Juz od jakiegos czasu brakowalo mi udogodnienia bardzo powszechnego w samochodach amerykanskich, czyli zabudowanego w samochodzie pilota do otwierania bramy i garazu.
W autach zza wielkiej wody zwykle taki interfejsik jest zamontowany w klapce przeciwslonecznej, ale mi lepiej pasowalo wykorzystanie do tego celu lampki, latwo tam sie dostac do zasilania i nie potrzeba zbyt wiele przerabiac.
Zasilanie latwo wziac ze zlacza lampki. Sa 2 opcje:
pin 9 - stale zasilanie 12V
pin 2 - zasilanie wystepuje po przekreceniu kluczyka (czyli tak jak zapalniczka)
pin 8 - masa
Ja uzylem pinu 2. Jest to bezpieczniejsza opcja, bo w razie wlamania zlodziej nie otworzy sobie bramy, poza tym elektronika pilota nie obciaza stale akumulatora.
Dodatkowo pomiedzy pin 2 a styk zasilania pilota wlutowalem rezystor 470 Ohm, zawsze to jakies zabezpieczenie, bo instalacja samochodu po wlaczeniu silnika daje ponad 14V, a pilot nominalnie zasilany jest bateria 12V.
Tak wyglada lampka po zamontowaniu dodatkowych przyciskow:
Tak wyglada oryginalny pilot Nice Smilo:
Uzylem takich przelacznikow astabilnych:
Wazne, zeby przycisk byl odpowiednio duzy, aby latwo go bylo znalezc bez patrzenia.
Moje maja srednice 5mm.
Przelaczniki zaglutowalem klejem na goraco, zeby sie dobrze trzymaly obudowy lampki:
Tak wyglada plytka pilota Nice z dolutowanymi przewodami zasilania i do przyciskow:
Generalnie trzeba bardzo sie pilnowac przy lutowaniu. To jest montaz powierzchniowy, a co za tym idzie elementy sa bardzo male i nie mozna ladowac za duzo cyny.
Tak to wyglada po zmontowaniu calosci:
Mam nadzieje, ze komus sie to przyda. Naprawde wygodne w uzyciu, bo nie trzeba juz szukac pilota przy kluczach no i nie trzeba zmieniac baterii
Pierwotnie wrzucilem tego posta na forum opel24.com.
Moze by na tym forum wydzielic jakis dzial "Wlasne modyfikacje".
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
[TUT/A] Pilot do bramy i garazu - fotorelacja
Wiadomość
Autor
[TUT/A] Pilot do bramy i garazu - fotorelacja
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 19:47 przez cbm80, łącznie zmieniany 4 razy.
Przejdź do
- Technika
- ↳ Zafira A (1999 - 2005)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ Zafira B (2005 - 2014)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ DPF
- ↳ Zafira C Tourer (2012 - ??)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ DPF
- ↳ Ogólna technika
- ↳ Własne modyfikacje
- ↳ Zafira A
- ↳ TUTORIALE
- ↳ Zafira B
- ↳ TUTORIALE
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Car audio + navi + CB radio
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ CB Radio
- ↳ CHIPTUNING i TUNING
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię/Oddam
- Forum Ogólne
- ↳ OPEL ZAFIRA
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Powitalnia
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Inne auta
- ↳ Zloty i spoty Zafira Klub Polska
- ↳ ZKP - Kronika zlotów ogólnopolskich
- ↳ ZKP - Kronika spotów regionalnych
- ↳ dolnośląskie
- ↳ kujawsko-pomorskie
- ↳ lubelskie
- ↳ lubuskie
- ↳ łódzkie
- ↳ małopolskie
- ↳ mazowieckie
- ↳ opolskie
- ↳ podkarpackie
- ↳ podlaskie
- ↳ pomorskie
- ↳ śląskie
- ↳ świętokrzyskie
- ↳ warmińsko-mazurskie
- ↳ wielkopolskie
- ↳ zachodniopomorskie
- ↳ Ogólnopolskie zloty OPLA
- ↳ Pytania o auta, porady przed zakupem
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira A
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira B
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira Tourer
- ↳ Archiwum ogłoszeń - pozostałe auta
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ MOŻEMY WSPÓLNIE POMÓC
- ↳ Archiwum