[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek
Przedstawiam opis ze zdjęciami w pliku doc. jak wykonać modyfikację.
Mam nadzieję ze jest to w miarę jasno opisane, starałem się jak mogłem.
Wykonanie tego opisu dla was pochłonęło mi pięć razy więcej czasu niż sama robota podpięcia tych 6 kabelków.
Rozrysowałem to w dwóch wersjach, taka przyzwoita że tak określę dla ambitnych i na szybkiego pająka.
Podejrzewam ze mogłem się ograniczyć tylko do ostatniego rysunku.
DO pająka potrzeba dodatkowo zwykłych konektorków typu żeńskiego 6szt i męskiego 3szt i kawałek przewodu za pomoca którego łączymy moduł i wpinamy w odpowiednie miejsce.
Czas modyfikacji ok 1h
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi lub sugestie, zapraszam.
Serwer upierdliwy trzeba chwilę poczekać (na samym dole odlicza czas i dopiero pojawia się możliwość ściągania) adres do pliku http://www.wrzucaj.com/702780
Mam nadzieję ze jest to w miarę jasno opisane, starałem się jak mogłem.
Wykonanie tego opisu dla was pochłonęło mi pięć razy więcej czasu niż sama robota podpięcia tych 6 kabelków.
Rozrysowałem to w dwóch wersjach, taka przyzwoita że tak określę dla ambitnych i na szybkiego pająka.
Podejrzewam ze mogłem się ograniczyć tylko do ostatniego rysunku.
DO pająka potrzeba dodatkowo zwykłych konektorków typu żeńskiego 6szt i męskiego 3szt i kawałek przewodu za pomoca którego łączymy moduł i wpinamy w odpowiednie miejsce.
Czas modyfikacji ok 1h
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi lub sugestie, zapraszam.
Serwer upierdliwy trzeba chwilę poczekać (na samym dole odlicza czas i dopiero pojawia się możliwość ściągania) adres do pliku http://www.wrzucaj.com/702780
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 21:18 przez oki, łącznie zmieniany 2 razy.
Bardzo zacne rozwiązanie .
Ja poszedłem trochę inna drogą.
Zamontowałem manetkę od omegi z "kółkiem".
Oryginalny przekaźnik zastąpiłem przekaźnikiem o symbolu 90 494 187. Pozwala na regulacje czasu w zakresie 3 - 14 sekund.
Montaż wszystkiego jest bardzo prosty. Demontujemy starą manetkę. We wtyczce dochodzącej do manetki przecinamy przewód nr 9 i szeregowo wpinamy w niego dwa dodatkowe przewody wychodzące z nowej manetki. Technika połączenia dowolna (ja polutowałem).
Działa to następująco. W pierwszej pozycji manetki mamy możliwość regulowania czasu ruchu wycieraczek w podanym powyżej zakresie za pomocą owego kółka. Pozostałe pozycje działają tak jak dawniej.
Czas przeróbki 10 minut.
Ja poszedłem trochę inna drogą.
Zamontowałem manetkę od omegi z "kółkiem".
Oryginalny przekaźnik zastąpiłem przekaźnikiem o symbolu 90 494 187. Pozwala na regulacje czasu w zakresie 3 - 14 sekund.
Montaż wszystkiego jest bardzo prosty. Demontujemy starą manetkę. We wtyczce dochodzącej do manetki przecinamy przewód nr 9 i szeregowo wpinamy w niego dwa dodatkowe przewody wychodzące z nowej manetki. Technika połączenia dowolna (ja polutowałem).
Działa to następująco. W pierwszej pozycji manetki mamy możliwość regulowania czasu ruchu wycieraczek w podanym powyżej zakresie za pomocą owego kółka. Pozostałe pozycje działają tak jak dawniej.
Czas przeróbki 10 minut.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Pomysł ciekawy, zastanawiam się tylko jak to działa.
Analizując schemat wynika ze przekaźnik K10 jest odpowiedzialny za uruchamianie wycieraczek i sterowany jest tylko z modułu Multimetru.
Co więc daje nowy przekaźnik i w który przewód wpinasz regulację (czarno żółty) od multimetru?
Nie mogę jakoś zatrybić z rana w jaki sposób nowy przekaźnik lub moduł czasowy ma informację z manetki o zmianie czasu.
Analizując schemat wynika ze przekaźnik K10 jest odpowiedzialny za uruchamianie wycieraczek i sterowany jest tylko z modułu Multimetru.
Co więc daje nowy przekaźnik i w który przewód wpinasz regulację (czarno żółty) od multimetru?
Nie mogę jakoś zatrybić z rana w jaki sposób nowy przekaźnik lub moduł czasowy ma informację z manetki o zmianie czasu.
Hej,
Ale rozumiem że to coś to tylko dla ZA?
W manualu dla ZB jest jak się to robi:
str. 85/86
Ale rozumiem że to coś to tylko dla ZA?
W manualu dla ZB jest jak się to robi:
str. 85/86
No i u mnie działaW celu ustawienia czasu trwania
cyklu pracy wycieraczek na wartość
od 2 do 15 sekund: włączyć zapłon,
przestawić dźwignię w położenie inne
niż §, po czym odczekać żądaną
ilość sekund i przestawić dźwignię
w górę, w położenie O.
Po włączeniu zapłonu i ustawieniu
dźwigni w położeniu -- czas trwania
cyklu jest ustawiony na 6 sekund.
Lorry, dokłądnie tak jak piszesz
u mnie to zauważyłem ,że ten czujnik jest cholernie czuły. Jak jest niewielki opad to zamiata raczej często i gęsto ale też , że jak jest niewielki deszczyk kiedy macha sobie raczej w wolnym tempie , i jadąc za jakimś autem lub przy wyprzedzaniu to na początku jest OK i tu wychodzi niedokładność bo już po ustaniu większego opadu zasuwa na najwyższych obrotach jeszcze przez kilkanaście sekund aż wycieraczki zasuwają po suchej szybie. To mnie denerwuje.Lorry pisze:Ale generalnie fajny patent z czujnikiem
pablomaxim, tak jak napisałem było w VW i Skodzie. W Polonezach, które korzystały z przekaźników APE było sterowanie spryskiwaczem. W przypadku sterownika Hybryd chyba było inaczej (jak w opisywanym przypadku)
Sterowanie zależne od prędkości było już w VB, więc myślę, że później też to miały samochody (ZA i ZB)
Sterowanie zależne od prędkości było już w VB, więc myślę, że później też to miały samochody (ZA i ZB)
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Witam.U mnie jest podobnie.Zdarza się to rzadko,ale właśnie czasami za późno mi pozamiata.Pozdrawiammarian329 pisze:u mnie jest na odwrót , nie raz szybę mam całą mokrą a wycieraczki ani rusz. raz działają poprawnie niekiedy muszę przełączać na inny trybpablomaxim pisze:u mnie to zauważyłem ,że ten czujnik jest cholernie czuły.
Opis w języku Goethe'go:marwisn pisze:Bardzo zacne rozwiązanie .
Ja poszedłem trochę inna drogą.
Zamontowałem manetkę od omegi z "kółkiem".
http://www.kitekater.de/wp-content/tips ... mega_b.pdf