Piszczenie w tylnym kole po dłuższej jeździe

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

Piszczenie w tylnym kole po dłuższej jeździe

#1 Post autor: grego »

Rozpisałem się dzisiaj, ale wyskoczyło kilka spraw i ciekaw jestem Waszej opinii.
Zauważyłem dzisiaj dość wyraźnie, że po ponad godzinnej jeździe zaczyna mi dość głośno piszczeć w tylnym lewym kole. Dzisiaj pisk był bardzo wyraźny, nie jednostajny, ale raz cichszy raz słabszy. Podniosłem nawet auto na parkingu, bo nie byłem pewny czy to przód czy tył. Obróciłem kilka razy tylnym kołem i w pewnym momencie czułem lekki opór i bardzo cichy pisk. Koło i tarcze były dość gorące. I nie wiem teraz czy to łożysko, czy też szczęka się rozgrzała i ociera o tarczę. Problem występuje po dłuższej jeździe, w trasie, gdzie często się człowiek rozpędza i hamuje. Chociaż jak sobie przypominam, to czasami ruszałem zimnym autem i też coś było słychać z tyłu ale potem ustawało. Czyli bardziej pasowało by łożysko na tyle... ?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

giant19s

#2 Post autor: giant19s »

Też tak mam...
Prawdopodobnie po dłuższym czasie pracy nie pracuje dokładnie tłoczek od jednej ze szczęk przez co nie odbija ona do końca i najwidoczniej leciutko przyciera gdzieś o coś.
Narazie nie ruszałem nic i wszystko ucichło.
Ewentualnie podjechać do mechanika ;)

darkp1

#3 Post autor: darkp1 »

Zobacz też czy dobrze Ci odbija linka od ręcznego. U mnie linka była zasyfiona w pancerzu, przez to nie chodziła i nie odbijała. Po regeneracji linki wszystko ok. Teoria gianta też jak najbardziej możliwa, zestawy naprawcze są na allegro właśnie w takich przypadkach.

giant19s

#4 Post autor: giant19s »

Z tego co pamiętam jeszcze to znajomy mówił ze jeżeli da radę rozebrać szczękę to można wymienić tłok a jeżeli nie da rady to pozostaje wymiana całej szczęki.
Tak mi się przypomniało właśnie :)

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#5 Post autor: radziko »

Jak mi piszczało w tylnym kole tak jak u Ciebie to zmieniłem klocki i tarcze. Tarcze były zjechane na maxa ale w klockach jeszcze nie było widocznej blaszki kontrolnej. Piszczało i denerwowało. Teraz spokój. Sprawdź jak grube są klocki może faktycznie Ci się kończą i wyskoczyła ta blaszka co ociera o tarczę i piszczy.

gieesiak

#6 Post autor: gieesiak »

taki sam efekt miałem u siebie, pomógł zestaw naprawczy zacisku, ponieważ po pierwsze troche blokował się na prowadnicach a po drugie tak tłoczek w zacisku domagał się "przeglądu".po wyczyszczeniu , założeniu nowych gumek :mrgreen: , i zamontowaniu hamulce działa jak ta lala
pzdr

grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#7 Post autor: grego »

gieesiak pisze:taki sam efekt miałem u siebie, pomógł zestaw naprawczy zacisku, ponieważ po pierwsze troche blokował się na prowadnicach a po drugie tak tłoczek w zacisku domagał się "przeglądu".po wyczyszczeniu , założeniu nowych gumek :mrgreen: , i zamontowaniu hamulce działa jak ta lala
pzdr
Chodzi o coś takiego?
Obrazek

Bo te zestawy są z różnymi numerami: D4650, D4589, D4847C itd. I niby wszystkie do Zafiry
:(
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

j

#8 Post autor: j »

w zafirze są dwa rodzaje hamulcy na tyle albo bosch albo lukas.więc to może być przyczyną różnych numerów części.

grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#9 Post autor: grego »

janko79 pisze:w zafirze są dwa rodzaje hamulcy na tyle albo bosch albo lukas.więc to może być przyczyną różnych numerów części.
Aha... A jak mogę sprawdzić które są które u mnie? Na co zwracać uwagę? Inna jest budowa, jakieś napisy występują na elementach?
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: MieHor »

grego, w tym temacie masz jak rozpoznać http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4268

grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#11 Post autor: grego »

Odgrzewam temat. Zmieniałem koła na zimowe ostatnio i przy okazji mechanik zajrzał mi do tego piszczącego koła. Faktycznie uszczelka była rozerwana a sam tłoczek się zapiekł. Nie miałem zestawu naprawczego i skończyło się tylko na wstrzyknięciu oleju i rozruszaniu tłoczka. Oczywiście na dłuższą metę tak się nie pojeździ. Zauważyłem na szczękach napis Bosch. Czyli wg tego podanego linka z posta powyżej, do autka powinien pasować zestaw naprawczy nr D4634? Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć? Bo zauważyłem, że są różne zestawy o różnych średnicach uszczelek 34 mm, 36 mm i niby oba do Boscha...

I jeszcze jedno. Po tych zabiegach, przed odpaleniem auta na komputerze zapala mi się info o światłach hamulca. Dawniej wystarczyło raz nacisnąć na pedał i info znikało. Teraz mam inaczej, jak naciskam na hamulec, na krótko zapala się światło stopu i gaśnie. Dopiero za kolejnym razem zapala się i świeci jak wcisnę hamulec. Czym to jest spowodowane?
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#12 Post autor: radziko »

Może spalona żarówka, sprawdź.

vojti

#13 Post autor: vojti »

Czy po nr VIN dojdą w sklepie czy to lukas czy bosch, czy trzeba rozebrać i dopiero zamówić właściwe?

marco1067
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2010, 09:34
Lokalizacja: Siemianice PKE
Model:

#14 Post autor: marco1067 »

z tylu na klockach sa takie blaszki jest to tzw. CZUJNIK AKUSTYCZNY Jezeli zaczna ocierac o tarcze i piszczec to znaczy ze klocki z tylu powoli nadaja sie do wymiany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”