brak pary myśle jeszcze o dmuchawie ale to chyba na wiosne ogarne bo zimno teraz a chciałbym jednak nadmuch troszke zwiększyć na niższych obrotach dmuchawy co by ciszej było i mniej prądu z aku brało.

Anony Mous

#42 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze:wyjołem filtr pyłkowy na ramke naciągnołem rajstopy damskie brak oporów powierza ,pyłek i śmieci nie przelecą,przerobiłem też dmuchawe żeby przy mniejszych obrotach miała większą wydajność.
może i dobry pomysł ale jednak tak jak koledzy pisali najlepiej jest podkręcić dmuchawę na wyższe obroty i lekko uchylić okno, dziś tak jeździłem z rodziną i nie parowało. :)

TUX

#43 Post autor: TUX »

DANET pisze:dziś tak jeździłem z rodziną
jakbym tak jeżdził z rodziną to na drugi dzień dzieciaki chore by były :P

Anony Mous

#44 Post autor: Anony Mous »

szyba była lekko uchylona nawet nie było czuć że jest uchylona, na chwilę obecną to jedyne rozwiązanie aby nie parowało.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#45 Post autor: oki »

Może mod mnie nie zabije, ale chciałem coś wyjaśnić, szczególnie a propo wypowiedzi jakiej udzielił Rumcays.

Nie pracuję przy klimatyzacjach i też może napiszę coś źle, ale nie mogę czytać jak ktoś wypisuje totalne bzdury nie mając już wogóle bladego pojęcia o działaniu (bez obrazy)

Mały obieg chłodzenia czy duży obieg a tym bardziej termostat nie ma nic wspólnego z klimatyzacją, no może po za modułem który to steruje.
Czy tak czy inaczej chłodnica z przodu z wentylatorem jest to skraplacz, który podczas pracy nagrzewa się, a ciepło to odbierane jest przez powietrze lub wymuszone wentylatorem więc fakt ze jest przy głównej chłodnicy wcale mu w działaniu nie pomaga.
W skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.
Następnie czynnik wpada na zawór redukcyjny (rozprężny) i zmniejsza ciśnienie czynnika chłodzącego powodując zmiane stanu ciekłego w gazowy. Przy rozprężaniu następuje znaczny spadek temperatury który jest wykorzystywany przy nadmuchu kabiny zimnym powietrzem z parownika.
Odpowiedź na postawione pytanie:
Fakt ze klima nie działa jest spowodowany zabezpieczeniem termicznym, które odcina działanie klimatyzacji przy niskiej temperaturze aby zapobiec oszranianiu się elementów klimatycazji lub wręcz oblodzeniu co może spowodować jej uszkodzenie.
W zafirze A klima jest prosta na zasadzie wł/wył i jedyne dodatkowe zabezpieczenie jest tylko ciśnieniowe co by sprężarka się nie zatarła na sucho w przypadku utraty czynnika.
W nowszych klimatyzacjach ilość zabezpieczeń jest większa i jest dopuszalne działanie w temperaturach - w okreslonych warunkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”