Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów
Moderator: Sebu$
Tak przypadkiem przeglądam sobie forum,bo aku coś nie kręci jak powinien,ale jeszcze odpala,przeczytałem jakie sa aku w danych silnikach w poradzie powyżej.Więc nasuwa mi sie pytanie,czy te rekomendowane nie śa za duże? Obecnie jest w aucie aku 70Ah Epec wskazuje że ma być 72Ah, a te 80Ah nie jest juz przesada.I co z drugim parametrem rozruchowym.Bo Aku są np.o 72Ah ale o różnym rozruchu
Tak jak kolega powyżej napisał. Jeżeli silnik pali ci bez problemu oraz jeżeli masz krótkie trasy lub nie masz budżetu na większy to bierz 72A z dobrym prądem rozruchowym. Ja tez mam 72A i druga zima bez problemu. Jak jeździsz dłuższe trasy to może być i 80A. Wg mnie lepiej 72A markowej firmy z dobrym prądem rozruchowym.
Ps. Zobacz czy miejsce będziesz maił na większy oraz na wysokość akumulatora bo u mnie nowy jest trochę wyższy i kable mam napięte.
Ps. Zobacz czy miejsce będziesz maił na większy oraz na wysokość akumulatora bo u mnie nowy jest trochę wyższy i kable mam napięte.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Polecam akumulator Centra Futura 72 Ah - ma jeden z najwyższych parametrów prądu rozruchowego - 720 A - jest całkowicie bezobsługowy, poza tym ma 3 lata gwarancji - pakiet Assistance - żaden producent nie daje takich warunków.
Dokładniejszy opis np. tutaj http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 76699.html
Dokładniejszy opis np. tutaj http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 76699.html
Witam.
Czy jest możliwość "domowymi sposobami" sprawdzić w jakim jest stanie akumulator ?? Jak np. sprawdzić jego prąd rozruchu itp ??
Chciałbym jakoś ocenić swój bo nie uśmiecha mi się teraz wydawać kasy na nowy.
Dzięki za porady i pozdrawiam
Czy jest możliwość "domowymi sposobami" sprawdzić w jakim jest stanie akumulator ?? Jak np. sprawdzić jego prąd rozruchu itp ??
Chciałbym jakoś ocenić swój bo nie uśmiecha mi się teraz wydawać kasy na nowy.
Dzięki za porady i pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W sklepach z akumulatorami mają urzadzenia do pomiaru prądu akumulatora,jest tam coś w rodzaju rezystora dużęj mocy i amperomierz,ja na jesieni chciałem kupić nowy bo coś słabo mi kręcił,sprzedawca najpierw wyszedł do samochodu z tym urzadzeniem,sprawdził i powiedział mi że mam jeszcze bardzo dobry akumulator i nie ma potrzeby kupna nowego.Okazało się że masa przy klemie niekontaktowała prawidłowo,po poprawieniu styku akumulator odpalał samochód przy -20 C.
No właśnie musiałbym znaleźć kogoś kto dysponuje sprzętem. Nie chcę teraz wydawać niepotrzebnie kasy na nowy żeby okazało się że nie było to potrzebne.H,Łajszczak pisze:W sklepach z akumulatorami mają urzadzenia do pomiaru prądu akumulatora,jest tam coś w rodzaju rezystora dużęj mocy i amperomierz,ja na jesieni chciałem kupić nowy bo coś słabo mi kręcił,sprzedawca najpierw wyszedł do samochodu z tym urzadzeniem,sprawdził i powiedział mi że mam jeszcze bardzo dobry akumulator i nie ma potrzeby kupna nowego.Okazało się że masa przy klemie niekontaktowała prawidłowo,po poprawieniu styku akumulator odpalał samochód przy -20 C.
Niestety ostatnio w ogóle nie ruszam się po za miasto i robię odcinki po 2-4 km więc aku nie zdoła się do końca naładować. Później rano (tak jak dzisiaj) słychać że ma ciężko i że nie jest na full naładowany. Latem nie ma tego problemu no ale temp., inne. Narazie postanowiłem poczekać bo jak nie odpali to aku pod prostownik, a ja najwyżej jeden dzionek na autonogach
jedź do stacji obsługi - gdzie będą mieli np. takie coś http://sklep.avt.pl/p/pl/486364/tester+ ... +5499.html badanie elektrolitu to nie wszystko