Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lapm

#31 Post autor: lapm »

Lorry pisze:To i ja coś wtrącę:
W tamtym roku umyłem Zafi, było jakieś -3*, pojeżdziłem jeszcze trochę, na noc zaciągnięty reczny i włączony bieg (auto na płaskim stało), Rano wsiadam, odpalam, normalnie dźwignia schodzi, próbuję ruszyć i trzyma
To samo mialem dzisiaj, ale stal tylko 4 godziny na recznym... lekki opor czulem moze przez 2 km.. a pozniej puscilo, ale reczny tak daleko lapie, wiec obawiam sie, ze cos z nim jest nie tak... a wczoraj byla na myciu

lapm

#32 Post autor: lapm »

darek_s pisze:www.allegro.pl/item847399394_oslona_gum ... _opel.html ja u siebie wymienialem wczoraj zeszlifowalem tylko troche metalowy dzyndzel na koncu linki zeby byl mniejszy nasmarowalem olejem.posmarowalem rownierz gumke w srodku nagrzewajac ja troche opalarka aby zmiekla i zalozylo sie pieknie.Trzeba jednak naciagac delikatnie,ryzyko porwania gumki jest.pzdr.
czy takie same sa do ZB? bo w opisie na aukcji widze, ze tylko to ZA
--
Pozdrawiam,
Marek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#33 Post autor: Lorry »

Najlepiej by było podjechać do ASO i zapytać, zapewne mają je na miejscu a koszt śmieszny. Ale generalnie to to samo będzie, bo chyba nawet sama linka jest podobna lub identyczna (przy wersjach z tarczami na tyle)

lapm, sprawdź jeszcze klocki z tyłu, może się zjarały, u mnie od ciepła popękały i musiałem je zmienić :/

MarcysM

#34 Post autor: MarcysM »

lapm pisze:czy takie same sa do ZB? bo w opisie na aukcji widze, ze tylko to ZA
Nie są takie same. Pisałem do sprzedawcy na Alledrogo i dostałem bardzo uprzejmą odpowiedź, że nie będą pasować i żebym sobie kupił nową linkę. Na razie po moich przygodach nie zaciągam ręcznego, ale jak się cieplej zrobi, to zamówię na próbę i spróbuję podmienić. Może średnica jest inna, a może po prostu z założenia nie pasują (żeby od właściciela więcej kasiorki wyciągnąć)? :lol:

lapm

#35 Post autor: lapm »

MarcysM pisze:Na razie po moich przygodach nie zaciągam ręcznego, ale jak się cieplej zrobi, to zamówię na próbę i spróbuję podmienić.
No, ale akurat ręczny jest przydatny przy takiej pogodzie, bo po odpaleniu, odsniezam/odmrazam.

darekharuk

#36 Post autor: darekharuk »

co do stacji diagnostycznej to komp. wychwytuje koło które pierwsze zaczyna blokowac o pokazuje ze drugie nie trzyma .
trzeba wjechac jeszcze raz tyłem i znowu sprawdzić jak pokaże drugie koło to znaczy że wszystko jest ok kolega tak miał w nowym aucie okazało się ze jedna rolka ciut szybciej łapała i stąd był problem niby z ręcznym

lapm

#37 Post autor: lapm »

Wczoraj mialem chwile i widze, ze po obu stronach te gumki popelkane, czyli w kolejna zimne moga przymarzac...

Obrazek
Obrazek

Czy komus w ZB udało się jakos dopasowac i wymienic te gumki na takie jak w oryginale, czy tylko wymiana calej linki?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#38 Post autor: firek »

lapm, Ciutkę wyżej masz kolego link na aukcje gumek- oryginalnych i nawet opis montażu przez jednego z kolegów :D
A i B mają to samo rozwiązanie, problem z przełożeniem gumeczek jest tylko w Zosi A z zacikami Boscha bo tam troszę inaczej rozwiązane zakończenie linki ;)

lukiopo

#39 Post autor: lukiopo »

witam mam pytanie wiecie może jak poprawić jakość hamulca ręcznego w zaośce A??


edit właśnie z przodu tarcze z tylu bebny
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 22:10 przez lukiopo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#40 Post autor: Dziadek13 »

Po pierwsze według instrukcji sam naprawiam bo po co przepisywać to co zostało napisane a jeżeli dalej nie działa a klocki masz dobre to znowu popuszczasz tą nakrętke pod dźwignią ręcznego ściągasz tylne kola i wtedy nalezy wykręcać tloczek aż klocek leciutko obciera ale leciutko składasz wszystko i regulujesz nakrętką przy dzwigni ja mam dobry hamulec na 4 ząbku.
Ta śruba reguluje docisk tłoczka przez zaciąganie ręcznego.
Obrazek

darkp1

#41 Post autor: darkp1 »

Dziadek13, autor ma silnik 1,6 więc wersja z bębnami i szczękami ;)

ZAKROPIOLO

#42 Post autor: ZAKROPIOLO »

Odświeżę troszkę temat. Wczoraj, jak co dzień zresztą, po przyjeździe do pracy zaciągnąłem ręczny (to już chyba odruch) i.....zdziwiłem się bardzo jak po pracy nie mogłem ruszyć z miejsca w tym śniegu. Zaświeciła się kontrolka od ABS i trzymało lewe tylne koło.
Po ok 2 km zgasła kontrolka ale koło nie odpuściło na dobre. Więc zjazd na CPN, śrubokręt w rękę i pod samochód. Linka od ręcznego jeszcze nie była na tyle zapieczona więc dało się powadzić śrubokrętem tę dźwignie przy zacisku i koło zwolnione. Po rozebraniu w domu okazało się, że ciężko chodzi linka w pancerzu.
Mam przy okazji pytanie, czy w miejscu gdzie linka się rozdwaja na lewe i prawe koło, jest jakieś miejsce aby psiknąć jakimś smarem. Próbowałem od strony zacisku ale nie bardzo wchodzi. Aha, no i gumka oczywiście pęknięta do wymiany.
Podróż do domu zamiast 40 min. 2h 40 min. He he he

Anony Mous

#43 Post autor: Anony Mous »

tam zbytnio nie ma jak tego nasmarować, musiałbyś chyba zdjąć całą linkę i ją przesmarować bo zapewne jeżeli nie ma gumki to masz wilgoć i problem przy mrozach będzie występował, lub wymiana linki. :>

boogoo

#44 Post autor: boogoo »

Kurde mi też zamarzł prawy tył.Gumki wymieniłem w lecie i nawet suszarką suszyłem linkę,ale pewnie za mało,bo woda została.Pewnie muszę wymienić linkę.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#45 Post autor: firek »

Poprostu to jest znak żeby dac ręcznemu wakacje-zimowe ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”