[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
j

#46 Post autor: j »

oki pisze:Mały obieg chłodzenia czy duży obieg a tym bardziej termostat nie ma nic wspólnego z klimatyzacją, no może po za modułem który to steruje.
Czy tak czy inaczej chłodnica z przodu z wentylatorem jest to skraplacz, który podczas pracy nagrzewa się, a ciepło to odbierane jest przez powietrze lub wymuszone wentylatorem więc fakt ze jest przy głównej chłodnicy wcale mu w działaniu nie pomaga.
W skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.
Następnie czynnik wpada na zawór redukcyjny (rozprężny) i zmniejsza ciśnienie czynnika chłodzącego powodując zmiane stanu ciekłego w gazowy. Przy rozprężaniu następuje znaczny spadek temperatury który jest wykorzystywany przy nadmuchu kabiny zimnym powietrzem z parownika.
Odpowiedź na postawione pytanie:
Fakt ze klima nie działa jest spowodowany zabezpieczeniem termicznym, które odcina działanie klimatyzacji przy niskiej temperaturze aby zapobiec oszranianiu się elementów klimatycazji lub wręcz oblodzeniu co może spowodować jej uszkodzenie.
W zafirze A klima jest prosta na zasadzie wł/wył i jedyne dodatkowe zabezpieczenie jest tylko ciśnieniowe co by sprężarka się nie zatarła na sucho w przypadku utraty czynnika.
W nowszych klimatyzacjach ilość zabezpieczeń jest większa i jest dopuszalne działanie w temperaturach - w okreslonych warunkach.
99,9% prawda.

gwizdenson

#47 Post autor: gwizdenson »

Oki,to jest 100%.Książkowa zasada działania urządzeń chłodniczych.Nic dodać nic ująć

e2rd

#48 Post autor: e2rd »

rzadki pisze:kolego wachtomasz, a nie ubywa Ci płyny chłodniczego? pod dywanikiem pasażera jest nr VIN (można do niego dojść przez taką plastikową zaślepkę) włóż tam rękę, tylko tak pod dywanik i zobacz czy gąbka nie jest mokra, bo jeśli wyczujesz wilgoć, to mimo wymiany filtra będzie parowało. wtedy najlepiej wysuszyć auto, a takie atrakcje to dopiero pewnie na wiosnę będą dostępne, więc póki co trzeba jeździć.
WITAM
U mnie istnieje zjawisko pisane powyżej. To znaczy pod dywanikiem pasażera tam gdzie numer VIN jest mokro jak cholera. O efektach tego przy takiej pogodzie nie będę się rozpisywał. Czy ktoś może powiedzieć skąd bierze się tam ta wilgoć?

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#49 Post autor: rzadki »

e2rd, na 90% oringi nagrzewnicy. wiele znajdziesz na forum o tym - choćby w tym temacie:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

darkp1

#50 Post autor: darkp1 »

rzadki, Kolega ma w opisie 1,9 CDTI a w B już nie ma chyba tego problemu ;)

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#51 Post autor: dzarko »

Ja sobie dziś zakupiłem ANTYPARĘ i to nawet działa. Ważne, żeby wszystkich szyb nie posmarować.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#52 Post autor: dzarko »

Kupiłem w Norauto za 15 a jechało nas 4 dzisiaj w sporym deszczu. Posmarowałem przód i swój bok z przodu i w miejscach, gdzie nie smarowałem było szaro, a tam gdzie pokryłem było przezierne.

http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/kosme ... -atomizer/

Jak widać i tak przepłaciłem.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Anony Mous

#53 Post autor: Anony Mous »

dzarko pisze:Kupiłem w Norauto za 15 a jechało nas 4 dzisiaj w sporym deszczu. Posmarowałem przód i swój bok z przodu i w miejscach, gdzie nie smarowałem było szaro, a tam gdzie pokryłem było przezierne.
dzarko, czy naprawdę warto to kupić bo dziś jechałem z rodzinką we trójkę i myślałem że dostanę czegoś tak parowało.
Raczej nie przepłaciłeś bo z wysyłką kosztuje ponad 18 zł

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#54 Post autor: dzarko »

Powiem tak. Byłem sceptycznie nastawiony ale postanowiłem spróbować. Jechaliśmy we 2 dorosłe osoby i 2 dzieci. Popsikałem tym przód i lewe przednie drzwi. Pojechałem bez nawiewu. Po 3 minutach wszystkie szyby były szare całkiem, a te spryskane siuwaksem były tylko leciutko wilgotne, ale nie zaparowane. Dziś mam zamiar przód poprawić, bo wczoraj psikałem jak jeszcze wilgotne trochę były te szyby, jak nakładałem.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#55 Post autor: rzadki »

darkp1 pisze:rzadki, Kolega ma w opisie 1,9 CDTI a w B już nie ma chyba tego problemu ;)

przepraszam :P

jakoś nie zwróciłem uwagi, czasem za szybko... ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Anony Mous

#56 Post autor: Anony Mous »

Koledzy takie pytanie bo jak zaczęły się mrozy to szlak mnie trafia tak mi paruję szyby. Czy na przedstawionym zdjęciu http://img521.imageshack.us/i/zdjcie00120.jpg/ to jest obieg otwarty? gdy wcisnę po lewej stronie samochodzik z zawiniętą strzałką dopiero powinien być zamknięty. Pytam dlatego bo jak jest na zdjęciu otwarty obieg to powinno przy 16 stopniach wiać zimne powietrze a tu zoonk leci letnie. Co może być nie tak????
Pozdrawiam

Anony Mous

#57 Post autor: Anony Mous »

jacek2308, dzięki bo już myślałem że moja zośka coś świruje. W sobotę postaram się zmienić filtr przeciwpyłkowy, a także zobaczę wszystkie uszczelnienia być może którędyś dostaje się powietrze, bo raczej woda nie bo dywaniki są suche. Uszczelka na samym dole szyby mi się odkleiła i być może tamtędy łapie lewe zimne powietrze.
Pozdro

Awatar użytkownika
raszmen
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:59
Lokalizacja: Ogrodzona
Model:

#58 Post autor: raszmen »

Witam. Ja również dobrałem się do nawiewów bo też mi szyby parowały. Silniczek od obiegu wewnętrznego padł, więc zamkąłem go ręcznie. Wywaliłem też filtr pyłkowy ale niestety dalej nadmuch na szybe jest dośc anemiczny. Jak otworze klapke gdzie wkłada się filtr i włącze dmuchawe na 4 to z tamtąd dmucha bardzo mocno, natomiast jak zamknę tą klapkę i przełącze na szyby to wieje słabo. Jest możliwe żeby miał aż tak duże straty pomiędzy filtrem a wylotem na szybe. Czy mam coś zapchane na w przewodach czy zafiry ogólnie mają aż tak kiepski nawiew?

Anony Mous

#59 Post autor: Anony Mous »

powiem Ci tak ze ja jad dam nadmuch na full na szybę przednią to szału nie ma, ale jak dam na kierowcę to dmucha porządnie. A jak u Ciebie wygląda nawiew na kierowcę?

Awatar użytkownika
raszmen
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:59
Lokalizacja: Ogrodzona
Model:

#60 Post autor: raszmen »

Jak dmucha na kierowce to nie wiem bo ostatnio mam puszczone tylko na szybe a pozostałe kratki są pozamykane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”