[FAQ]wypalanie DPF-u
kolego Marki wydaje nie ma potrzeby wymieniać olej. Niby dlaczego skoro wypalania nie było i nie miało sie co przedostać do oleju i go rozrzedzić.
Szybciej zapcha sie DPF i auto stanie (ja przejechałem sporo na uszkodzonym przewodzie i odpukać nic się nie stało. Ale jak zainicjowało wypalania po naprawie to biały obłok za mną był.. oj był )
a tak pozatym to wydaje mi sie ze w trakcie kidy usterka istniała wypalanie miałem.. jedynie co to mozna spekulować do do skuteczności wypalenia . sadzę ze nie było ok... wtedy jeszcze OP-COMa nie miałem by sprawdzić tego efekt w blokach.
Szybciej zapcha sie DPF i auto stanie (ja przejechałem sporo na uszkodzonym przewodzie i odpukać nic się nie stało. Ale jak zainicjowało wypalania po naprawie to biały obłok za mną był.. oj był )
a tak pozatym to wydaje mi sie ze w trakcie kidy usterka istniała wypalanie miałem.. jedynie co to mozna spekulować do do skuteczności wypalenia . sadzę ze nie było ok... wtedy jeszcze OP-COMa nie miałem by sprawdzić tego efekt w blokach.
Moje pytanie kieruję do tego cytatu:
Jak ten przewód gumowy jest uszkodzony to komputer sterujący raczej nie wypali filtra.Tech też nie da rady...bynajmniej tak było u mnie.Zresztą rodzaj uszkodzenia nie ma znaczenia.Chodzi mi o konieczność wymiany oleju w/w przypadku opisanym wcześniej przeze mnie.
TuneFORCE pisze: jeśli DPF się zapycha zbyt mocno ponieważ wystąpiła jakaś awaria to należy ją usunąć i wtedy ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!). Jesli natomiast DPF zatyka się z powodu złej eksploatacji, PSJ, czy jazdy po mieście to najlepiej go wywalić albo przesiąść się na "benzynę"....
Jak ten przewód gumowy jest uszkodzony to komputer sterujący raczej nie wypali filtra.Tech też nie da rady...bynajmniej tak było u mnie.Zresztą rodzaj uszkodzenia nie ma znaczenia.Chodzi mi o konieczność wymiany oleju w/w przypadku opisanym wcześniej przeze mnie.
Powrócę do wymiany oleju jeśli przed odpaleniem awaryjnego wypalania dpf w (op-com) i po wypalaniu poziom oleju jest taki sam, to moje pytanie jest takie: po co go wymieniać?. Zresztą poziom oleju mam cały czas taki sam od jego wymiany czyli jakieś 6 tyś.km...Marki pisze:Chodzi mi o konieczność wymiany oleju
jak stwierdzisz, że jest taki sam? Bagnet w oplu i samo sprawdzenie jest wysoko nieprecyzyjne. Za każdym razem jak sprawdzam kilka razy po rząd pokazuje inny poziom na bagnecie...zresztą ten problem już był poruszany. Tak więc jeśli sie przedostało np 100ml paliwa...to po prostu tego nie zobaczysz na bagnecie. A ON przedostaje sie na 100% zwłaszcza w wypalaniu serwisowym....gdzie jest dawkowane paliwo w mega dużej ilości i nie jest w stanie być spalone. Z tego co wiem, według procedur opla, olej ma być bezwzględnie wymieniony po wypalaniu serwisowym/tico0 pisze:jeśli przed odpaleniem awaryjnego wypalania dpf w (op-com) i po wypalaniu poziom oleju jest taki sam, to moje pytanie jest takie: po co go wymieniać?.
Nie będę polemizował na ten temat ale wiem co widzę......kaliope pisze:Bagnet w oplu i samo sprawdzenie jest wysoko nieprecyzyjne.
Jeśli tak mówi procedura to ok! tylko gdzie ją znależć.....kaliope pisze:Z tego co wiem, według procedur opla, olej ma być bezwzględnie wymieniony po wypalaniu serwisowym
ps znam przypadek gdzie poziom oleju wzrósł nawet poza zakres "bagnetu" i do normalnej wymiany właściciel śmigał jeszcze około 8 tyś km z "tym" i autko żyje do dziś tak że jeśli:
faktycznie mogę tego nie zobaczyć ale nie dajmy się zwariować..... mimo procedurkaliope pisze:przedostało np 100ml paliwa...to po prostu tego nie zobaczysz na bagnecie.
Jezeli chodzi o sprawdzenie ile spala w tym czasie to na postoju z tego co pamietam zwiekszalo sie spalanie z 0,5 do 2,5l na godzine, czyli na jedno wypalania powinno byc ok. 0,5l, chociaz wydaje mi sie, że więcej.
Jestem ciekaw, czy EuroVI beda spelnione z DPF, czy juz calkiem porzuca diesla
Widzialem, ze w zeszlym roku mozna bylo wybrac np. fordzie czy ma byc z dpf czy nie, w tym roku widze, ze tylko 1.3cdti 75km maja taka mozliwosc za doplata 3200zl zalaza DPF'a
Wlasnie to jest najgorsze, ze kupując auto z dpf ciezko stwierdzic w jakim jest wlasnie silinik (np. wtryski), bo dymienie pochlania DPF oraz usterki dopiero sa wykrywane znacznie pozniej, jak juz przez niesprawny EGR caly dolot jest zawalony.heko pisze:.
-źle działający zawór EGR
-inna usterka powodująca nadmierne dymienie
Jestem ciekaw, czy EuroVI beda spelnione z DPF, czy juz calkiem porzuca diesla
Widzialem, ze w zeszlym roku mozna bylo wybrac np. fordzie czy ma byc z dpf czy nie, w tym roku widze, ze tylko 1.3cdti 75km maja taka mozliwosc za doplata 3200zl zalaza DPF'a
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Pisząc o wypalaniu co 100km. chciałem powiedzieć że krótkie trasy niestety katują
ten filtr, ale wcale go nie dyskwalifikują.
Mam trasy krótkie i długie, na długich zwykle nie zauważam wypalania, a ostatnie 300km. było tylko na krótkich i dlatego wypalało się tak często, napisałem że na postoju wypalanie trwa do 5m.+czas wypalania w czasie jazdy, też różnie 2 czy 5m.
Wydaje się że te ok.10m. wystarczy z autkiem na razie nie ma problemu, średnie spalanie na ostatnim tankowaniu 6,9l./100km. krótkie trasy, poprzednie tankowanie na trasach mieszanych 50/50 to 5,9l i wtedy wypalania nie było no chyba że nie zauważyłem, jeżdżę raczej spokojnie.
ten filtr, ale wcale go nie dyskwalifikują.
Mam trasy krótkie i długie, na długich zwykle nie zauważam wypalania, a ostatnie 300km. było tylko na krótkich i dlatego wypalało się tak często, napisałem że na postoju wypalanie trwa do 5m.+czas wypalania w czasie jazdy, też różnie 2 czy 5m.
Wydaje się że te ok.10m. wystarczy z autkiem na razie nie ma problemu, średnie spalanie na ostatnim tankowaniu 6,9l./100km. krótkie trasy, poprzednie tankowanie na trasach mieszanych 50/50 to 5,9l i wtedy wypalania nie było no chyba że nie zauważyłem, jeżdżę raczej spokojnie.
5.9 ?????chyba ma możliwości żebyś miał takie spalanie w trasach mieszanych z dpf'em, Wiem, że masz 1.7 ale mimo wszystko chyba powinieneś skalibrować sobie komputer.Zdenek2007 pisze: poprzednie tankowanie na trasach mieszanych 50/50 to 5,9l i wtedy wypalania nie było no chyba że nie zauważyłem, jeżdżę raczej spokojnie.
Zafirą bez dpfu da się zejść do 5.8 ale tylko trasa.
widzę, że ile osób tyle opinii.
mnie zaświeciła się kontrolka "check", pojechałem na op-com'a. błąd 190175. więc miał to być czujnik wg. kolegi, który mi diagnozował Zofię. pojeździłem po elektrykach, żeby sprawdzili, czy nie jest gdzieś przetarty. nie był.
w końcu pojechałem do serwisu opla bo nie wiedziałem o co chodzi. tam spróbowali wypalania tech'em i...udało się. okazało się, że to nie czujnik tylko zapchany DPF. wypalanie stacjonarne pomogło. kontrolka "check" zgasła, ja byłem lżejszy o 2 stówki, ale coż. za niewiedzę się płaci.
przy okazji diagnozowania op-com'em okazało się, że olej ma tylko 13% sprawności/wydajności więc pomyślałem sobie - wymienię.
i nawet udało mi się to wszystko zgrać, zupełnie przypadkowo.
najpierw wypalanie, dzień później wymiana oleju. ale nie wiedziałem, że takie są zalecenia po wypalaniu stacjonarnym..czysty przypadek.ehhh. i bądź tu człowieku mądry
mnie zaświeciła się kontrolka "check", pojechałem na op-com'a. błąd 190175. więc miał to być czujnik wg. kolegi, który mi diagnozował Zofię. pojeździłem po elektrykach, żeby sprawdzili, czy nie jest gdzieś przetarty. nie był.
w końcu pojechałem do serwisu opla bo nie wiedziałem o co chodzi. tam spróbowali wypalania tech'em i...udało się. okazało się, że to nie czujnik tylko zapchany DPF. wypalanie stacjonarne pomogło. kontrolka "check" zgasła, ja byłem lżejszy o 2 stówki, ale coż. za niewiedzę się płaci.
przy okazji diagnozowania op-com'em okazało się, że olej ma tylko 13% sprawności/wydajności więc pomyślałem sobie - wymienię.
i nawet udało mi się to wszystko zgrać, zupełnie przypadkowo.
najpierw wypalanie, dzień później wymiana oleju. ale nie wiedziałem, że takie są zalecenia po wypalaniu stacjonarnym..czysty przypadek.ehhh. i bądź tu człowieku mądry
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Możliwe że komp. jest żle skalibrowany, ale mnie głównie chodziło o porównanie spalania
pomiędzy trasami krótkimi do 10km. a 50/50, choć to jest rzecz względna.
Na pełnym baku robię średnio 800km. raz więcej raz mniej, dodam że teraz wczesnym rankiem często używam webasto co też ma wpływ na spalanie.
Całkowitym szokiem było dla mnie wskazanie kompa 4,9l na odcinku 98km autostrady z Gdańska na paliwie BP Ultimate, na pokładzie 4-ro osobowa rodzina, powrót z wakacji, mimo że to widziałem ciągle nie wieżę.
pomiędzy trasami krótkimi do 10km. a 50/50, choć to jest rzecz względna.
Na pełnym baku robię średnio 800km. raz więcej raz mniej, dodam że teraz wczesnym rankiem często używam webasto co też ma wpływ na spalanie.
Całkowitym szokiem było dla mnie wskazanie kompa 4,9l na odcinku 98km autostrady z Gdańska na paliwie BP Ultimate, na pokładzie 4-ro osobowa rodzina, powrót z wakacji, mimo że to widziałem ciągle nie wieżę.
i po to właśnie jest nasze forum, czyli swego rodzaju kopalnia wiedzy. Za 2 stówy masz op-coma i to co Ci zrobiło ASO zrobiłbyś sam pod domkiem. Bez op-coma....zwłaszcza z dpf'em jest bardzo ciężko i jeśli go nie kupisz.....boje się, że znów wkrótce popłyniesz na 2 stówyrejzer pisze:kontrolka "check" zgasła, ja byłem lżejszy o 2 stówki, ale coż. za niewiedzę się płaci.