[A] [B] Polerowanie Alu felg
[A] [B] Polerowanie Alu felg
Miałem troche zniszczone felgi, żeby je odnowić musiał bym dać z 5 dych za sztukę więc postanowiłem je wypolerować.
Narzędzia: wiertarka, tarcza na papier, papier o różnej grubości, pasta automax, pasta polerska, filc albo coś innego do polerowania i jeszcze coś wygladające jak druciak ale ro jest z tworzywa a nie z drutu.
tak wyglada też filc po polerce
1. Usunięcie lakieru. Ludzie piszą że, używają specjalnego preparatu do usówania starych powłok lakierniczych (kiedyś coś taki kupiłem żeby wyczyścić futrynę w domu i kicha strasznie długo to trwa). Po tym specyfiky też trzeba sie trochę namęczyć bo w aluminium są mikrowrzery w których znajdyje sie lakier. Zrobiłem to tak: wiertarka, tarcza na rzep i papier 180 oczywiście też z rzepem.Nie można za mocno dociskać bo powstaną wgłebienia, delikatnie żeby sie pozbyć starego lakieru.
2. Urzyłem papieru 320, 500, 800, 1200, 2000, 2500 oczywiście wszystko na wode.
Najlepiej szlifować w jednym kierunku np. wzdłuz a później w poprzeg wtedy widać rysy robione poprzednim papierem i robimy tak na zmianę aż przestanie być widać rysy z poprzedniego papieru, ponieważ poźniej trudno jest usunąć rysę papierem 2000 zrobioną 320
DOBRA RADA: oklejcie papier jakąś taśmą klejącą bo jak nie to może szybko się rozlecieć a ziarno papieru będzie jeszcze nie wykożystane.
3. Po papierze, pasta AutoMax nanieść szmatką i wypolerować - 3,50 zł. - Zadowalający efekt (polerowane było tylko jedno ramię)
4. Odtłuścić
5. Polerowanie pastą polerską Ja to zrobiłem zieloną. Jest ona bardzo twarda więc trzeba włączyć wiertarkę z filcem i nanieść aż filc zrobi sie zielony i przykładamy do polerowanej powieszchni.Po chwili na filcu zrobi sie czarna skorupa wiec trzeba go wymienić na swierzy a tamten wyprać :-) - prawie że lustro.
6. Można je teraz polakierować klarem, ale lustro zostanie zamglone albo co jakiś czas polerować i cieszyć się chromowanymi felgami :-) Ja swoje lakierowałem.
Poradzono mi żeby przy szlifowaniu papierem użyć oleju hydraulicznego zamiast wody bo podobno nie powstają głebokie rysy i odcień polerowanej powieszchni jest inny.
A na koniec róznica miedzy pastą AutoMax a jakimś badziewem za 15 zyla z OBI. Na fotce tego nie widać ale automax jest lepszy.
Efekt końcowy
Jeszcze musze ranty naprawić ale to dopiero jak opony zdejmę bo nie mam drugiego kpl. i robione było z oponą na feldze !
Narzędzia: wiertarka, tarcza na papier, papier o różnej grubości, pasta automax, pasta polerska, filc albo coś innego do polerowania i jeszcze coś wygladające jak druciak ale ro jest z tworzywa a nie z drutu.
tak wyglada też filc po polerce
1. Usunięcie lakieru. Ludzie piszą że, używają specjalnego preparatu do usówania starych powłok lakierniczych (kiedyś coś taki kupiłem żeby wyczyścić futrynę w domu i kicha strasznie długo to trwa). Po tym specyfiky też trzeba sie trochę namęczyć bo w aluminium są mikrowrzery w których znajdyje sie lakier. Zrobiłem to tak: wiertarka, tarcza na rzep i papier 180 oczywiście też z rzepem.Nie można za mocno dociskać bo powstaną wgłebienia, delikatnie żeby sie pozbyć starego lakieru.
2. Urzyłem papieru 320, 500, 800, 1200, 2000, 2500 oczywiście wszystko na wode.
Najlepiej szlifować w jednym kierunku np. wzdłuz a później w poprzeg wtedy widać rysy robione poprzednim papierem i robimy tak na zmianę aż przestanie być widać rysy z poprzedniego papieru, ponieważ poźniej trudno jest usunąć rysę papierem 2000 zrobioną 320
DOBRA RADA: oklejcie papier jakąś taśmą klejącą bo jak nie to może szybko się rozlecieć a ziarno papieru będzie jeszcze nie wykożystane.
3. Po papierze, pasta AutoMax nanieść szmatką i wypolerować - 3,50 zł. - Zadowalający efekt (polerowane było tylko jedno ramię)
4. Odtłuścić
5. Polerowanie pastą polerską Ja to zrobiłem zieloną. Jest ona bardzo twarda więc trzeba włączyć wiertarkę z filcem i nanieść aż filc zrobi sie zielony i przykładamy do polerowanej powieszchni.Po chwili na filcu zrobi sie czarna skorupa wiec trzeba go wymienić na swierzy a tamten wyprać :-) - prawie że lustro.
6. Można je teraz polakierować klarem, ale lustro zostanie zamglone albo co jakiś czas polerować i cieszyć się chromowanymi felgami :-) Ja swoje lakierowałem.
Poradzono mi żeby przy szlifowaniu papierem użyć oleju hydraulicznego zamiast wody bo podobno nie powstają głebokie rysy i odcień polerowanej powieszchni jest inny.
A na koniec róznica miedzy pastą AutoMax a jakimś badziewem za 15 zyla z OBI. Na fotce tego nie widać ale automax jest lepszy.
Efekt końcowy
Jeszcze musze ranty naprawić ale to dopiero jak opony zdejmę bo nie mam drugiego kpl. i robione było z oponą na feldze !
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, 11:10 przez Marekww33, łącznie zmieniany 1 raz.
Normalnie, trzeba być delikatymym jak z kobietącbm80 pisze:Jestem ciekaw jak polerowales te felgi bez zdjetych gum.
Jak widzisz na fotkach gumy nie były zdejmwane więc to prawda a opony są całe i mają sie dobrze
Właśnie jestem w trakcie kończenia trzeciej felgi, wstawie foto jak wygląda polerka bez lakierowania