BŁĘDY 0136 itd..
Moderator: Sebu$
BŁĘDY 0136 itd..
Witam
Na początku września kilka dni po tym jak zostałem szczęśliwym posiadaczem Zośki wyskoczyła mi kontrolka awarii silnika> Podpięcie do kompa błąd 0136 - druga sonda.
Sprawdzenie sądy raczej wykluczyło jej awarię więc mechanik sugeruje zapychający sie katalizator. Błąd wykasowałem i do wczoraj nie było problemu.
Wczoraj znowu kontrolka tym razem błędy 0300, 03040 i oczywiście 0136..
Wykasowałem i dziś znowu 0136.
Dodam że silniczek pracuje równo,nie traci mocy, daje sie wkręcać na obroty,nie gaśnie ładnie odpala rani itd. na moje oko laika wszystko gra.
2 tygodnie temu założyłem LPG ( podobno dobra sekwencja) -> czy to może mieć coś wspólnego.
NA codzień autko używane ~ 15 km, trasy robie raczej w weekendy.
Wiem że na ten temat napisano już sporo ale tonie wyczerpuje ...mojej ciekawości, a wyskakująca kontrolka wyczerpuje cierpliwość.
Koledzy pomóżcie, czy kasować i nie nie przejmować, czy ...?
Co sprawdzić ,jak spróbować zadziałać. Dziękuje za każdą wskazówkę.
Świece wymienione w styczniu, 12 tkm temu.
Autko ma 200 tkm
.
Dzięki
Na początku września kilka dni po tym jak zostałem szczęśliwym posiadaczem Zośki wyskoczyła mi kontrolka awarii silnika> Podpięcie do kompa błąd 0136 - druga sonda.
Sprawdzenie sądy raczej wykluczyło jej awarię więc mechanik sugeruje zapychający sie katalizator. Błąd wykasowałem i do wczoraj nie było problemu.
Wczoraj znowu kontrolka tym razem błędy 0300, 03040 i oczywiście 0136..
Wykasowałem i dziś znowu 0136.
Dodam że silniczek pracuje równo,nie traci mocy, daje sie wkręcać na obroty,nie gaśnie ładnie odpala rani itd. na moje oko laika wszystko gra.
2 tygodnie temu założyłem LPG ( podobno dobra sekwencja) -> czy to może mieć coś wspólnego.
NA codzień autko używane ~ 15 km, trasy robie raczej w weekendy.
Wiem że na ten temat napisano już sporo ale tonie wyczerpuje ...mojej ciekawości, a wyskakująca kontrolka wyczerpuje cierpliwość.
Koledzy pomóżcie, czy kasować i nie nie przejmować, czy ...?
Co sprawdzić ,jak spróbować zadziałać. Dziękuje za każdą wskazówkę.
Świece wymienione w styczniu, 12 tkm temu.
Autko ma 200 tkm
.
Dzięki
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
Coś z czujnikiem wałka rozrządu
Coś masz z zapłonem,przewody może mają przebicie.
Posprawdzaj kontakty wtyków.
No i pytanie w jaki sposób sprawdzał mechanik sonde że ją wykluczył.
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
Coś z czujnikiem wałka rozrządu
Coś masz z zapłonem,przewody może mają przebicie.
Posprawdzaj kontakty wtyków.
No i pytanie w jaki sposób sprawdzał mechanik sonde że ją wykluczył.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pisałeś że
sprawdzić układ zapłonowy.
Pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki, druga soda jest za katalizatorem i odpowiada za... ochrone środowiska mówiąc w skrócie. Jeżeli nawala ta pierwsza to samochód więcej pali, nierówno pracuje silnik, zaświeca się kontrolka silnika zwłaszcza rano bo np. nie działa grzałka sondy.
Prawidłowe wskazania sondy, to napięcie pływające od 0,2V do 0.8V.
Przy silniku rozgrzanym do 90st. i po podniesieniu obrotów do 2500 przez około 30sek.
Próbkowanie trwa 1s, czyli 10 takich wahnięć powinno wystąpić w ciągu 10sek.
Przypuszczam że ta twoja druga sąda jest do wymiany.
Gdzieś to wyczytałem a nauka nie idzie w las.
należy to sprawdzać na kompie nie na oko.
Samemu możesz przekłóć czarny kabel i podłączyć miernik do niego i masy. Ma skakać napięcie do prawie 1V. Oczywiście przy pracującym silniku.To takie proste sprawdzenie sondy ale najleprze wykres na kompie.
0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonówpietrek1979 pisze:Witam
Wczoraj znowu kontrolka tym razem błędy 0300, 03040 i oczywiście 0136..
Wykasowałem i dziś znowu 0136.
sprawdzić układ zapłonowy.
Pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki, druga soda jest za katalizatorem i odpowiada za... ochrone środowiska mówiąc w skrócie. Jeżeli nawala ta pierwsza to samochód więcej pali, nierówno pracuje silnik, zaświeca się kontrolka silnika zwłaszcza rano bo np. nie działa grzałka sondy.
Prawidłowe wskazania sondy, to napięcie pływające od 0,2V do 0.8V.
Przy silniku rozgrzanym do 90st. i po podniesieniu obrotów do 2500 przez około 30sek.
Próbkowanie trwa 1s, czyli 10 takich wahnięć powinno wystąpić w ciągu 10sek.
Przypuszczam że ta twoja druga sąda jest do wymiany.
Gdzieś to wyczytałem a nauka nie idzie w las.
należy to sprawdzać na kompie nie na oko.
Samemu możesz przekłóć czarny kabel i podłączyć miernik do niego i masy. Ma skakać napięcie do prawie 1V. Oczywiście przy pracującym silniku.To takie proste sprawdzenie sondy ale najleprze wykres na kompie.
U mnie ten błąd przestał wyskakiwać jakiś czas temu .
Kiedy wykasowywałem błąd opel-techem wyskakiwał za jakiś czas... no więc wziąłem go na przetrzymanie i po pewnym czasie sam się wygasił.
A na poważnie to któregoś razu dostałem info na forum o tym że ten błąd może być spowodowany za dużą ilością oleju w silniku. Ja byłem zaraz po wymianie i rzeczywiście było trochę dużo co mogło powodować złą pracę sondy nr2.
Do tej pory ( jakieś 2 miesiące błąd się nie pojawia ) oby tak dalej...;-)
Kiedy wykasowywałem błąd opel-techem wyskakiwał za jakiś czas... no więc wziąłem go na przetrzymanie i po pewnym czasie sam się wygasił.
A na poważnie to któregoś razu dostałem info na forum o tym że ten błąd może być spowodowany za dużą ilością oleju w silniku. Ja byłem zaraz po wymianie i rzeczywiście było trochę dużo co mogło powodować złą pracę sondy nr2.
Do tej pory ( jakieś 2 miesiące błąd się nie pojawia ) oby tak dalej...;-)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie druga to diagnostyczna sonda to ona testuje stan katalizatora pracuje od 0.4V do 0.55V jeżeli kat do wymiany to wali błąd ale jest na to sposób należy tą drugą sonde troche wycofać z biegu spalin czyli dospawać tulejke i w nią wkręcic sonde wtedy nie będzie błędu.ta sonda jest inna i bardzo droga na allegro pokazały sie te przeróbki z tulejką no ale cena można samemu to zrobić.emjot pisze: czy druga sonda jest identyczna jak pierwsza, czy jakaś inna?
TulejkaDruga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55V .
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.
Tulejka
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam, od dwóch lat użeram się z tym błędem. Podpiąłem ostatnio pod interfejs z prawdziwego zdarzenia i wyszło że sonda 2 stoi na 418mV, a podgrzewane wyłączone. Zakupiłem zamiennik dedykowany Delphi i już po podpięciu bez odpalenia auto wyskakuje ten błąd z dopiskiem, napięcie za wysokie. Najlepsze z tego wszystkiego to to że tego błędu nie da się skasować. Wymieniłem sondę w sklepie na drugą i to samo. Na starej sondzie przynajmniej można było wykasować błędy. Proszę o pomoc bo nie wiem czy szukać używki czy może to coś innego!!!
Przejechałem na niej 15 km i za każdym razem po odpaleniu po chwili zapalał się check. A może nowa sonda musi się "przepalić"? Mierzyłem miernikiem omy między białym i fioletowym przewodem, jest dokładnie 8ohmów.
Przejechałem na niej 15 km i za każdym razem po odpaleniu po chwili zapalał się check. A może nowa sonda musi się "przepalić"? Mierzyłem miernikiem omy między białym i fioletowym przewodem, jest dokładnie 8ohmów.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2019, 13:11 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Druga sonda jest a raczej pracuje jako diagnostyczna i pilnuje stanu katalizatora pracuje w zakresie 05-06V jak kat jest sprawny jak kat już nie domaga to podnosi się napięcie i wali błędem,można to poratować tz emulatorem sondy czyli wycofać ją z biegu spalin coś w tym rodzaju.
Tu to ci opisałem bo zabierałeś głos w tym temacie i staraj się dalej tu pisać. viewtopic.php?t=14910
Tu też o tym piszą. viewtopic.php?t=13807
Ostatnio zmieniony 25 mar 2019, 21:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Kat wybity, a emulator założony. I było dobrze przez jakiś czas po założeniu emulatora. Komp pokazuje uszkodzenie sondy. A że druga jest diagnostyczna to dobrze wiem
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 14:48
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam proszę o pomoc wyskoczyły mi dwa błędy wiem że chodzi o sonde lambda ale może ktoś pomoże mi konretnie co sprawdzić co wymienić itd
P1130 Obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełaczania
-nieciągłe
P0136 Obwód czujnika 02 blok 1 czujnik 2
-napięcie zbyt wysokie
-nieciągłe
proszę o poradę
P1130 Obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełaczania
-nieciągłe
P0136 Obwód czujnika 02 blok 1 czujnik 2
-napięcie zbyt wysokie
-nieciągłe
proszę o poradę