sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#16 Post autor: marwisn »

Okazało się, że sondy są ok.

Trafiłem do bardzo dobrego fachowca. Podszedł do auta z sercem i zacięciem (a do tego pracował w serwisie opla w Poznaniu :D ).

Pogrzebał w sterowniku komputera i sondy ruszyły ( 700 pln w kieszeni :lol:) . Stwierdził, że problem jest w złej regulacji gazu. Auto poszło do poprawki i jest ok.

tomciof

#17 Post autor: tomciof »

Mam (od dwóch tygodni) zafirę 2000 rok diesel 2L (1995) silnik 82 KM.
Co jakiś czas zapala mi się pomarańczowa lampka (silnik).
Dzieje się to gdy silnik jest ciepły i równocześnie zatrzymuję się np. na światłach. Obroty spadają poniżej 1000 i po chwili zapala się (nie zawsze, ale wystarczająco często by niepokoić).
Gdy ruszę silnik jest mulasty, a po chwili (15-30 sek) lampa gaśnie i jest ok. Tak samo jak na postoju (w/w po zapaleniu lampki) wcisnę pedał "gazu" i podniosę obroty na 2-2,5 tyś na okres 15-30 sek. - wtedy też lampka gaśnie, i po powrocie na bieg jałowy się nie zapala.
Wiem , że mógłbym podjechać na diagnostykę, ale nie ukrywam że są to dodatkowe koszty, których wolałbym uniknąć.
Stąd moje pytanie - czy ktoś spotkał się z czymś takim i co to może być ? Może wystarczy wymiana jakiegoś elementu (choćby sondy jak w temacie) ?
Z góry dziękuję za pomoc.
TF

sQcha

#18 Post autor: sQcha »

Witaj na forum.
Przedstaw się w dziale powitalnia, pokaż nam swoje autko w dziale Moja Zafira.

Gdybyś napisał w profilu, skąd jesteś, to mógłbym Cię skierować do jakiegoś użytkownika z op-comem. Na forum pomagamy sobie za darmo.
TU jest lista osób, które mogą podłączyć twoje auto do komputera.

Anony Mous

#19 Post autor: Anony Mous »

Na początku spróbuj odłączyć klemy na ok 5 min i zobacz czy problem powróci, być może po restarcie komputera będzie w porządku. Lub jest problem z EGR-em że się przywiesza. Najlepiej rozebrać i przesmarować WD 40 :piwo:
Pozdrawiam

tomciof

#20 Post autor: tomciof »

Trochę pluje z niego olejem. Witać to po umyciu silnika. Pytanie, czy wymiana egr pomoże , czy nie może to być np. zbyt duże ciśnienie na turbinie (tak powiedział mechanik). I czy ew. zdiagnozowanie da jakiś dodatkowy obraz awarii ?
Pytam, bo wymiana egr to jakieś 500 zł i jeśli by nie miało pomóc to szkoda kasy.
TF

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 15:05 ]
Byłem na diagnozie , pokazało zawór EGR, wielkie dzięki dla Marwisn'a !
Niestety wymiana EGR nie pomogła, tzn nadal pojawia się błąd elektroniki, nawet częściej, muszę ponownie zaliczyć diagnozę. A potem szuka dalej.
EGR kosztował 460 zł, nie koniec świata, ale nie ukrywam, że chciałbym uniknąć dalszych kosztów.
Ma ktoś może pomysł gdzie i czego szukać ?
Aha, gwoli przypomnienia silnik 2.0 DTL 2000 rok. na liczniku 164.000.
TF

Freshh

#21 Post autor: Freshh »

Czy oprócz tego że pokazuje błąd to występują inne objawy podczas normalnego użytkowania? (burczenie,brak mocy,kontrolka?)

kebul

#22 Post autor: kebul »

Okazało się, że jednak nowa sonda była uwalona :-|

Freshh

#23 Post autor: Freshh »

A jaki koszt tak dla informacji takiej sondy?

kebul

#24 Post autor: kebul »

Freshh pisze:A jaki koszt tak dla informacji takiej sondy?
zapłaciłem z robocizną ok 200 zł

David

#25 Post autor: David »

kebul pisze:Czy to możliwe ze sonda mogła sie zepsuć.
Wcześniej była oryginalna siemes a teraz mam bosh.
tu masz odpowiedź dlaczego Ci wywala błąd, dopóki nie włożysz tam oryginalnego siemensa ten błąd nie zniknie. wiem to z własnego doświadczenia.

Ps mój silnik benzynowy 1.8 ma tylko 1 sondę przed katalizatorem, fakt silnik to X18XE1 8)

kebul

#26 Post autor: kebul »

David pisze:
kebul pisze:Czy to możliwe ze sonda mogła sie zepsuć.
Wcześniej była oryginalna siemes a teraz mam bosh.
tu masz odpowiedź dlaczego Ci wywala błąd, dopóki nie włożysz tam oryginalnego siemensa ten błąd nie zniknie. wiem to z własnego doświadczenia.

Ps mój silnik benzynowy 1.8 ma tylko 1 sondę przed katalizatorem, fakt silnik to X18XE1 8)
to było rok temu. od roku mam założoną sondę Boscha i działa bez problemów

Freshh

#27 Post autor: Freshh »

Mój też ma jedną sondę.Miałem taki przypadek. Wyciepałem jedną i działa tak samo.
Fakt że zgłasza błąd ale mi to nie przeszkadza.

kebul

#28 Post autor: kebul »

Freshh pisze:Mój też ma jedną sondę.Miałem taki przypadek. Wyciepałem jedną i działa tak samo.
Fakt że zgłasza błąd ale mi to nie przeszkadza.
można oszukać komuter i do sondy wlutować opornik żeby napięci było poniżej 1 V

Freshh

#29 Post autor: Freshh »

kebul pisze:
Freshh pisze: Fakt że zgłasza błąd ale mi to nie przeszkadza.
można oszukać komuter i do sondy wlutować opornik żeby napięci było poniżej 1 V
Tak,wiem ;) . Pozostaje jednak sprawa tzw.mentalna-indywidualna- jaki to ma sens. Ale to temat do innej dyskusji (jest taka na forum :driver: )

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#30 Post autor: Dziadek13 »

Lub wycofać sonde z biegu spalin tulejką dystansową,to jest tak zwana sonda diagnostyczna katalizatora a koszt jest dość duży przynajmniej 200złx3 więc masz urzywke.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”