[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
arqs

#196 Post autor: arqs »

A co koledzy sądzą o ofercie
  • 100% Bezobsługowy FAP/DPF
http://fapserwis.pl/bezobslugowyfapdpf.html

Anony Mous

#197 Post autor: Anony Mous »

Bardzo mało info na temat zasady działania.W zasadzie to nic na ten temat nie napisali.

Anony Mous

#198 Post autor: Anony Mous »

arqs pisze:A co koledzy sądzą o ofercie
  • 100% Bezobsługowy FAP/DPF
http://fapserwis.pl/bezobslugowyfapdpf.html
cyt: W takim przypadku usuwamy wadliwy filtr i wyłączamy jego obsługę w ECU

i kto Ci to zrobi? Zrobi...ale zapłacisz za to.....

arqs

#199 Post autor: arqs »

Niemniej gdyby działał taki filtr poprawnie i bezproblemowo to by był doskonałą alternatywą w stosunku do trwałego usunięcia filtra. A i oferta jest zacnej firmy z Poznania = TuneFORCE POLAND

Anony Mous

#200 Post autor: Anony Mous »

Filtr jak każdy, będzie ograniczał przepływ spalin, i w tym przypadku masz zero kontroli nasycenia gdyż jest wyłączony z elektroniki. Więc jak nie daj Boże jednak sie nie wypali, spaliny sie wrócą i po turbinie. Takim wynalazkom mówimy 'nie'

arqs

#201 Post autor: arqs »

Dzwoniłem do nich i cena w ZB raczej dyskwalifikuje go - około 3K8 z wymianą.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#202 Post autor: heko »

...spoko...spoko...takie DPF-y zakładane były do autek w Niemczech już od 2006r. w celu uzyskania euro4 (w autach z wcześniejszych lat produkcji)...są bezobsługowe i bezawaryjne...i mają podstawową zaletę, nikt ...szczególnie zagranicą, nie doczepi się do braku DPF...czyli zmiany homologacji...no i brak problemów z dopalaniem i rozrzedzaniem oleju
..a koszty to wynik: standardowego "wyrwania chwasta" oraz zakupu i montażu samego filtra

Anony Mous

#203 Post autor: Anony Mous »

Czyli co to jest?Jakiś dodatkowy a'la katalizator?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#204 Post autor: heko »

Marki pisze:Czyli co to jest?Jakiś dodatkowy a'la katalizator?
..można tak powiedzieć

Anony Mous

#205 Post autor: Anony Mous »

Zawsze jakaś alternatywa dla DPFa.Gdyby kiedyś trafiło z powrotem go montować ;)

TuneFORCE

#206 Post autor: TuneFORCE »

Na stronie nie ma więcej szczegółów ponieważ ceny takich filtrów zaczynają się od ok 700euro...do tej pory założyliśmy 3 takie filtry...ceny oscylowały w granicach 3500-4000zł...

Zasada działania tak w skrócie - jest to układ OXi-KAT+DPF, w którym zachodzi kilka reakcji chemicznych...w katalizatorze powstaje dwutlenek azotu, który reaguje z węglem zatrzymanym w porach filtra cz. stałych, w wyniku tego otrzymujemy tlenek azotu i dwutlenek węgla...cały proces przebiega nieprzerwanie i zaczyna się gdy spaliny osiągną temp. co najmniej 200C...

Anony Mous

#207 Post autor: Anony Mous »

wawelsky pisze:(...) A już wytłumaczyć kobiecie o co biega i jak to gryźć... prawie jak lot na Marsa! (...)
Prawda! Moja patrzyła na mnie jak na UFO :lol:

Jankil

#208 Post autor: Jankil »

TuneFORCE pisze:Zasada działania tak w skrócie - jest to układ OXi-KAT+DPF, w którym zachodzi kilka reakcji chemicznych...w katalizatorze powstaje dwutlenek azotu, który reaguje z węglem zatrzymanym w porach filtra cz. stałych, w wyniku tego otrzymujemy tlenek azotu i dwutlenek węgla...cały proces przebiega nieprzerwanie i zaczyna się gdy spaliny osiągną temp. co najmniej 200C
chyba chodzi o to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_CRT

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#209 Post autor: MieHor »


Anony Mous

#210 Post autor: Anony Mous »

chłopaki widzę usuwają całą puszkę i wstawiają prosty kawałek rury... tylko co z niezbędnymi czujnikami, zwłaszcza temp?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”