Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rejzer

#61 Post autor: rejzer »

kaliope pisze:no w sumie tak....jak nie było błędów to ASO nie wzięło pod uwagę dokładnej diagnostyki abs'u. Ja bym pojechał do ASO ...dowiedzial sie dokładnie co i jak...potem telefon do handlarza....i będzie fikał....to rzeczoznawca.. i sąd
i chyba właśnie tak zrobię. do tego teraz to już będę chciał, żeby i airbagi mi sprawdzili, czy faktycznie są, czy nie ma z nimi problemu. więc znów odchudzę portfel.
elektryk zrobi mi pełne sprawdzenie kompem wraz z fizycznym sprawdzeniem ABS'u i poduch za 150 zł..ASO pewnie 3 razy tyle zaspiewa...ehhh
pablomaxim pisze:a stronie 166 książki SAM NAPRAWIAM
cyt"ESP to elektroniczne urządzenie stabilizacji toru jazdy stosowane seryjnie w
samochodach Opal Astra i Zafira"
czyli jak nie ma info o ESP po rozkodowaniu VIN'u to znaczy, że i tak powinienem mieć? zaraz się okaże, że mam przepaloną diodę od kontrolki ESP a VIN kłamie :lol:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, 14:12 przez rejzer, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#62 Post autor: Anony Mous »

pablomaxim pisze: cyt"ESP to elektroniczne urządzenie stabilizacji toru jazdy stosowane seryjnie w samochodach Opal Astra i Zafira"
widocznie jest błąd.... ESP nie jest absolutnie seryjne w ZB

tico0

#63 Post autor: tico0 »

pablomaxim pisze:na stronie 166 książki SAM NAPRAWIAM
cyt"ESP to elektroniczne urządzenie stabilizacji toru jazdy stosowane seryjnie w samochodach Opal Astra i Zafira"
W tej książce jest więcej takich kwiatków choćby o żarówkach.... tak więc ta książka nie jest do końca miarodajna. Prędzej uwierzę w to co jest w EPC....
kaliope pisze:ESP nie jest absolutnie seryjne w ZB
Zgadza się.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#64 Post autor: Lorry »

A ja jeszcze zrobiłbym hamowanie próbne ale na jakiejś asfaltowej drodze ;) Mało uczęszczanej, albo parking marketu. Rozpędź do ok 60 i po hamulcach... Jak się nie włączy to rzeczywiście kombinowane cuś...

Popatrzyłbym na czujniczki przy piaście i nią samą jak coś ;)

rejzer

#65 Post autor: rejzer »

a czy nie mogę przeprowadzić testu ABS w prosty sposób? oprócz hamowania, jak podpowiada kolega Lorry?
np. gdybym podjechał gdzieś, gdzie mi odłączą czujnik ABS od któregoś koła, to powinno wywalić błąd i powinna zaświecić się kontrolka ABS informująca o niesprawności, prawda?

Anony Mous

#66 Post autor: Anony Mous »

rejzer pisze:a czy nie mogę przeprowadzić testu ABS w prosty sposób? oprócz hamowania, jak podpowiada kolega Lorry?
np. gdybym podjechał gdzieś, gdzie mi odłączą czujnik ABS od któregoś koła, to powinno wywalić błąd i powinna zaświecić się kontrolka ABS informująca o niesprawności, prawda?
zgadza sie ...powinno wywalić błąd..ale nie wiem czy przy okazji zapala sie kontrolka abs'u

tico0

#67 Post autor: tico0 »

kaliope pisze:ale nie wiem czy przy okazji zapala sie kontrolka abs'u
Musi się zapalić.... ;)

Van Dall
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:52
Imię: Mirosław
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#68 Post autor: Van Dall »

To czy jest EBS w aucie można sprawdzic wg tego

http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/esp.php

odczyt nr VIN mam identyczny jak kolega rejzer i chyba nie mam ESP.

tico0

#69 Post autor: tico0 »

Van Dall pisze:To czy jest EBS w aucie można sprawdzic wg tego

http://www.langzeittest.d...technik/esp.php
Ale tam jest chyba mowa o ZA a my mówimy tu w temacie o ZB.....

Van Dall
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:52
Imię: Mirosław
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#70 Post autor: Van Dall »

Sorry nie chyba ale na pewno o ZA.

rejzer

#71 Post autor: rejzer »

i wszystko się wyjaśniło.

ABS na oponach Bridgestone ni jak nie chciał się załączyć. założyłem zimówki, pogoniłem Zofię i wszystko wróciło do normy. działa, jak powinno.

mimo wszystko elektryk sprawdził ABS i poduchy, a szczególnie równoczesne gasnięcie obu kontrolek. wszystko ok. nic nie kombinowane. ufff...

chyba trochę niepotrzebnie narobiłem zamieszania :oops:
wybaczcie :mrgreen:

Anony Mous

#72 Post autor: Anony Mous »

rejzer pisze: ABS na oponach Bridgestone ni jak nie chciał się załączyć.
coś masz mało pary w nodze.....:)

tico0

#73 Post autor: tico0 »

rejzer pisze:ABS na oponach Bridgestone ni jak nie chciał się załączyć.
To tylko świadczy o oponach.... ;) u mnie na letnich Nankang nsII też było bardzo ciężko włączyć abs.... :mrgreen:

aszymajda

#74 Post autor: aszymajda »

Witam

Zosia miała dzisiaj wymieniony moduł CIM na nowy - ponieważ zgłaszał błędy "nieprawidłowe działanie obwodu", nie działało ESP oraz wyłączanie kierunkowskazów... . Błędy zniknęły, kierunkowskazom się poprawiło, ale ESP dalej nie działa (cały czas świeci kontrolka ESP) :/
OP-COM pokazuje błędy w module ABS/TC/ESP:

C0131 - Nieprawidlowe dzialanie obwodu czujnika cisnienia
(00) - Obecny

C0131 - Obwód czujnika ciśnienia - sygnał poza wymaganym zakresem
(5A) - Obecny

Czy macie może jakiś pomysł, co może być problemem?

Pojawił się też jeszcze jeden problem, tym razem z samym OP-COMem, ale o tym w innym wątku

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#75 Post autor: Lorry »

Musisz skalibrować czujnik skrętu ;) Własnie dlatego pali się ESP bo nie wie jak są skręcone koła i nie waidomo jak ma działać ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”