[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kubik_CDTi

#46 Post autor: kubik_CDTi »

U mnie takie objawy dawał EGR....

fysio1978

#47 Post autor: fysio1978 »

Witam
Szanowni koledzy proszę o pomoc dzisiaj wracając z pracy przy prędkości 60/70 usłyszałem coś w rodzaju pęknięcia balonika i zauważyłem za mną dużo dymu i gwałtownie spadła moc auto tak jakby przeszła w tryb awaryjny i o najgorsze zero błędów stan oleju w normie tak jakby turbina się wyłączyła 6.października dałem turbinę do regeneracji gdyż zaczeła gwizdać
a że mieszkam na stałe we włoszech koszta w polsce są dużo niższe, Czy może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł co może dolegać mojej Zosi.

Szymon78

#48 Post autor: Szymon78 »

no albo rozszczelniła sie chłodniczka IC - te objawy raczej ku temu przemawiają

fysio1978

#49 Post autor: fysio1978 »

dzięki chłopaki za podpowiedzi postawiłem dzisiaj auto do serwisu mehanik podejrzewa że coś przyblokowało turbo jutro mają mi odpowiedzieć mówi że mało prawdopodobne aby się uszkodziła turbina gdyż stan oleju jest nietknięty a to bardzo dobra oznaka zobazymy jutro mają mi odpowiedzieć

[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 22:38 ]
no to wszystko jasne turbina zdemontowana widać ewidentnie że turbina uszkodzona poważnie wirniki powykrzywiane serwis opla włoski na 99% obstawia złe wyważenie kosztorys wysłany do wielkich fachowców z łodzi rachunek opiewa na 1600 eur czekam teraz na ich decyzję jak zamierzają załatwić tę sprawę

[ Dodano: Wto Lis 23, 2010 21:52 ]
powracam do tematu od 28 10 auto w warsztacie firma z Łodzi nie podjeła się naprawy tego co sknociła tylko podała swój numer polisy a że byli ubezpieczeni w Generali to teraz ani odszkodowania i auta . Zaraz minie 30 dni jak zgłosiłem szkodę a oni nawet do mnie ani razu nie zadzwonili ja dzwonie codziennie i tylko słyszę dzisiaj na pewno ktoś zadzwoni żebym wiedział nigdy bym się nie godził na załatwienie sprawy przez ubezpieczyciela i tak to wygląda z renomowanymi zakładami naprawczymi.

[ Dodano: Wto Lis 23, 2010 21:56 ]
powracam do tematu od 28 10 auto w warsztacie firma z Łodzi nie podjeła się naprawy tego co sknociła tylko podała swój numer polisy a że byli ubezpieczeni w Generali to teraz ani odszkodowania i auta . Zaraz minie 30 dni jak zgłosiłem szkodę a oni nawet do mnie ani razu nie zadzwonili ja dzwonie codziennie i tylko słyszę dzisiaj na pewno ktoś zadzwoni żebym wiedział nigdy bym się nie godził na załatwienie sprawy przez ubezpieczyciela i tak to wygląda z renomowanymi zakładami naprawczymi.

marcolub

#50 Post autor: marcolub »

U mnie było podobnie , nieregularny brak mocy do 2500obr, problem z "zaskoczeniem" na skrzyżowaniu, usterka okazała się banalna = kiepskie paliwo "BP w Wyszmontowie". dolałem ultimate w Lublinie do pełna i się naprawiło :)

olsen

#51 Post autor: olsen »

witaj , dzieki za wiadomość w lublinie tankuje na statoil gold i shell , więc nie wiem czy to paliwo ?????

tico0

#52 Post autor: tico0 »

olsen pisze:tankuje na statoil gold i shell , więc nie wiem czy to paliwo ?????
Ja miałem raz pecha po tankowaniu na shell-u...... tak więc na markowych stacjach też można nalać "zupy".....
Sprawdz to co pisze Loryy no i kalpy wirowe..... bolączka 150-tek...

olsen

#53 Post autor: olsen »

kolektor plus nastawnik wymieniłem na nowy , filtr paliwa wymieniony ja duzo jazdzę i czensto tankuje więc niewiem co jest grane , w srode jadę wgrać nowe oprogramowanie skrzyni biegów , i jeszcze raz ustawić rozrząd moze bedzie dobrze ???

J2666

#54 Post autor: J2666 »

Auto wróciło od mechanika,skasowane błędy od tempomatu i układu hamulcowego.Silnik pracuje bez zarzutu.Odbyłem trasę 700km,bez problemu.Po mojej obserwacji proponuję częstą wymianę filtra powietrza jak i paliwa oraz dolewanie przez cały rok do paliwa dodatków np.firmy Shell,na pewno nie zaszkodzi naszym silnikom.Pozdrawiam.

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#55 Post autor: otko »

U mnie po tygodniowym bezproblemiu znowu kontrolka serwisowa i błąd 227911, a teraz nawet zgasła serwisowa i zaświeciła się ENGINE, więc znowu serwis :(

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#56 Post autor: otko »

narazie nie spieszy mi sie z samochodem więc mają czas ale wspomnieli coś o przepływomierzu ( to to samo co przepustnica? :oops:

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#57 Post autor: Lorry »

nieee

przeplywka dopasowywuje dawke paliwa do ilosci zassanego powietrza.

rabieta: wieksze /mniejsze spalanie lekki muł, u mnie w benzynie szarpniecia przy zmianie biegów

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#58 Post autor: otko »

EGR - otwiera zamyka, przepływomierz sprawny, przepustnica sprawna, weze wszystkie całe, a auto dalej chore,sprawa nie jest prosta, nowe podejrzenie-czujnik ciśnienia, ale przyjechał dawca organów i na zasadzie podmianek może w koncu wyjdzie co walneło

marcolub

#59 Post autor: marcolub »

Pisałem gdzieś wcześniej że miałem podobne objawy "mulenia" po "chrzczonym" paliwie, spuściliśmy stare, dostał Ultimate + wzbogacz do wypłukowania wody (ew. wymiana filtra paliwa) i zero problemów a różne bajki wyświetlał. Czasami najprostsze jest najskuteczniejsze.

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#60 Post autor: otko »

Dzisiaj mija tydzien jak jestem beż autka , popodmieniane cześci a on dalej to samo, niby chodzi normalnie ale nie chce wkręcić sie na obroty. Paliwo wymieniłem na v-power'a, wlałem stp i dalej nic, TOTALNA MINA

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 15:25 ]
Przede wszystkim chciałbym podziękowac takim ludziom jak pewna Pani która nie bała się użyczyć swojego saaba do tego żeby popodmieniac czesci w celu ustalenia usterki. I otóz jest :!: regulator pompy wysokiego ciśnienia, szkoda tylko ze nie wymienialny sam tylko z całą pompą, bo koszt wzrasta, chyba że macie jakieś sugestie :idea: narazie najważniejsze że w końcu wiadomo co padło, , wiec jest krok do przodu

[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 21:51 ]
no dobra, po 44 dniach postu bez samochodu wreszcie jest i nawet jeżdzi :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”