Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kicaj

#16 Post autor: kicaj »

1) zczytac bledy
2) jakiej firmy przplywka
3) poszukac na forum tu badz opel24 tematy - szukaj "brak mocy"

michal3000

#17 Post autor: michal3000 »

Przeplywomierz firmy autlog dalem za niego 240 zl

piecia1983

#18 Post autor: piecia1983 »

Witam miałem podobnie w starym aucie. Śmieszna sprawa była filtr powietrza. Wybierz filtr powietrza i spróbuj bez u mnie był filtr czym pokryty i zatykało go, wymieniłem na inny i było oki.

magost

#19 Post autor: magost »

Dziadek Jurek pisze:Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam :)
Witam,

miałem identyczny problem, zapaliła się pomarańczowa lampka i nagle brak mocy. Po wyłączeniu zapłonu i po ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Hmmm ale zaczęło się to powtarzać coraz częściej - na zimnym i na ciepłym silniku. pojechałem do elektronika samochodowego , podłaczył pod kompa i pokazało że jest uszkodzony czujnik doładowania mocy. Wymieniłem go i zafka śmiga jak dawniej.
pozdrawiam

michal3000

#20 Post autor: michal3000 »

Filtr zmienilem i dalej jest jak bylo;(

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#21 Post autor: Ramirez »

ja też miałem teraz taki problem że traci moc i zaświeca się kontrolka autko z kluczykiem i jak jej sypłem to kopciła że huhu. I wymieniłem filtr powietrza i znacznie mniej kopci.

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#22 Post autor: Ramirez »

kolego a czy jak miałeś popsuty czujnik doładowania mocy, to czy ci bardziej kopcił :?:

magost

#23 Post autor: magost »

Witam,
przy zepsutym czujniku nie było inych objawów oprócz braku mocy i jak co jakiś czas udało mu się działac to przez to więcej paliła.
pozdr Marcin

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#24 Post autor: Ramirez »

Ponieważ mi zaswieciła się kontrolka i stracił moc i kopcił ale juz odzyskał moc ale nadal kopci. I nie wiem co zrobić. Proszę o rady :/

michal3000

#25 Post autor: michal3000 »

Ale mi nie kopci, tylko odcina jej moc na 4 lub 5 gdy ma ponad 3000 obr i wtedy mniej pali. Wyjme kluczyk i pozniej gada normalnie;)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Maciek »

Przepływki wkłada się tylko oryginalne bo później są takie efekty. Odczytaj błędy, ale na 99% wyjdzie błąd przepływomierza...

kowalczyk

#27 Post autor: kowalczyk »

kolego michał3000 ja miałem to samo gdzieś przeczytałem żeby go przemyć i tak zrobiłem to znaczy przepływke co prawda pomogło lecz niewiem na jak długo ale możesz spróbowac bardzo miękki pęzelek spirytus wykręc przepływomierz delikatnie przemyj a nóż

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Maciek »

Ale oryginał a nie zamiennik. Mi też przemycie przepływki pomogło (benzyną ekstrakcyjną).

maxbimer19

#29 Post autor: maxbimer19 »

mam ten sam problem auto kompletnie nie ma mocy a egr'a wymienilem juz po przejechaniu 50tys od momentu zakupu w salonie!!!silnik do 200tys dzialal po prostu perfekcyjnie az ktoregos dnia pekl mi wal korbowy.wsadzilem wiec silnik z anglii z vectry C. pompe paliwa zamontowalem ze starego silnika natomiast wtryski sa juz z tego nowego od vectry i znow jest to samo.swieci sie autko z kluczykiem,kompletnie brakuje mocy i strasznie dymi z wydechu na czarno.mozliwe ze wtryski ze stara pompa paliwa nie pasuja do siebie?czy tez problem tkwi w czyms innym???blagam,pomozcie bo auto stoi w warsztacie juz ponad 3 miesiace,za diagnozowanie bledow zbankrutuje w koncu a mechanik dalej nie wie o co chodzi!!!!!!!

dejna

#30 Post autor: dejna »

po pierwsze to zmień warsztat... generalnie może być różnica w poszczególnych elementach - rozumiem, że silnik kupiłeś o takim samym ozaczeniu jaki miałeś w Zafirce... ? Generalnie różnica w osprzęcie może powodować problemy... naprawde... czas zmienić warsztat...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”