[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Rumcays

#16 Post autor: Rumcays »

PATI pisze:PS. Jesteś pewien że to przepływomierz? :D
Raczej tak. Ostatnio wymieniłem moduł zapłonowy i komplet świec i, co prawda, poprzednie symptomy nieco zmalały, jednak nie ustały zupełnie. Poza tym po wymienie mechanik podpiął mi kompa i wykasował "Błąd przepływomierza", a teraz znowu mi się pomarańczowa kontrolka silnika pali. No już inna przyczyna mi do głowy nie przychodzi.
A co do oryginałów, to znalazłem na Allegro oryginał Siemensa za 370 zł LINK

PATI

#17 Post autor: PATI »

Czego ja nie wymieniłam.... a okazało się że jest dziura w tłoku, a kom. pokazywał problem z przepływem powietrza bo była walnięta turbina, która zacierała się, Zosia jechała 30 km/h zero mocy, kopciła z przodu i z tyłu. Masakra. Wszystkie naprawy ciągnęły się pół roku nim mechanik doszedł do tego co jest zepsute.
Co do przepływomierza dobrze jest zamienić na próbę z takiego samego auta i będziesz miał jasność, a przy zakupie nowego koniecznie sprawdź numery.
W niedziele macie w Warszawie zlot to może ktoś Ci użyczy.

Rumcays

#18 Post autor: Rumcays »

PATI pisze:Co do przepływomierza dobrze jest zamienić na próbę z takiego samego auta i będziesz miał jasność, a przy zakupie nowego koniecznie sprawdź numery.
W niedziele macie w Warszawie zlot to może ktoś Ci użyczy.
Niestety tak się nie uda :/
1) Problem występuje tylko po dłuższym postoju auta, więc nawet spocik nie pomoże, bo chyba bym musiał tam ze 4 godzinki postać :D
2) Niestety nie będę na zlocie, ponieważ weekendy spędzamw Płocku :(, z moimi dziewczynami :D
3) Chyba zaryzykuję i wymienię, bo wówczas powinienem pozbyć się problemów na dłuższy czas...:)

PATI

#19 Post autor: PATI »

No to daj znać jak wymienisz. I pozdrów dziewczyny :lol:

dariusz.siuchta

#20 Post autor: dariusz.siuchta »

Wszystko możesz sobie dokładnie sprawdzić na stronce http://sklep.intercars.com.pl/ wybierz model rocznik i szukasz części

Poza końcówką 139 Wszystkie się zgadzają, cena w intercarsie ok 400zł

Obrazek

Nidhogg

#21 Post autor: Nidhogg »

Tym katalogiem IC na przyszłość nie ma się co sugerować do końca bo zdarza się, że jest źle opisane coś. Najlepiej się posłużyć EPCem przez VIN.

grześ20

#22 Post autor: grześ20 »

witam mam pytanie właśnie wymieniłem przepływkę i znacznie temperatura podskoczyła czyli szybko się nagrzewa wcześniej musiałem przejechać około 15km zanim wskaz,się ruszyła ,i jeszcze jedno pytanie czy przepływka ma coś z wolnymi obrotami?pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

Przepływka nie ma wpływu na to jak szybko się auto nagrzewa,jeżeli chodzi o obroty to jakby całkiem padła to silnik wejdzie w tryb awaryjny i wtedy obroty mogą być mniejsze..

boogoo

#24 Post autor: boogoo »

Głębiej analizując rolę przepływki,można stwierdzić,że może mieć lekki wpływ,gdyż m.in wg.niej ustalana jest dawka i jej czas.Ale tak jak kolega wcześniej napisał jest.
Myślę,że tu temperatura otoczenia pomaga :)

grześ20

#25 Post autor: grześ20 »

dzięki koledzy może faktycznie tak jest pozdrawiam

krzysiek82

#26 Post autor: krzysiek82 »

H,Łajszczak pisze:Przepływka nie ma wpływu na to jak szybko się auto nagrzewa,jeżeli chodzi o obroty to jakby całkiem padła to silnik wejdzie w tryb awaryjny i wtedy obroty mogą być mniejsze..
u mnie jak przepływka padła nie dało się jechac, silnik pracował jakby na trzech garach szarpało strasznie.

vojti

#27 Post autor: vojti »

krzysiek82 pisze:
H,Łajszczak pisze:Przepływka nie ma wpływu na to jak szybko się auto nagrzewa,jeżeli chodzi o obroty to jakby całkiem padła to silnik wejdzie w tryb awaryjny i wtedy obroty mogą być mniejsze..
u mnie jak przepływka padła nie dało się jechac, silnik pracował jakby na trzech garach szarpało strasznie.
U mnie w Omci też silnik pracował jakby na trzech garach, ciężko wchodził na obroty i nie miał mocy. Okazało się, że brał lewe powietrze już za przepływką. Uszczelniłem i objawy zniknęły. Komputer złe dane dostawał. W Zafirze będzie podobnie.

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#28 Post autor: arebuk »

Witam, czy wymiana przepływki odbywa się na zasadzie plug-and-play? wypinam starą, wkładam nową i gotowe? Czy może trzeba coś jeszcze zrobić?

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#29 Post autor: arebuk »

ok, to pozostaje tylko rozkminić jak się rozpina te oryginalne opaski oplowskie którymi przepływka jest mocowana na dolocie.

David

#30 Post autor: David »

arebuk pisze:ok, to pozostaje tylko rozkminić jak się rozpina te oryginalne opaski oplowskie którymi przepływka jest mocowana na dolocie.
złap je kombinerkami i trochę ściśnik do środka i się rozejdą, ale 2gi raz ich już nie założysz musisz kupić nowe , jak pamiętam rozmiar to jakoś od 80-105 czy jakoś tak, wieczorem sprawdzę to Ci napiszę dokładnie, wymieniałem je 2 tyg temu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”