[B]akustyczny czujnik zużycia klocków
[B]akustyczny czujnik zużycia klocków
Cześć,
Mam pytanko jak w temacie, co to za cudo - akustyczny czujnik zużycia klocków?
Sadząc po piszczeniu hehehe kończą mi się przednie klocki. Chce wymienić na ATE i w opisie na stronie intercars jest taka formacja
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez zintegrowanego styku ostrzegającego o zużyciu
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Wnoszę z tego, że są dwa rodzaje: z i bez czujnika, czy ZB posiadają taki czujnik? Z tego co oglądałem hamulec to nie ma tam żadnych kabelków ale czytałem tez że jest to zwykły kawałek blachy.
Z góry dzięki za pomoc.
Tutaj opis tych klockow, które zamierzam nabyć:
Klocek hamulcowy kpl.
ATE
13.0460-7179.2
Klocek hamulcowy kpl.
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 13.0460-7179.2
Cena brutto: 216,55 zł
nazwa: Klocek hamulcowy kpl.
opis : ATE Klocek hamulcowy kpl. P OPEL ASTRA H / Astra
MKV (04-)
producent: ATE - TEVES
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Szerokość 1 [mm]: 155,1
Wysokość 1 [mm]: 70
Szerokość 2 [mm]: 156,3
Wysokość 2 [mm]: 76
Grubość [mm]: 20,4
Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez zintegrowanego styku ostrzegającego o zużyciu
Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin: 2
System hamulcowy: ATE
Oznaczenie kontrolne: E1 90R-01833/645
Strona zabudowy: Oś przednia
Numery zwyczajowe
607179
23844
23833
23832
Mam pytanko jak w temacie, co to za cudo - akustyczny czujnik zużycia klocków?
Sadząc po piszczeniu hehehe kończą mi się przednie klocki. Chce wymienić na ATE i w opisie na stronie intercars jest taka formacja
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez zintegrowanego styku ostrzegającego o zużyciu
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Wnoszę z tego, że są dwa rodzaje: z i bez czujnika, czy ZB posiadają taki czujnik? Z tego co oglądałem hamulec to nie ma tam żadnych kabelków ale czytałem tez że jest to zwykły kawałek blachy.
Z góry dzięki za pomoc.
Tutaj opis tych klockow, które zamierzam nabyć:
Klocek hamulcowy kpl.
ATE
13.0460-7179.2
Klocek hamulcowy kpl.
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 13.0460-7179.2
Cena brutto: 216,55 zł
nazwa: Klocek hamulcowy kpl.
opis : ATE Klocek hamulcowy kpl. P OPEL ASTRA H / Astra
MKV (04-)
producent: ATE - TEVES
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Szerokość 1 [mm]: 155,1
Wysokość 1 [mm]: 70
Szerokość 2 [mm]: 156,3
Wysokość 2 [mm]: 76
Grubość [mm]: 20,4
Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez zintegrowanego styku ostrzegającego o zużyciu
Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin: 2
System hamulcowy: ATE
Oznaczenie kontrolne: E1 90R-01833/645
Strona zabudowy: Oś przednia
Numery zwyczajowe
607179
23844
23833
23832
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:32 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
rhaaziel pisze:- Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Sam zadałeś pytanie i sobie na nie odpowiedziałeś Tak jest to taki kawałek blaszki przy klockach (nie przy wszystkich) jak nadchodzi czas to skrobie po tarczy i "kwiczy" :>rhaaziel pisze:Z tego co oglądałem hamulec to nie ma tam żadnych kabelków ale czytałem tez że jest to zwykły kawałek blachy
U siebie jeszcze klocków nie zmieniałem ale nie jest tak,że czujnik masuje do tarczy i zapala się kontrolka na desce?
Tutaj są takie same klocki....trochę tańsze http://allegro.pl/ate-klocki-hamulcowe- ... 55216.html
Tutaj są takie same klocki....trochę tańsze http://allegro.pl/ate-klocki-hamulcowe- ... 55216.html
tico0, wolałem się upewnić, wśród posiadaczy Zafir, bo różne rzeczy ludzie na forach piszą, szczególnie że czytałem o tym na forum zupełnie nie związanym z oplem.
Osobiście tej blaszki akurat nigdy nie widziałem (być może nie zwróciłem na nią uwagi) ale teraz już wiem o co chodzi i zamówię sobie klocuszki
Marki, wielkie dzięki za znalezienie oferty!! To rzeczywiście sporo taniej!
Osobiście tej blaszki akurat nigdy nie widziałem (być może nie zwróciłem na nią uwagi) ale teraz już wiem o co chodzi i zamówię sobie klocuszki
Marki, wielkie dzięki za znalezienie oferty!! To rzeczywiście sporo taniej!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
teraz mam klocki zamontowane bez tych blaszek ale zanim to zrobiłem miałem założone właśnie z tym czujnikiem akustycznym.
Generalnie to pierdoła i poega na tym ze jak klocek sie zetrze do jakiegoś min poziomu to ta blaszka swoim szczytem trze o tarcze i "piszczy" i to jest właśnie ta akustyka. NIe widziałem czy jest tak jakiś kabelek.. jak nie mam takowego by sygnalizowało mi na desce rozdzielczej cokolwiek. Na kompie tez nigdy komunikatu nie widziałem (komunikaty aktywne) a klocki miałem zjechane prawie do zera.
Generalnie to pierdoła i poega na tym ze jak klocek sie zetrze do jakiegoś min poziomu to ta blaszka swoim szczytem trze o tarcze i "piszczy" i to jest właśnie ta akustyka. NIe widziałem czy jest tak jakiś kabelek.. jak nie mam takowego by sygnalizowało mi na desce rozdzielczej cokolwiek. Na kompie tez nigdy komunikatu nie widziałem (komunikaty aktywne) a klocki miałem zjechane prawie do zera.
Być może księgowi Opla też mieli coś do powiedzenia przy konstruowaniu układu hamulcowego.Byleby jak najtaniej.
Czasami jest tak,że ten czujnik(elektryczny) montowany jest tylko z jednej strony.Nie trzeba nic z nim robić żeby nie świecił(sygnalizował).Wystarczy jak jest podpięty i nie masuje do metalu.
Sprawdzę u siebie.
Czasami jest tak,że ten czujnik(elektryczny) montowany jest tylko z jednej strony.Nie trzeba nic z nim robić żeby nie świecił(sygnalizował).Wystarczy jak jest podpięty i nie masuje do metalu.
Sprawdzę u siebie.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 08:37 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wykluczam takiej ewentualności - mi to nie przeszkadza akurat bo przy alusach jakie mam pięknie widac aktualny stan klocków wiec sobie luknę i jak trzeba wymieniamsQcha pisze:A może masz zmostkowane kabelki gdzieś w nadkolu schowane. Wiem, że jak ktoś nie chce inwestować w czujniki, to tak robią.
Pewnie ta sama droga szedł pierwowity właściciel
a tak swoją droga to rodzice kupili kiedyś Fiata Sienę z salonu i przy zużywaniu sie klocków kabelek przetarł sie i na desce i tak nic sie nie wyświetliło - do blachy były zjechane (osobiście je wymieniałem)... Wiec skuteczność tego patentu jak dla mnie kiepska.
rhaaziel, dzisiaj lub najpóźniej jutro będę u siebie wymieniał klocki z tyłu to napiszę co i jak. Klocki kupiłem i maja taką blaszkę , która zachodzi na część klocka na jakieś 3 mm, czyli jak klocki zetrą się do tej blaszki to tak jak pisali koledzy wyżej będzie kwik i pisk tarcz. Na tej dodatkowej blaszce nie ma żadnego miejsca aby przymocować jakikolwiek przewód elektryczny czy złącze.
EDIT
klocki przełożone na sobotę
EDIT
klocki przełożone na sobotę
Ostatnio zmieniony 25 lis 2010, 07:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy przetartym kablu (układ otwarty) powinno się świecić, więc coś w Fiaciku było nie tak lub włoski producent wymyślił inny patent.
Żeby nie było OT - ja wymieniałem już 2 razy klocki (3 komplet z fabrycznymi) i zawsze czujniki się spisywały. Wiem, że w np VW New Beetle montują tylko w jednym klocku.
Żeby nie było OT - ja wymieniałem już 2 razy klocki (3 komplet z fabrycznymi) i zawsze czujniki się spisywały. Wiem, że w np VW New Beetle montują tylko w jednym klocku.
Też się nad tym zastanawiałem, ale nie miałem wcześniej aktywnych komunikatów BC o błędach. Przy wymianie kół na zimowe chciałem odpiąć kabel i sprawdzić, czy coś wyskakuje, a tu nic... żadnych kabelków przy klockach. Po przestudiowaniu instrukcji obsługi do ZB nie trafiłem na żadną informację, że coś takiego występuje. Więc chyba faktycznie GM zaoszczędziło na kabelkach... Poza tym te kabelki w ZA trochę upierdliwe były, u mnie się w zimie poprzerywało; klocki nowe a komunikat na komputerze wywalało, że do wymiany.sQcha pisze:Dziwne, żeby nie było w ZB elektronicznych czujników, ale nie wiem tego na 100%, dlatego napisałem, że opieram swoją wypowiedź na ZA.