Ciekawy przypadek - błędy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Myq

Ciekawy przypadek - błędy

#1 Post autor: Myq »

Jestem (chyba) szczęśliwym posiadaczem Zafiry od ok 2 tyg. Do tej pory wszystko hulało jak trzeba. Kilka dni temu zaświeciła się kontrolka "check engine" ale samochód nadal jeździł tak samo (tzn ok). Po nocnym postoju kontrolka zgasła i nie zapaliła się przez ok 2 dni. Po tym czasie znowu "chceck engine". Sprawdziłem kody: 2279, 2075, 0201, 0202, 0203 i 0204. Dzisiaj rano znowu brak kontrolki, po południu się zaświeciła. Dodam, że samochód jeździ normalnie, jest tylko trochę mułowaty na starcie. O co kaman?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Znalazłem takie znaczenia podanych błędów:

P0201 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2
P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
P0204 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4

lub

P0201    Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1
P0202    Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
P0203    Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
P0204    Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4

P2075 Swirl Level Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Sensor Malfunction C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Open or High Voltage C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Stuck B-033
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature C-018

P2279 Intake Air System Leak Detected B-035

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#3 Post autor: otko »

Z tym 2279 to masz prawdopodobnie to samo co ja, odsyłam cie do poczytania tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4313

Myq

#4 Post autor: Myq »

Tak właśnie myślę po lekturze postów na forum, że zacznę od EGR-a. Zobaczymy czy to pomoże. Samochód prowadzi się normalnie, motor pracuje ok, ale ta świecąca kontrolka jest wkurzająca. Mam jeszcze plan puszczenia samochodu do ASO na przegląd, wymianę olejów itd. Zobaczymy co mi tam powiedzą.

otko
Bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
Imię: wojtek
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: otko »

to samo co inni tyle że kasę z ciebie zedrą :D

imalas

#6 Post autor: imalas »

Myq pisze:Tak właśnie myślę po lekturze postów na forum, że zacznę od EGR-a. Zobaczymy czy to pomoże. Samochód prowadzi się normalnie, motor pracuje ok, ale ta świecąca kontrolka jest wkurzająca. Mam jeszcze plan puszczenia samochodu do ASO na przegląd, wymianę olejów itd. Zobaczymy co mi tam powiedzą.
Koniecznie wyczyść boost sensor preparatem do czyszczenia gażników (jedna śrubka), a dostaniesz zauważalny wzrost mocy na niższych obrotach. Trzeba jeszcze przepustnicę przeczyścić i będzie ...cacy! (kanałki na obwodzie wlotu kolektora ...są raczej zaklejone!)

Myq

#7 Post autor: Myq »

w niedziele się do tego zabiorę i zobaczymy czy zadziała. Czy kolektor też powinienem czyścić? Przy okazji EGR mam plan zaślepić go.

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

EGR jak zaślepisz na amen to będzie palił się check.

smolec

#9 Post autor: smolec »

Witam, pojawił mi się błąd p0204 i auto na benzynie chodzi na 3 cylindry.

Ze znajomym elektrykiem przedzwoniliśmy wtyczke i na jednym pokazuje napięcie 12V a na drugim kablu nie pokazuje nic. Co mam dalej z tym zrobić?

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#10 Post autor: szymku »

Cześć,

Krótka historia: auto stało 3 dni na parkingu, pod niebem (słonecznie było teraz). Normalnie uruchomiłem silnik, przejechałem z przerwą ok. 10 min, 30 km. W trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka "check engine", jednocześnie nie dająca żadnych zmian/objawów w trakcie dalszej jazdy. Wyłączenie/włączenie oczywiście nie zmieniło sprawy. Podpiąłem za pomocą bt kostkę i odpaliłem Torque - żadne błędy nie zostały zaczytane. Zrobiłem też manualny odczyt "gaz-hamulec" i wyświetlił się tylko napis ECN i przebieg całkowity.
Czy myślicie że podpięcie pod lepszy komp wykaże co jest grane? Czy to "tylko" jakiś okresowy przegląd?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Ostap »

Musisz podłączyć opcoma ;)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#12 Post autor: szymku »

Po podpięciu pod komputer:
czujnik różnicy ciśnień przy DPF.
DPF był zapełniony w 71%, warsztat zasugerował elektroniczne wyczyszczenie filtra (zrobił na miejscu). Błąd skasowany.

Deleted User 21664

#13 Post autor: Deleted User 21664 »

szymku pisze: 27 kwie 2019, 14:45 Po podpięciu pod komputer:
czujnik różnicy ciśnień przy DPF.
DPF był zapełniony w 71%, warsztat zasugerował elektroniczne wyczyszczenie filtra (zrobił na miejscu). Błąd skasowany.
Co znaczy "elektroniczne wyczyszczenie filtra"? W jaki sposób to zrobili?

Możesz kompem wymusić wypalanie DPF'a, ale po tej czynności wskazana jest wymiana oleju.

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#14 Post autor: szymku »

No cóż, błąd powrócił, czyli reakcja raczej nie trafiona. Mechanik podpiął się pod komp i zapisał jakąś procedurę, trwało to kilkanaście minut. Serwis Bosch w Krakowie.
Przynajmniej wiem, że mogę z tym trochę jeździć. Będę musiał skupić się teraz na samych czujnikach, a nie DPF.
Jakieś dalsze sugestie?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 19:08 przez szymku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#15 Post autor: Kowal1981 »

szymku pisze: 27 kwie 2019, 19:08 Jakieś dalsze sugestie?
Prawdopodobnie serwis uruchomił procedurę wymuszonego wypalania filtra tak jak pisze Makary, dlatego musisz wymienić olej oraz filtr. Błąd różnicy ciśnień do sprawdzenia przewody od DPF problem opisany na forum, uszkodzony sam czujnik albo zawalony DPF (poprzez używanie złego oleju tzn. nie Low SAPS lub usterka układu wtryskowego/lewe powietrze) i trzeba go wyciągnąć i wyczyścić lub usunąć fizycznie oraz programowo. Bez dobrego mechanika się raczej nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 22:57 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”