Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

#76 Post autor: olo018 »

Lub zdemontować to małe podszybie 4 śrubki i dostęp od góry w miarę dobry do sprawdzenia poziomu .

pająk210584

#77 Post autor: pająk210584 »

ten zbiorniczek obok alternatora to jest wspomaganie??

olo018

#78 Post autor: olo018 »

Po tej stronie jest tylko wspomaganie ,en zbiorniczek wygląda jak by był postawiony prawie jak butelka plastikowa.

pająk210584

#79 Post autor: pająk210584 »

dzieki chłopaki za pomoc a macie jeszcze sposób jak dolac olej bo troszke malo miejsca tam jest

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#80 Post autor: dzarko »

Strzykawka z wężykiem silikonowym?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Andrzej_G

#81 Post autor: Andrzej_G »

No i wszystko jasne, pompa w porządku, sprawcą był padnięty alternator. Po jego naprawie wspomaganie działa jak należy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#82 Post autor: Harry200 »

A no na początku wprowadziłes nas w błąd ,napisałeś że akumulator i ładowanie ok,w pompach elektrohydraulicznych jeżeli nie hałasują to najczęściej ich praca jest zakłócana przez zbyt niskie napięcie..

olo018

#83 Post autor: olo018 »

Zawsze pierwsze co sprawdza się przy braku wspomagania to bezpiecznik i prąd ładowania ,jest to najprościej do sprawdzenia .

Andrzej_G

#84 Post autor: Andrzej_G »

No niby wprowadziłem i nie. Sprawdziłem ładowanie i akumulator tuż przed nastaniem tych dolegliwości, nie przyszło mi do głowy aby uczynić to jeszcze raz. Wygląda na to że alternator padł nagle bez żadnego ostrzeżenia i jeździłem tylko na akumulatorze, właściwie to żona. Do pracy niedaleko to i trochę dał radę, tak około 2 tygodnie. No i nikt od razu nie podpowiedział że przez brak odpowiedniego napięcia pompa poprawnie pracować nie będzie. Gdy kontrolki zwariowały i zgasła to po odpaleniu dojechałem do domu całkowicie bez wspomagania. Wtedy wszystko stało się jasne. Alternator naprawiony, portfel lżejszy, czekam na następne niespodzianki :D

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#85 Post autor: Mattai »

Mam pytanie odnosnie wspomagania, jakis czas temu zauwazylem ze mam jakas kropelke na spodzie skrzyni biegow - kropelka byla prawdowpodobnie czerwona....prawdopodobnie bo pewnie cos po drodze zebrala i ciut zmienila kolor.

Aktualnie zauwazam delikatnie pogorszenie wparcia przy kierowaniu.
Skad moze ciec uklad aby trafic na blok skrzyni? Jakies trefne lozysko czy wyciek dotyczy bardziej obiegu?
Nie moge zlokalizowac miejsca przecieku, moze jest jakies standardowe w ktorym lubi sie posaczyc....
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 08:10 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#86 Post autor: darek_s »

mattai pisze:Mam pytanie odnosnie wspomagania, jakis czas temu zauwazylem ze mam jakas kropelke na spodzie skrzyni biegow - kropelka byla prawdowpodobnie czerwona....prawdopodobnie bo pewnie cos po drodze zebrala i ciut zmienila kolor.

Aktualnie zauwazam delikatnie pogorszenie wparcia przy kierowaniu.
Skad moze ciec uklad aby trafic na blok skrzyni? Jakies trefne lozysko czy wyciek dotyczy bardziej obiegu?
Nie moge zlokalizowac miejsca przecieku, moze jest jakies standardowe w ktorym lubi sie posaczyc....
Moze to olej ze skrzyni biegow,on jest wlasnie koloru czerwonego a co do wspomagania to sprawdz poziom plynu w zbiorniczku moze jest za niski.pzdr.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#87 Post autor: Mattai »

Tak wiem ze to moze byc skrzynia, ale zanim sciagne podszybie chcialem sie ewentualnie przygotowac na jakas awarie. Plyn ma prawo ot tak obywac?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#88 Post autor: darek_s »

Plyn nie moze ot tak sobie ubywac jednak gdybys mial jakas nieszczelnosc w ukladzie wspomagania to tego byloby sporo wiecej,przecierz to uklad cisnieniowy.Moze ci cieknie z pod uszczelki skrzyni biegow od dolu,jak masz dojscie do kanalu to od dolu bedzie to lepiej zlokalizowac,powycieraj dokladnie wszystko przejedz sie troche i sprawdz gdzie jest nowy wyciek.Od dolu bedzie tez widac czy pompa wspomagania maglownica i przewody sa suche a jesli nie to gdzie leci.pzdr.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#89 Post autor: Mattai »

To co moze powodowac spadek skutecznosci wspomagania jak sie okaze wyciek nie jest ze wspomagania?
Skrzynia to pewnie tylko na oringu walka moze cieknac , bo jak sprawdzalem to byla sucha na zewnatrz, poza rantem gdzie znalazlem kropelke
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

kuba1982

#90 Post autor: kuba1982 »

firek moglys napisac gdzie kupiles takie lozyska ?jaki koszt?duzy problem jest z wyciagnieciem ich?bylaby mozliwosc wyslania pomy i naprawy za odplatnosc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”