[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
TuneFORCE

#226 Post autor: TuneFORCE »

kaliope pisze:tic0.....wypalanie stacjonarne nie jest polecane.....
jeśli będzie ono inicjowane zbyt często to DPF zostanie uszkodzony, albo pęknie w połowie albo w końcu się podtopi...

jeśli DPF się zapycha zbyt mocno ponieważ wystąpiła jakaś awaria to należy ją usunąć i wtedy ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!). Jesli natomiast DPF zatyka się z powodu złej eksploatacji, PSJ, czy jazdy po mieście to najlepiej go wywalić albo przesiąść się na "benzynę"....

kicaj

#227 Post autor: kicaj »

jeśli DPF się zapycha zbyt mocno ponieważ wystąpiła jakaś awaria to należy ją usunąć i wtedy ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!). Jesli natomiast DPF zatyka się z powodu złej eksploatacji, PSJ, czy jazdy po mieście to najlepiej go wywalić albo przesiąść się na "benzynę"....
niech to ktos podepnie na sam poczatek i pogrubi, co by kazdy kto ma problem z DPFem od razu to przeczytal...

Anony Mous

#228 Post autor: Anony Mous »

1.
kicaj pisze:
jeśli DPF się zapycha zbyt mocno ponieważ wystąpiła jakaś awaria to należy ją usunąć i wtedy ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!). Jesli natomiast DPF zatyka się z powodu złej eksploatacji, PSJ, czy jazdy po mieście to najlepiej go wywalić albo przesiąść się na "benzynę"....
niech to ktos podepnie na sam poczatek i pogrubi, co by kazdy kto ma problem z DPFem od razu to przeczytal...
dokładnie, święte słowa... popieram




2.
TuneFORCE pisze: ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!).
tego zapomniałem dodać, odpowiadając na zabieg kolegi tico0

MarcysM

#229 Post autor: MarcysM »

kicaj pisze:o to juz zmieniamy front, juz nie metale ciezkie ale ogolnie metale... idzmy dalej i powiedzmy zgodnie za astronomami ze w wydechu znajduja sie pierwiastki ciezkie...
Nie wiem, co masz na myśli, ale frontu nie zmieniam... :lol: Możesz podać kolegom z forum ogólną definicję metali ciężkich i wymienić te, których nie znajdziemy w spalinach? Jakby ktoś był zainteresowany, może wklepać w wyszukiwarkę parę słów a wynik będzie podobny jak tutaj.
kicaj pisze:
MarcysM pisze:Po prostu się adsorbują na "węglowym aerozolu" i wnikają do płuc a stamtąd poprzez rozpuszczanie w tłuszczach do organizmu.
no coz - nic nadzwyczajnego, zwykla fizyka...
No i po to są filtry w Dieslach... Nic nadzwyczajnego... :P
tycik pisze:Z jakiego przebiegu autka są te dane?
Silnik mam Z19DTL, więc najsłabsza, 8-mio zaworowa jednostka. Przebieg w sumie 150kkm, przeze mnie ok. 35kkm. Robię ok. 2500km miesięcznie. W temacie o oleju do DPFa pisałem, że od wiosny spalanie jest mniejsze, przy ostatnim tankowaniu wyszło 5,8l. Przyjdzie zima - zobaczymy...
tycik pisze:Zdradź więc mi tajniki twojej (super)oszczędnej jazdy i średniego spalania poniżej 6 l.
Jeżdżę po prostu średnie trasy poza miastem, mam czasami możliwość wrzucenia 6go biegu i staram się jak najczęściej hamować silnikiem. Na forum są bardziej doświadczeni kierowcy, zapewne z większym "przebiegiem", mogą też się podzielić swoim doświadczeniem...

gosia

#230 Post autor: gosia »

tycik pisze:Ciekawe, ciekawe. Czyli minimalne spalanie musisz mieć dobrze poniżej 6 litrów, skoro średnie wychodzi ci poniżej 6 litrów. Z jakiego przebiegu autka są te dane?
Generalnie podczas wakacyjnych wojaży po Polsce...też miałam średnie spalanie na poziomie 6 litrów...więc to chyba jest możliwe...a mam w dodatku automat... ;) no ale mój wóz ma różne odchyły od normy... i nie jest dobrym...i wiarygodnym przypadkiem do analizy... :roll: ...choć to spalanie...akurat mi się podoba...normalnie po mieście to 8l...jak nic...


Natomiast...co do DPF-a...to mimo, iż miewałam przez niego koszmary...i bywały chwile ,że osobiście bym go wyrwała...z korzeniami...to po płukaniu...się mu odmieniło...i generalnie mi nie przeszkadza...i uważam,że skoro ktoś go tam umieścił...to może i nie wiedział ,że spowoduje...w narodzie...ogólne poruszenie...i że będzie miał tylu wrogów...w osobie użytkowników...tego cuda...jednak na chwilę obecną mam satysfakcję,że jestem eko...bo teraz to dosyć modny trend... ;) poza tym do poniższego dodałabym jeszcze ...góry... ;)
MarcysM pisze:Jeżdżąc i podziwiając krajobrazy - las, pola uprawne, sady, rzeki i jeziora -
MarcysM pisze:A kogo podnieca jazda za kopcącą ciężarówką?
No mnie na pewno nie... ;) choć w sumie bywają różne...zboczenia :/ ...także reasumując...można z tym filtrem jakoś żyć...choć to związek z "przygodami"...i myślę ... trzeba...mieć tę świadomość... ;)

kicaj

#231 Post autor: kicaj »

MarcysM pisze: Możesz podać kolegom z forum ogólną definicję metali ciężkich i wymienić te, których nie znajdziemy w spalinach?
tak jak pisalem wczesniej - definicja zalezy od tego kto mowi...
ale nie w tym rzecz, sek w tym ze to jest zwykle wyolbrzymianie faktow
ile procent sadzy to fulereny, ile procent z tych fulerenow ma postac zamknieta, ile procent z tego zaaobsorbuje badz zaadsorbuje jakies atomy metali??
nie popadajmy w paranoje tego jest tyle ile w kurzu na ulicy platyny i palladu, a jakos nikt nie robi afery z kurzu na ulicach ze trujacy...
najwiekszym problem w dieslach to wlasnie weglowodory i ich pochodne

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#232 Post autor: Piotr »

Może ktoś ma pomysł jak to wytłumaczyć. Zawsze obserwuję zużycie paliwa, co pozwala mi to na zauważenie momentu rozpoczęcia i zakończenia wypalania DPF. Przy tym te charakterystyczne buczenie silnika również wskazuje kiedy się wypala. Zawsze miało to miejsce po przebiegu 700 - 900 km. Jak osiągnąłem 1000 km to jeszcze pilniej obserwowałem zużycie paliwa. Wypalania jak nie było tak nie było. Dopiero po przejechaniu ponad 1500 km nastąpiło to oczekiwane wypalanie. Następne miało miejsce przy standardowych 700 +-50 km. Pomyślałem, że chyba jednak nie zauważyłem. Dalej wypatrywałem kiedy DPF się kolejny raz wypali. Już zacząłem mocno drapać się po głowie z powodu braku wypalania, aż tu po przejechaniu 2000 km zauważyłem wzrost zużycia paliwa i to buczenie. No i ku mojemu zadowoleniu nastąpiło oczekiwane i dość długie wypalanie. W czasie jazdy nie wyczuwałem żadnych spadków mocy. Kluczyk z samochodzikiem gaśnie sam, jeszcze przed uruchomieniem silnika. W między czasie miałem dwie próby uruchomienia silnika na padniętym akumulatorze, który już wymieniłem. Pojawiły się wówczas 4 błędy, które po kilku uruchomieniach same się skasowały. Ma ktoś pomysł jak wytłumaczyć tak zróżnicowane przerwy między wypaleniami. Coraz częściej myślę o wywaleniu tego chwasta, ale inne wydatki zawsze od tego mnie odciągają.

Anony Mous

#233 Post autor: Anony Mous »

ja tu nic nie widzę niepokojącego....filtr sie nie wypala zawsze po tylu samych kilometrach, tylko w wygodnych dla niego warunkach. I jest to raczej nie możliwe że wypalił się po 1500km....na pewno się wypalił wcześniej...tylko nie zauważyłeś..chyba ze zrobiłes 1500 km jednym ciągiem na autostradzie.. Ja jednego wypalania też nie zauważyłem i byłem mocno zdziwiony jak podłączyłem opcoma i tu info że zrobiłem 30 km od wypalania.

po prostu jak jedziesz np na autostradzie długi odcinek i masz np 3 tys obrotów na budziku.....nie ma szans żebyś zauważył lub wyczuł wypalania.

Przede wszystkim kup sobie op-coma, albo wywal chwasta i poczujesz co to luz psychiczny.

vorny

#234 Post autor: vorny »

Generalnie filtr się wypala kiedy nastąpi jego odpowiednie nasycenie, zależne jest to od sposobu eksploatacji oraz warunków na trasie oraz samej trasy którą się pokonało od ostatniego wypalania, czyli raz się wypali po 400km, innym razem po 1000km. Ważne że się wypala i koniec :P

Anony Mous

#235 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:I jest to raczej nie możliwe że wypalił się po 1500km....na pewno się wypalił wcześniej...tylko nie zauważyłeś..chyba ze zrobiłes 1500 km jednym ciągiem na autostradzie
Potwierdzam,że jest opcja wypalania się po większej ilości przejechanych km. Jadąc przez całe DE samymi autobanami wypalanie miałem ok po 1300 km a przy powrocie tez ok 1200 km. Jest opcja ,że mogłem przegapić jakieś wypalanie . Może to zasługa ichniejszego paliwa.

TuneFORCE

#236 Post autor: TuneFORCE »

Założenie jest takie, że w Oplu wypalanie ma następować co 3000km, jednak algorytm jest tak napisany aby ECU zmniejszał ta częstotliwość w zależności od wielu informacji jakie analizuje.
Bierze pod uwagę, nawet to ile razy pedał sprzęgła został wciśnięty podczas użytkowania auta od czasu ostatniej regeneracji....i tak średnie wypalania następują co ok 500-800km lub nawet co ok 1000-1500km jeśli auto lata np. po niemieckich autostradach.

Dlatego nie zaleca się kupowania nowego diesla jeśli mamy zamiar użytkować auto w mieście...

Anony Mous

#237 Post autor: Anony Mous »

TuneFORCE pisze: tak średnie wypalania następują co ok 500-800km lub nawet co ok 1000-1500km jeśli auto lata np. po niemieckich autostradach.
pablomaxim pisze:Potwierdzam,że jest opcja wypalania się po większej ilości przejechanych km. Jadąc przez całe DE samymi autobanami wypalanie miałem ok po 1300
dlatego pisałem : chyba ze zrobiłes 1500 km jednym ciągiem na autostradzie

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#238 Post autor: Piotr »

Dziękuję za podjęcie dyskusji i kilka wyjaśnień. Jestem prawie pewien, że te moje wypalania miały miejsce przy 1500 km i przy 2000 km. Trasy rzeczywiście były, ale nie dłuższe niż 250 km i w dodatku nie po autostradach a po zwykłych polskich drogach nasyconych przemysłem foto-radarowym. Ale jak tu Koledzy zauważyli najważniejsze, że się wypala. Będę dalej obserwować ten wynalazek, którego i tak się pozbędę przy bardziej sprzyjających finansowo warunkach.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#239 Post autor: Zdenek2007 »

Z moich obserwacji wynika że wypalanie DPF-a w mojej zafirze następuje nawet co 100 km. i jest to spowodowane niestety krótkimi trasami, do 10 km.
Jak zauważę wypalanie, a muszę zakończyć jazdę, staram się wypalić na postoju,
zwykle trwa to do 5 minut, obroty 2000.

Anony Mous

#240 Post autor: Anony Mous »

Zdenek2007 pisze:Z moich obserwacji wynika że wypalanie DPF-a w mojej zafirze następuje nawet co 100 km. i jest to spowodowane niestety krótkimi trasami, do 10 km.
Jak zauważę wypalanie, a muszę zakończyć jazdę, staram się wypalić na postoju,
zwykle trwa to do 5 minut, obroty 2000.
Jeśli Ci sie wypala filtr co 100 km to znaczy, że średnie spalanie na 100km masz chyba koło 10 litrów....a olej radziłbym zmieniać co 5-8 tys km. ...chyba musisz pomyśleć o wycince. A tak w ogóle to jesteś pierwszy z tak małymi interwałami. Czy na pewno wszystko ok? Może filtr sie nie wypala do końca i tak często stratuje ten proces. Może szwankuje czujnik temp lub ciśnienia?

[ Dodano: Nie Lis 07, 2010 20:30 ]
Zdenek2007 pisze: zwykle trwa to do 5 minut, obroty 2000.
mało prawdopodobne...min 10 min. A jeśli rzeczywiscie to 5 min, to właśnie to co wyżej napisałem...coś może nie grać....gdyż w 5 min fitlr się nie może wypalić....nie ma szans. Mieliśmy już człowieka na forum który był zadowolony, że mu się w 5 min. wypalił filtr... a potem miał checka na budziku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”