Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
Qurczak,spróbuj jeszcze ruszyć ,kopnąć albo oczyścić zaworek podciśnieniowy ten od strony akumulatora.Są tam dwa a chodzi o ten najniżej położony.Właśnie ten zaworek steruje ciśnieniem biobarometrycznym.Kiedyś jak zwalczyłem EGR(cały czas od roku reanimacja,ostatni raz zaglądałem do niego chyba trzy m-ące temu)wyskoczył mi w trasie wiadomy samochodzik z kluczykiem.Gdy podłączyłem do kompa pokazało ten błąd o ciśniniu biobar.Ja wtedy tylko poruszałem tą całą wiązką z zaworkami i minęło.Od tamtego czasu nic nie robiłem(ok. pól roku) i błąd nie wrócił.Zresztą gdzieś na forum też czytałem o tym błędzie,ale nie powiem ci nawet jak był nazwany ten post.
Qurczak nie poddawaj się tak,teraz jaki wóz byś nie kupił w roczniku powyżej 2000,to trafisz na podobne problemy.Jak wszystko doprowadzi się w miarę do ładu to dobrze się tym jeździ.Chociaż z drugiej strony powiem tobie,że trochę już w niego wtopiłem a miał być ideał,i jeszcze parę rzeczy mnie czeka do zrobienia.
EGR to typowa usterka w tych autach. Ja po zakupie postanowiłem powymieniać największe wrzody i teraz mam spokój. Wiem co mam zrobione i jak to jest zrobione. Kupując 10 letnie auto wg mnie nie ma szans na 100% dobry egzemplarz. Silnik 2,2 DTI to bardzo dobry silnik, jedynie osprzęt potrafi być wadliwy. Jak to porobisz to będziesz z auta zadowolony.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Samochód chodzi dobrze od razu o tym pisze ale mam taki niedosyt mianowicie chodzi mi o zawór elektryczny do EGR gdy uruchomie silnik to on mi tak warczy jakby sie w nim iskrzyło za jakąś chwile to ucichnie i teraz nie wiem czy to usterka tego zaworu czy coś innego,może ktoś miał z nią do czynienia co by mi rozjaśnił sprawe.
Chodzi mi o zawór nr 4.
foto zapożyczone z innego forum.
Chodzi mi o zawór nr 4.
foto zapożyczone z innego forum.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Czyścić.... bo na to nie ma rady sadze z wydechu przez turbine walą ci do dolotu i brudzą ci EGR.Ale to jeszcze nic jak byś widział twój dolot t za głowe byś sie chwycił.
Poczytaj.
Dolot klapki zawirowań
Poczytaj.
Dolot klapki zawirowań
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ja pojechałem na Auto złom, kupiłem od starego Forda obudowę filtra paliwa z ręczną pompką,podłączyłem to w układ przelewowy i pompowałem ze trzy minuty aż w paliwie brak było powietrza,rozmontowałem ten mój wynalazek i podłączyłem przelew na swoje miejsce.Po paru obrotach silnik zaskoczył bez problemu..
u mnie tez występuje błąd EGRu... Cylkicznie co ok 3000km. Skasowanie błędu - spokój na ok 3000km... Zastanawiam się czy da się temu zaradzić?