Ciekawy przypadek - błędy
Ciekawy przypadek - błędy
Jestem (chyba) szczęśliwym posiadaczem Zafiry od ok 2 tyg. Do tej pory wszystko hulało jak trzeba. Kilka dni temu zaświeciła się kontrolka "check engine" ale samochód nadal jeździł tak samo (tzn ok). Po nocnym postoju kontrolka zgasła i nie zapaliła się przez ok 2 dni. Po tym czasie znowu "chceck engine". Sprawdziłem kody: 2279, 2075, 0201, 0202, 0203 i 0204. Dzisiaj rano znowu brak kontrolki, po południu się zaświeciła. Dodam, że samochód jeździ normalnie, jest tylko trochę mułowaty na starcie. O co kaman?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Znalazłem takie znaczenia podanych błędów:
P0201 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2
P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
P0204 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4
lub
P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Sensor Malfunction C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Open or High Voltage C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Stuck B-033
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature C-018
P2279 Intake Air System Leak Detected B-035
P0201 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2
P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
P0204 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4
lub
P0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1
P0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Sensor Malfunction C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Open or High Voltage C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Stuck B-033
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature C-018
P2279 Intake Air System Leak Detected B-035
-
- Bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
- Imię: wojtek
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Z tym 2279 to masz prawdopodobnie to samo co ja, odsyłam cie do poczytania tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4313
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4313
Koniecznie wyczyść boost sensor preparatem do czyszczenia gażników (jedna śrubka), a dostaniesz zauważalny wzrost mocy na niższych obrotach. Trzeba jeszcze przepustnicę przeczyścić i będzie ...cacy! (kanałki na obwodzie wlotu kolektora ...są raczej zaklejone!)Myq pisze:Tak właśnie myślę po lekturze postów na forum, że zacznę od EGR-a. Zobaczymy czy to pomoże. Samochód prowadzi się normalnie, motor pracuje ok, ale ta świecąca kontrolka jest wkurzająca. Mam jeszcze plan puszczenia samochodu do ASO na przegląd, wymianę olejów itd. Zobaczymy co mi tam powiedzą.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Cześć,
Krótka historia: auto stało 3 dni na parkingu, pod niebem (słonecznie było teraz). Normalnie uruchomiłem silnik, przejechałem z przerwą ok. 10 min, 30 km. W trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka "check engine", jednocześnie nie dająca żadnych zmian/objawów w trakcie dalszej jazdy. Wyłączenie/włączenie oczywiście nie zmieniło sprawy. Podpiąłem za pomocą bt kostkę i odpaliłem Torque - żadne błędy nie zostały zaczytane. Zrobiłem też manualny odczyt "gaz-hamulec" i wyświetlił się tylko napis ECN i przebieg całkowity.
Czy myślicie że podpięcie pod lepszy komp wykaże co jest grane? Czy to "tylko" jakiś okresowy przegląd?
Krótka historia: auto stało 3 dni na parkingu, pod niebem (słonecznie było teraz). Normalnie uruchomiłem silnik, przejechałem z przerwą ok. 10 min, 30 km. W trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka "check engine", jednocześnie nie dająca żadnych zmian/objawów w trakcie dalszej jazdy. Wyłączenie/włączenie oczywiście nie zmieniło sprawy. Podpiąłem za pomocą bt kostkę i odpaliłem Torque - żadne błędy nie zostały zaczytane. Zrobiłem też manualny odczyt "gaz-hamulec" i wyświetlił się tylko napis ECN i przebieg całkowity.
Czy myślicie że podpięcie pod lepszy komp wykaże co jest grane? Czy to "tylko" jakiś okresowy przegląd?
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Po podpięciu pod komputer:
czujnik różnicy ciśnień przy DPF.
DPF był zapełniony w 71%, warsztat zasugerował elektroniczne wyczyszczenie filtra (zrobił na miejscu). Błąd skasowany.
czujnik różnicy ciśnień przy DPF.
DPF był zapełniony w 71%, warsztat zasugerował elektroniczne wyczyszczenie filtra (zrobił na miejscu). Błąd skasowany.
Co znaczy "elektroniczne wyczyszczenie filtra"? W jaki sposób to zrobili?
Możesz kompem wymusić wypalanie DPF'a, ale po tej czynności wskazana jest wymiana oleju.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
No cóż, błąd powrócił, czyli reakcja raczej nie trafiona. Mechanik podpiął się pod komp i zapisał jakąś procedurę, trwało to kilkanaście minut. Serwis Bosch w Krakowie.
Przynajmniej wiem, że mogę z tym trochę jeździć. Będę musiał skupić się teraz na samych czujnikach, a nie DPF.
Jakieś dalsze sugestie?
Przynajmniej wiem, że mogę z tym trochę jeździć. Będę musiał skupić się teraz na samych czujnikach, a nie DPF.
Jakieś dalsze sugestie?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 19:08 przez szymku, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Prawdopodobnie serwis uruchomił procedurę wymuszonego wypalania filtra tak jak pisze Makary, dlatego musisz wymienić olej oraz filtr. Błąd różnicy ciśnień do sprawdzenia przewody od DPF problem opisany na forum, uszkodzony sam czujnik albo zawalony DPF (poprzez używanie złego oleju tzn. nie Low SAPS lub usterka układu wtryskowego/lewe powietrze) i trzeba go wyciągnąć i wyczyścić lub usunąć fizycznie oraz programowo. Bez dobrego mechanika się raczej nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 22:57 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.