Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolega troche przesadził, wystarczy wyjąc radio potem odkręcic trzy śrubki pod licznikami,jednom z lewej strony w kratce powietrza,jedna przy bezpiecznikach,ustawic kierownice w położeniu dolnym.i po robocie, Ja robie to w 5minut.
Andrzej13, sadzę, że tylko taka Twoja odpowiedź nie wnosi nic nowego, jeśli masz dobry i sprawdzony sposób, to daj jakiś konkretny opis jak to robisz, a na pewno wielu użytkownikom pomożesz i Ci podziękują za fachową pomoc
Witam wszystkich. Przepraszam, ze odswieze temat, ale mam problem z rozkreceniem deski. Poczytalem, kupilem potrzebne zarowki i przyszedl czas na wymiane. Rozkrecilem wszystkie srubki, i zaczal sie problem, bo nie moglem z radia wypiac tych kostek tzn z jednej strony jakby wychodzilo a z drugiej nie (tzn tak po bokach), nastepnie jak widzialem na zdjeciach to jak sie te kierunki zdejmuje, bo chyba trzeba je zdjac No i to chyba bedzie wszystko, prosze o pomoc i pzdr wszystkich
Dodam tez zdjecie pogladowe
Widać, że bardzo się przyłożyłeś do tego radia, bo wyjąłeś je razem z kieszenią, która normalnie powinna zostać w tym otworze na radio (prawdopodobnie nie była przykręcona - u góry na kieszeni widać otwór przez niego wchodzi śruba chyba fi 5 mm i od spodu powinna być nakrętka). Teraz to musisz wyjąć radio z kieszeni, po obu bokach powinieneś widzieć takie blaszki - zapadki, trzeba je odchylić albo specjalnym kluczem - wyjmakiem albo użyć 4 szt. gwoździ (najpierw sprawdź czy w tych 4 otworach na płycie czołowej nie ma wkręconych imbusików zabezpieczających, jak są wykręć je), przez te otwory wsuń odpowiedniej średnicy, np. gwoździe, odchylając je na zewnątrz naciśniesz na te blaszki i przy pomocy drugiej pary rąk pociągnij za radio (może być ciężko, bo siedzi ono dość mocno właśnie w tym złączu z wiązką przewodów i w gnieździe antenowym). Po wyjęciu radia, jeśli musisz to odłącz kostkę od kieszeni (będzie widać specjalne zaczepy).
MieHor pisze:Kolego "Macku" - wdzięcznościom nie będzie końca. Wspaniała lekcja poglądowo-praktyczna. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
//scalone//
Koledzy!
Nawiązując do mojego pierwszego postu i udzielonej odpowiedzi przez Maćka muszę pochwalić się, że zakupiłem poprzez Allegro wyświetlacz komputera pokładowego do mojej Zafiry. Synek podłączył go do programatora i samodzielnie metodą prób i błędów przestawiając bity w pamięci Eprom zmienił w nim język francuski na polski. Wyświetlacz jest wyprodukowany w 2000r. i był wcześniej zamontowany w Zafirze wyprodukowanej na rynek fracuski.
Efekt jego pracy można obejrzec pod tym linkiem:
Teraz pozostaje mi tylko skorzystać z podanej przez Maćka instrukcji demontażu tablicy rozdzielczej i dokonać podmiany MID-a, oczywiście z udziałem synka.
Koledzy mam pytanko : czy muszę wyciągnąć radio by ściągnąć kokpit ? Bo mam zamiar mojej Zosieńce założyć pierścionki na zegary a nie mam do radia kodu i boję się je odłączyć Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam guma75
Co do radia to niewiem czy jest zdekodowane no nic zaryzykuje a w razie czego ile takie zdekodowanie radia kosztuje? i czy wyjęcie samego radia wystarczy czy kieszeń też trzeba wyciągnąć?
Akumulator odłanczałem chyba na jdłużej na 1h i potem radyjko chodziło dalej o to jest szansa że będzie dalej chodziło wrazie czego to będę szukał pomocy. Pozdrawiam