Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#136 Post autor: MieHor »

marwisn, w Twoim przypadku sądzę, że to zwarcie pinów czujnika sprzęgła nie miało znaczenia.
Otóż tempomat można włączyć przy określonej prędkości (chyba powyżej 35 km/godz.) tylko górnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów, natomiast wyłączenie tempomatu może wystąpić aż w trzech przypadkach:
- po naciśnięciu na pedał sprzęgła - ten przypadek jest zawsze jak zmienia się bieg na wyższy lub redukcja;
- po naciśnięciu na pedał hamulca - z jakiegokolwiek powodu oraz
- dolnym przyciskiem na manetce kierunkowskazów

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#137 Post autor: marwisn »

Tempomat sie wyłączał. Nie szło go uruchomić w żadnym zakresie prędkości.

Przy pierwszej takiej sytuacji sprawdziłem zworkę na wtyczce od czujnika, ale było ok. Kontrola op-comem i błąd "sygnał czujnika sprzęgła za wysoka wartość".

Reset błędów i tempomat jest. Ponowna próba i jazda na zwartej wtyczce czujnika sprzęgła z podpiętym komputerem i monitorowaniem stanu sterownika silnika. Kilka razy zmiana biegów i tempomat znów nie działał, a sterownik wywalał ten sam błąd. Po resecie błędu tempomat wracał.

Po montażu czujnika wszystko gra i nie ma żadnych błędów.

Stąd moje przypuszczenia.

kebul

#138 Post autor: kebul »

marwisn pisze:Tempomat sie wyłączał. Nie szło go uruchomić w żadnym zakresie prędkości.

Przy pierwszej takiej sytuacji sprawdziłem zworkę na wtyczce od czujnika, ale było ok. Kontrola op-comem i błąd "sygnał czujnika sprzęgła za wysoka wartość".

Reset błędów i tempomat jest. Ponowna próba i jazda na zwartej wtyczce czujnika sprzęgła z podpiętym komputerem i monitorowaniem stanu sterownika silnika. Kilka razy zmiana biegów i tempomat znów nie działał, a sterownik wywalał ten sam błąd. Po resecie błędu tempomat wracał.

Po montażu czujnika wszystko gra i nie ma żadnych błędów.

Stąd moje przypuszczenia.
u mnie był dokładnie taki sam objaw. bez czujnika sprzęgła wywalało błędy

Anony Mous

#139 Post autor: Anony Mous »

Przeczytałem ten dział i mam mętlik.

Mam diesla, więc jeżeli mam tą 4-pinową wtyczkę przy kierownicy to wystarczy tylko zakupić przełącznik kierunków z obsługą tempomatu ?? I będzie działać ??

Czujnik sprzęgła już mam (diesel) ??

kebul

#140 Post autor: kebul »

celius pisze:Przeczytałem ten dział i mam mętlik.

Mam diesla, więc jeżeli mam tą 4-pinową wtyczkę przy kierownicy to wystarczy tylko zakupić przełącznik kierunków z obsługą tempomatu ?? I będzie działać ??

Czujnik sprzęgła już mam (diesel) ??
Jeszcze aktywacja Techem i będzie działać.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#141 Post autor: marwisn »

Jeżeli masz techa lub op-coma to łatwo to sprawdzić. W zakładce silnik, w odczytach parametrów jest pozycja : czujnik sprzęgła aktywny/ nieaktywny. Jeżeli masz czujnik to wciskając pedał ta wartość będzie sie zmieniać.

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#142 Post autor: opelmen »

A ja się - w związku z aktywowaniem tempomatu - zastanawiam...

W O-Comie jest wybór "geometrii skrzyni biegów" - ja mam wybrane 'małe przełożenie'.

Co byłoby gdyby... zmienić na 'duże przełożenie' ?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#143 Post autor: oki »

A tak swoją drogą to szkoda ze tempomat nie ma zadnej kontrolki działania, już nie wspominajac o komunikacie na MIDa o ustalonej prędkości.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#144 Post autor: marwisn »

Po lewej stronie w górnej części licznika jest prostokątne okienko. Jak rozbierałem zegary to widziałem tam kontrolkę od tempomatu (ikona prędkościomierza). Nie wiem dlaczego nie zapala się przy włączonym tempomacie.

Anony Mous

#145 Post autor: Anony Mous »

marwisn pisze:Po lewej stronie w górnej części licznika jest prostokątne okienko. Jak rozbierałem zegary to widziałem tam kontrolkę od tempomatu (ikona prędkościomierza). Nie wiem dlaczego nie zapala się przy włączonym tempomacie.
A żaróweczka jest ?? Ciekawe może da się łatwo aktywować tą kontrolkę

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#146 Post autor: marwisn »

Tam są wszędzie diody. Nie zwróciłem uwagi czy na płytce licznika jest w tym miejscu wlutowana dioda :oops: .

rysio62

#147 Post autor: rysio62 »

Witam

Udało się uruchomić tempomat oraz komp. pokładowy. Wcześniej miałem do czynienia z dyletantem który nie umiał obsługiwać TECHa 2. Przejechałem się do Gorzowa Wlkp. na ul. Krótką 22 (serwis Bosch) i tam bez problemu w 10 minut było wszystko załatwione. I nie trzeba było mostkować wtyczki od sprzęgła(mam automat ale wtyczka jest). No ale nie ma róży bez kolców, mogę sprawdzać sobie chwilowe zużycie, średnie itp. ale nie mam komunikacji z czujnikami ilości oleju, ilości płynu chłodniczego, świateł mijania, klocków hamulcowych, ilości płynu do spryskiwacza. Czy są jakieś możliwości by te wskazania zassać do kompa, albo chociaż zmostkować by nie wyświetlały mi się błędy typu : sprawdź stan oleju, sprawdź stan płynu do spryskiwacza itp?

Pozdrawiam Rysio

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#148 Post autor: marwisn »

Z tego co się orientuje poszczególne sygnały wchodzą na poszczególne piny komputera (wyświetlacza). Musiałbyś te piny pozwierać do masy. Wtedy komputer nie będzie wyświetlał błędów.

Bardziej ambitnie to podłączyć te sygnały, ale to mnóstwo roboty. Musiałem wymieniać zbiorniczki na takie z czujnikami, kłaść kable pod czujniki klocków hamulcowych. Poziomu oleju nie robiłem bo bym musiał miskę wymienić na taką z czujnikiem.

Drugi raz bym się za to nie zabrał. Pełen opis tej procedury jest tutaj. Zakładka technika / Napraw to sam / Montaż mida w astrze

51cent

#149 Post autor: 51cent »

Witam


Potrzebuję od Was pomocy.

Kupiłem manetkę tempomatu, zainstalowałem ją, aktywowałem op-comem i tempomatu nie ma :( Czujnik sprzęgła jest.
Co jeszcze sprawdzić, ja nie mam pomysłu.

chinek

#150 Post autor: chinek »

51cent pisze:Witam


Potrzebuję od Was pomocy.

Kupiłem manetkę tempomatu, zainstalowałem ją, aktywowałem op-comem i tempomatu nie ma :( Czujnik sprzęgła jest.
Co jeszcze sprawdzić, ja nie mam pomysłu.
inni mieli problemy:

sprawdź w opcomie czy po ponownym podłączeniu tempomat jest odpalony

sprawdz manetkę - zamień z kimś lub sprawdź czy na pewno dobrze podłączona

bo czy odpalasz tempomat w czasie jazdy pow 30km/h nie trzeba pytać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”