[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
tomekwitek

#241 Post autor: tomekwitek »

znajomy sprawdził mi i okazało się, że nie ma żadnego błędu. Tak mi się wydaje, że przed tym jak mi zmieniał ustawienia gazownik to wszystko było ok. Jutro jadę do gazownika . Okaże się czy to coś pomoże.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#242 Post autor: jacek76 »

Jeśli zapala się "check" to musi być numer błędy zapisany w pamięci.
Podejrzewam ,że ma za uboga lub bogatą mieszankę i dlatego muli.

tomekwitek

#243 Post autor: tomekwitek »

Muli to dobre określenie, choć za chwilę po tym muleniu idzie normalnie a później znów muli i w między czasie dziwnie szarpie. Choć dzisiaj stała sie dziwna sytuacja. Miałem jechać do gazownika a samochód od rana jeździ normalnie. Czy to możliwe, że się sam zresetował.
Ja zgodnie z zaleceniami przeczytanymi na forum kilka dni temu zresetowałem komp poprzez odłączenie klemy. Ale nie pomogło. A dzisiaj coś stało się dziwnego i silnik pracuje normalnie. Ciekawe jak długo?

Anony Mous

#244 Post autor: Anony Mous »

dokładnie jak pisze Jacek, jeżeli chociaż na chwilę zapalił się check to kod błędu musi być. Nawet po odłączeniu klem błąd nie zniknie.

Ja stawiam na sondę, miałem to samo po założeniu gazu. Na gazie chodzi normalnie czy tak samo jak na gazie?

tomekwitek

#245 Post autor: tomekwitek »

Check to pali mi sie od dłuższego czasu. Ale mimo że wcześniej sie palił to silnik pracował ok. Od razu przy przełączeniu na gaz wszystko jest w porządku. Jeśli tak jak mówisz że to sonda to co mam zrobić?
To znaczy że jest ona do wymiany, czy to kwestia ustawienia i czy komputer od gazu i jego ustawienie może mieć wpływ na prace silnika na benzynie.

Anony Mous

#246 Post autor: Anony Mous »

pierwsze co, to musisz odczytać błędy. Dopiero po nich można wywnioskować co jest nie tak.

Jeszcze jedno pytanko- czy sonda jest podpięta pod kompa z gazu. Często jest tak, że gazownicy nie podpinają się pod sondę i w trakcie kalibracji nie widać jak pracuje. Ja z tym problemem walczyłem kilka dobrych miesięcy :lol:

Jeżeli padnie na sonda to strzeż się zamienników, przy gazie długo nie wytrzymują. Ja dwa lata temu kupiłem używkę i działa do teraz a podróba za 114 zł działała 2 tygodnie i się spaliła.

podsumowując - odczytaj błędy i będziemy dalej myśleć.

Szymon78

#247 Post autor: Szymon78 »

jesli szarpie na zimnym silniku to zacina sie silniczek krokowy.... jesli an ciepłym to albo listwa zapłonowa (choc powinno na E95 jak i LPG) albo sonda lampbda

ja stawiam na sondę lambda (i tak jak kolega marcus sugeruje MUSI być sonda spieta z kompem gazu - tez walczyłem w innym aucie z kalibracją kompa ze 2 miechy.. dopiero potem Panom gazownikom przypomniało sie ze nalzey kabelek założyc

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#248 Post autor: jacek76 »

tomekwitek pisze:Check to pali mi sie od dłuższego czasu. Ale mimo że wcześniej sie palił to silnik pracował ok. Od razu przy przełączeniu na gaz wszystko jest w porządku. Jeśli tak jak mówisz że to sonda to co mam zrobić?
To znaczy że jest ona do wymiany, czy to kwestia ustawienia i czy komputer od gazu i jego ustawienie może mieć wpływ na prace silnika na benzynie.
Nie gdybaj , nie wydawaj pieniędzy na darmo. Sczytaj błędy będzie wiadomo o co biega. Być może niczego nie będziesz musiał wymieniać.
Przy niektórych usterkach elektroniki auto jeździ normalnie ale nie dajmy się zwieźć. Jeśli świeci się check to znaczy , że jest coś nie tak.
Chociaż w przypadku awarii cewki check wcale nie musi się zaświecać ...

bondzo001

#249 Post autor: bondzo001 »

Koledzy mam pytanko.
Czy na ZIMNYM silniku mozna odpalic na gazie awaryjnie samochod. :?:
Czy moze to uszkodzic cos , lub czy sie wogole da? :mysli:
Problem polega na tym ze nie mozna odpalic autka na benzynie. :cry:
A jestem za granica i niechciałbym tu inwestowac w drogi serwis. :czerwona:
Wolał bym na gazie do pl dojechac.

jacek28

#250 Post autor: jacek28 »

bondzo001 pisze:Czy na ZIMNYM silniku mozna odpalic na gazie awaryjnie samochod.
jesli to sekwencja to nie ma mozliwosci a na zwyklej instalacji to sie da

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#251 Post autor: firek »

jacek28 pisze:
bondzo001 pisze:Czy na ZIMNYM silniku mozna odpalic na gazie awaryjnie samochod.
jesli to sekwencja to nie ma mozliwosci a na zwyklej instalacji to sie da
I tu się z kolegą nie zgodzę jest wiele instalacji sekwencyjnych które maja możliwośc odpału od razu z gazu, ale jest zregóły wtedy ograniczona ilośc takich uruchomień.


Napisz kolego jaką masz instalke to może coś doradzimy. Pozdro

bondzo001

#252 Post autor: bondzo001 »

firek, instalka to skladanka stag,zavoli i valtec.oczywiscie sekwencja.
Jutro sprobuje odpalic na zimno.
Odpaliłem juz raz na cieplym silniku na stacji benzynowej awaryjnie.
teraz stoi zafirka pod firma w de. :(
Dodam ze nieszczesne błedy 0301=0304,oraz 0335.
Obstawiam na wtryski ,bo reszte juz wymieniłem,
na gazie autko jedzie bez problemow.
:evil: juz mnie dobijaja te błedy 030.....

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#253 Post autor: firek »

No to powiem szczerze że przy tej kompletacji to może byc problem, głównie przez Valtki. Jak by nie chciała zagadac na zimnym to spróbuj polac reduktor gorącą wodą, tak rzeby był zagrzany to wtedy wtryskom bedzie łatwiej-nie zamarzną. No i oczywiscie pamiętaj aby dodac "gazu" ijak juz zapali to przytrzymac na srednich obrotach aby nie zgasłai zagrzało jak najszybciej reduktor.

Tak czy siak jak najszybciej napraw PB bo takie uruchamianie to smierc dla wtrysków i reduktora. Pozdrawiam

LoKi

#254 Post autor: LoKi »

firek pisze:jacek28 napisał/a:
bondzo001 napisał/a:
Czy na ZIMNYM silniku mozna odpalic na gazie awaryjnie samochod.


jesli to sekwencja to nie ma mozliwosci a na zwyklej instalacji to sie da


I tu się z kolegą nie zgodzę jest wiele instalacji sekwencyjnych które maja możliwośc odpału od razu z gazu, ale jest zregóły wtedy ograniczona ilośc takich uruchomień.


Napisz kolego jaką masz instalke to może coś doradzimy. Pozdro

Szczerze to pierwszy raz spotykam się z tym faktem że na sekwencji można odpalić auto :) z chęcią poczytam jak to się robi.

ReeK56

#255 Post autor: ReeK56 »

stag 300 ma taką możliwość mam tez tak napisane w instrukcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”