Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
No niby wprowadziłem i nie. Sprawdziłem ładowanie i akumulator tuż przed nastaniem tych dolegliwości, nie przyszło mi do głowy aby uczynić to jeszcze raz. Wygląda na to że alternator padł nagle bez żadnego ostrzeżenia i jeździłem tylko na akumulatorze, właściwie to żona. Do pracy niedaleko to i trochę dał radę, tak około 2 tygodnie. No i nikt od razu nie podpowiedział że przez brak odpowiedniego napięcia pompa poprawnie pracować nie będzie. Gdy kontrolki zwariowały i zgasła to po odpaleniu dojechałem do domu całkowicie bez wspomagania. Wtedy wszystko stało się jasne. Alternator naprawiony, portfel lżejszy, czekam na następne niespodzianki
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mam pytanie odnosnie wspomagania, jakis czas temu zauwazylem ze mam jakas kropelke na spodzie skrzyni biegow - kropelka byla prawdowpodobnie czerwona....prawdopodobnie bo pewnie cos po drodze zebrala i ciut zmienila kolor.
Aktualnie zauwazam delikatnie pogorszenie wparcia przy kierowaniu.
Skad moze ciec uklad aby trafic na blok skrzyni? Jakies trefne lozysko czy wyciek dotyczy bardziej obiegu?
Nie moge zlokalizowac miejsca przecieku, moze jest jakies standardowe w ktorym lubi sie posaczyc....
Aktualnie zauwazam delikatnie pogorszenie wparcia przy kierowaniu.
Skad moze ciec uklad aby trafic na blok skrzyni? Jakies trefne lozysko czy wyciek dotyczy bardziej obiegu?
Nie moge zlokalizowac miejsca przecieku, moze jest jakies standardowe w ktorym lubi sie posaczyc....
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 08:10 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Moze to olej ze skrzyni biegow,on jest wlasnie koloru czerwonego a co do wspomagania to sprawdz poziom plynu w zbiorniczku moze jest za niski.pzdr.mattai pisze:Mam pytanie odnosnie wspomagania, jakis czas temu zauwazylem ze mam jakas kropelke na spodzie skrzyni biegow - kropelka byla prawdowpodobnie czerwona....prawdopodobnie bo pewnie cos po drodze zebrala i ciut zmienila kolor.
Aktualnie zauwazam delikatnie pogorszenie wparcia przy kierowaniu.
Skad moze ciec uklad aby trafic na blok skrzyni? Jakies trefne lozysko czy wyciek dotyczy bardziej obiegu?
Nie moge zlokalizowac miejsca przecieku, moze jest jakies standardowe w ktorym lubi sie posaczyc....
Plyn nie moze ot tak sobie ubywac jednak gdybys mial jakas nieszczelnosc w ukladzie wspomagania to tego byloby sporo wiecej,przecierz to uklad cisnieniowy.Moze ci cieknie z pod uszczelki skrzyni biegow od dolu,jak masz dojscie do kanalu to od dolu bedzie to lepiej zlokalizowac,powycieraj dokladnie wszystko przejedz sie troche i sprawdz gdzie jest nowy wyciek.Od dolu bedzie tez widac czy pompa wspomagania maglownica i przewody sa suche a jesli nie to gdzie leci.pzdr.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
To co moze powodowac spadek skutecznosci wspomagania jak sie okaze wyciek nie jest ze wspomagania?
Skrzynia to pewnie tylko na oringu walka moze cieknac , bo jak sprawdzalem to byla sucha na zewnatrz, poza rantem gdzie znalazlem kropelke
Skrzynia to pewnie tylko na oringu walka moze cieknac , bo jak sprawdzalem to byla sucha na zewnatrz, poza rantem gdzie znalazlem kropelke
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)