Czy to uszczelka?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
emjot

Czy to uszczelka?

#1 Post autor: emjot »

Hej!

Właśnie przedwczoraj wróciłem z trasy 2000 km i miałem po drodze kilka przygód z Zośką (elektryka - wycieraczki i światła - rozwiązane na trasie). Ale wczoraj zauważyłem kilka poważniejszych problemów:

Po pierwsze biała maź na bagnecie. Czyli wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Płyn w zbiorniczku czysty, węże od chłodnicy miękkie, pod korkiem wlewu oleju czysto, silnik chodzi chyba w miarę ok.

Po drugie wróciło dziwne zachowanie układu chłodniczego... po pierwsze, to przy mocnym przeciągnięciu po obrotomierzu gwałtownie spada temperatura na wskaźniku, z prawie 90 stopni do poniżej 80 stopni. Zarówno na benzynie jak i na gazie. Po drugie, dzisiaj po po spokojnej jeździe po mieście ok. 15 km bez zatrzymań i korków po zatrzymaniu włączył się wiatrak (chyba od razu wyższy bieg), a chłodnica zupełnie zimna - wskaźnik temperatury na 90 stopniach, wiatrak po około dwóch minutach się nie wyłączył. Miałem już tak poprzednio 4 miesiące temu, był wymieniany cały termostat (nie wkład) i czyszczony układ chłodzenia, bo był podobno zaglucony.

Czy to mogą być objawy uszczelki pod głowicą? Już kiedyś wcześniej miałem masło na bagnecie, ale wytarłem, pojeździłem jakiś czas i się nie pojawiało... teraz niestety od trzech dni za każdym razem wyjmuję bagnet w "maśle", a sprawdzam teraz po każdej jeździe...

tomekuza

#2 Post autor: tomekuza »

Raczej nie uszczelka:

Masło na bagnecie o tym nie świadczy.

wg. mnie masz zablokowany termostat albo chłodnicę, wiatrak się włączył bo dostał sygnał z czujnika o wys. temp., nie wyłączył się bo nic nie schłodził, ponieważ nie było przepływu przez chłodnicę. temperatura po przegazowaniu spada bo szybciej działa pompa wodna i goni po obiegu. Podejrzewam że latem już dawno by ci zagotowało.

Bez płukania układu się nie obejdzie. A co do mazi na bagnecie to założę się że nie robisz dłuższych tras tylko (wkoło komina) ;)

Sprawdź jeszcze czy nie ubywa płynu chłodniczego, jeśli nie to tym bardziej nie uszczelka.
Nie wiem jak w takim silniku jest napędzana pompa wodna, też można by się nią zainteresować. Może po poziomie w zbiorniczku w czasie przegazowania da się zauważyć czy jest obieg.

Hector

#3 Post autor: Hector »

emjot, problem leży po stronie układu chłodzenia w tym termostatu. Niedogrzanie silnika może powodować maź na korku wlewu oleju :/ .
Najlepiej sprawdź działanie termostatu lub podjedź do osoby, która dysponuje odpowiednim fejsem i będzie wszystko jasne. Nie jest to wadliwe działanie wentylatora chłodnicy :roll: .

raku

#4 Post autor: raku »

Witam

Kolego miałem podobny problem w Astrze.Zafirę mam krótko ale silniki w Astrze podobne były.Najprawdopodobniej termostat Ci się przycina nie puszcza płynu chłodniczego na "duży obieg".Szczególnie,że jak sam piszesz chłodnica jest zimna więc to może tłumaczyć usterkę.
:/

Pozdr

emjot

#5 Post autor: emjot »

Byłem właśnie u mechanika. Masła jest troszeczkę na bagnecie, ale po wytarciu już tylko olej. Zaniepokoiłem się dlatego, że pojawiło się właśnie po dłuższej trasie... 2000 km, wiem że przy krótkich trasach może się pojawiać. Mechanik również wskazał na termostat. Generalnie dzisiaj chyba ruszył, chłodnica po jeździe ciepła, wentylator nawet po dłuższym postoju na luzie (20 min) się nie załączał, temperatura silnika ok. 88 stopni i w trakcie jazdy i na postoju.

Będę jeździł i obserwował, jak to się wszystko zachowuje. Płyn w zbiorniczku jest czysty, ale może spróbuję jeszcze go wymienić.

Olej był zmieniany 3000 km temu, oryginał GM z pewnego źródła.

Pożyjemy zobaczymy. Dzięki za wszystkie sugestie.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

Coś za niska ta temperatura jak dla mnie....

Opowiem na bazie Astry: 90-92 trzyma na trasie, w mieście dochodzi do 99-100 i włącza się wiatrak, jak miasto płynne to w okolicach 92-95 trzyma, po 20 min na postoju napewno włączyłby się wiatrak już....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”