Sporo zapłaciłeś, bo dla tych silników za komplet z wymianą można zamknąć się w 2300-2400zł brutto (nie w ASO).Robert4884 pisze:No to żeby nie było że dwumasa to pojedynczy przypadek, to się pochwale że u mnie przy przebiegu 75 tyś kosztowała impreza 3400 zł (koło zamachowe, sprzęgło +łożysko+ wymiana)
[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana
punkt 3 jest chyba najważniejszy z w/w ..jednak nie chodzi tylko o to by trzymać obroty powyżej 2 tys...ale nie deptać (nagle gaz do dechy) na 3,4,5 biegu jeśli nie ma przynajmiej 2.5tys obrótw...ale najlepiej deptać na full powyżej 2.8tysronin pisze: Dlatego ja bym się nie do końca zgodził z tym co pisze kolega terek w pkt. 2 i 3. To by oznaczało że trza kapelusz założyć na głowę. No i gdzie ta ekonomia jeśli mamy się trzymac pkt. 3 ?
Z wykresu na hamowni wynika że moje auto wystarczy kręcić max. do 3200 rpm. Powyżej nic już się nie zyska więc te 2800 rpm to przesada - przynajmniej w moim przypadku Ale fakt że deptanie po gazie nie popłacakaliope pisze: punkt 3 jest chyba najważniejszy z w/w ..jednak nie chodzi tylko o to by trzymać obroty powyżej 2 tys...ale nie deptać (nagle gaz do dechy) na 3,4,5 biegu jeśli nie ma przynajmiej 2.5tys obrótw...ale najlepiej deptać na full powyżej 2.8tys
PSJ można powiedzieć,jeżeli każdy bieg zmieniamy na granicy czkawki silnika i tak zawsze,potem dajemy mu gazu z tych niskich i tak cały czas.
W dieslu kiedy jadę na tempomacie to czasem i pozwolę,żeby silnik miał te 1600rpm.,ale potem z reguły redukcja,jak chcę szybciej pójść,lub bardzo delikatnie daje się rozkręcić i tym sposobem 90tys.km przejechane i najmniejszych problemów,chyba,że macie poskręcane liczniki.
Bo jak ktoś sobie pojeździ tak dajmy 20%,potem 50% normalnie i 30% ostro to co ma się.
W dieslu kiedy jadę na tempomacie to czasem i pozwolę,żeby silnik miał te 1600rpm.,ale potem z reguły redukcja,jak chcę szybciej pójść,lub bardzo delikatnie daje się rozkręcić i tym sposobem 90tys.km przejechane i najmniejszych problemów,chyba,że macie poskręcane liczniki.
Bo jak ktoś sobie pojeździ tak dajmy 20%,potem 50% normalnie i 30% ostro to co ma się.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Aha OK czyli raczej mi to nie grozi
Z reguły jak zamierzam pojechać żwawiej to tak ponizej 2,5 nie schodze, jak lece długo w ciągu to czasem ma te ok 2tyś ale to jest jazda z minimalnymi wahaniami rzędu 2-3km/h, aa wyprzedzanie z ataku (tak mi się wydaje, jazda w kolumnie w odstepach po 5-10m) z 4 przy 80-90 to z reguły w okolicach 2,8 ma i idzie jak burza...
Z reguły jak zamierzam pojechać żwawiej to tak ponizej 2,5 nie schodze, jak lece długo w ciągu to czasem ma te ok 2tyś ale to jest jazda z minimalnymi wahaniami rzędu 2-3km/h, aa wyprzedzanie z ataku (tak mi się wydaje, jazda w kolumnie w odstepach po 5-10m) z 4 przy 80-90 to z reguły w okolicach 2,8 ma i idzie jak burza...
Mozna duzo taniej na czesciach uzywanych z wymiana ok 1800 zl w katowicachkaliope pisze:Mamy chyba pierwszego użytkownika (kolega czarnuch1313), który wymieniał koło dwumasowe w ZB cdti na oryginalnych częsciach za 4700zl !!!!. Mysle że czas otworzyć nowy temat gdzie bedziemy sie dzielić spostrzeżeniami i doświadczeniami.
Jako, że szczęka mi lekko opadła, zrobiłem wywiad na allegro, i same koło kosztuje od 1500zl (sachs) do 1800 (luk). Ale przecież z reguły wymienia się też sprzęgło od razu i tu dochodzi tarcza, docisk i łożysko... i taki cały komplet od około 2600 (sachs) do 2800 (luk).....plus robota....W mojej fabii wymiania sprzegła u taniego osiedlowego mechanika to 250zl....tu pewnie z 400-500zl minimum. Więc z 4700 można zejść do 3000-3300zl, takze cena tak czy siak szokująca i
komplet luk 2800zl
[url=http://img85.imageshack.us/img85/8805/zafirakoo.th.jpg]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
aha...jeśli dobrze zrozumiałem z opisów...inne koło jest dla z19dt a inne dla z19dth...
http://www.opelczesciuzywane.pl/
Taaa, używane to chyba jakbym auto na sprzedaż szykował :>opelolo pisze:Mozna duzo taniej na czesciach uzywanych z wymiana ok 1800 zl w katowicach http://www.opelczesciuzywane.pl/
no właśnie...musiałbym być niespełna rozumu żeby kupować używaną dwumasę...lub jak kolega ronin mówi, szykować auto pod sprzedaż. A taki sprzedawca by mi zapewne gwarantował, że wyciągnięte z auta o przebiegu 30tys.przemeks pisze: Ale czy to ma sens? Dla mnie w przypadku dwumasy to takie "zamienił stryjek siekierke na kijek..." :>