Zafira 2.0 DTI 2004 muł zaraz po odpaleniu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
asteroid

Zafira 2.0 DTI 2004 muł zaraz po odpaleniu

#1 Post autor: asteroid »

Witam mam problem od jakiegos czasu z moja Zafirką. Po dłuższym postoju 3- 4 godzinki lub cała noc. Zafira odpala bez problemu tylko nie wkręca się na obroty ( praca silnika normalna )poprostu jest mułowata strasznie. Ciekawą sprawą jest to że jak pochodzi dosłowie około 5 min lub kawałek się przejade wszystko wraca do normy i chodzi normalnie. Świece wymienone na nowe. Check się nie zapala. Koledzy co może miec wpływ na takie zachowanie co sprawdzic.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Musisz podjechać na diagnozę na komputer i odczytać zarejestrowane błędy, jak nie będziesz wiedział co dalej - pisz co stwierdzono, może pomożemy

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

A jaką wielkość ma układ podciśnienia ? może pompa podciśnienia siada dobra pompa 0.8-0.9 zaraz za pompą,jaki stan siłowników klapek zawirowań,siłownika turbiny no i samego zaworu EGR czy czasem któraś z membram nie pękła.Jak to sprawdzisz to opisz co i jak pomyślimy dalej.

asteroid

#4 Post autor: asteroid »

Byłem na komputerze wykazało tylko jeden błąd kiedyś zapisany. Błąd P0400 czyli Egr.Gosc powiedział że przewa w obwodzie EGR a on jest elektryczny. Ja z ciekawości próbowałem go wyjac i wyczyścic ale po odkręceniu śrób nie dałem rady tak mocno siedzi próbowałem nawet postukac itp. Wiec wyczyściłem tylko to do czego miałem dostęp( czyli półksiężyc opisywane na forum). Oraz wyciagnąłem elektronike i wyczyściłem 2 styki które ida do silniczka sterowania egr . Jeden ze styków był zielony. Czek się nie świeci ale z rana dalej jest muł przez chwile.

pluum33

#5 Post autor: pluum33 »

czyszczenie kolektora kupno 2 uszczelek i trochę pracy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cce ... 6dda9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d30 ... 12368.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cce ... 6dda9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36b ... d028c.html
efekt piorunujący a egr popracuje dużo dłużej oczywiście trzeba :idea: pamiętać o odpowietrzeniu pompy po robocie najlepiej wymienić też wężyki od odpływu paliwa

[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 13:50 ]
zapomniałem dodać że(miałem podobne objawy co asteroid ) moja zosia po czyszczeniu lepiej zapala i gaśnie czy zimna czy ciepła, przyśpiesza,a egr trzeba co jakiś czas czyścić jednak czyszczenie samego nie zawsze pomaga mazut zgromadzony pod nim blokuje odpowiedni dopływ powietrza :piwo: mam nadzieje że pomogłem

rafi

#6 Post autor: rafi »

Witam ja mam podobnie i raczej czyszczenie kolektora dolotowego nie pomorze. Ponoć zafa tak ma że nie włącza się turbo do puki nie podgrzeje się silnik.Raczej sprawdził bym układ podciśnienia to o czym pisze kolega Dziadek Ps. przy czyszczeniu kolektora trzeba dobrze odpowietrzyć pompe inaczej MASAKRA :evil: ja płakałem dwa dni zanim zocha odpaliła :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”