Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
keram74

#61 Post autor: keram74 »

dzieki może to faktycznie być wina akumulatora bo ostatni czasy szybko mi się rozładowywuje.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#62 Post autor: firek »

Sprawdz jeszcze sobie podłączenia przewodów, szczególnie masowych, czasami główna masa na rozruszniku się luzuje i może dawac podobne objawy.

mody1

#63 Post autor: mody1 »

Tak przypadkiem przeglądam sobie forum,bo aku coś nie kręci jak powinien,ale jeszcze odpala,przeczytałem jakie sa aku w danych silnikach w poradzie powyżej.Więc nasuwa mi sie pytanie,czy te rekomendowane nie śa za duże? Obecnie jest w aucie aku 70Ah Epec wskazuje że ma być 72Ah, a te 80Ah nie jest juz przesada.I co z drugim parametrem rozruchowym.Bo Aku są np.o 72Ah ale o różnym rozruchu

pepe001

#64 Post autor: pepe001 »

Wymieniłem akumulator wczoraj na BOSCH'a o symbolu 0 092 S40 070 72Ah/680A i jestem bardzo zadowolony. Kręci teraz idealnie. Wybrałem taki, bo głównie jeżdżę krótkie trasy.

Awatar użytkownika
maglo18
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 12 gru 2009, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#65 Post autor: maglo18 »

Tak jak kolega powyżej napisał. Jeżeli silnik pali ci bez problemu oraz jeżeli masz krótkie trasy lub nie masz budżetu na większy to bierz 72A z dobrym prądem rozruchowym. Ja tez mam 72A i druga zima bez problemu. Jak jeździsz dłuższe trasy to może być i 80A. Wg mnie lepiej 72A markowej firmy z dobrym prądem rozruchowym.

Ps. Zobacz czy miejsce będziesz maił na większy oraz na wysokość akumulatora bo u mnie nowy jest trochę wyższy i kable mam napięte.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#66 Post autor: MieHor »

Polecam akumulator Centra Futura 72 Ah - ma jeden z najwyższych parametrów prądu rozruchowego - 720 A - jest całkowicie bezobsługowy, poza tym ma 3 lata gwarancji - pakiet Assistance - żaden producent nie daje takich warunków.

Dokładniejszy opis np. tutaj http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 76699.html

Anony Mous

#67 Post autor: Anony Mous »

Witam.

Czy jest możliwość "domowymi sposobami" sprawdzić w jakim jest stanie akumulator ?? Jak np. sprawdzić jego prąd rozruchu itp ??

Chciałbym jakoś ocenić swój bo nie uśmiecha mi się teraz wydawać kasy na nowy.

Dzięki za porady i pozdrawiam :piwo:

kicaj

#68 Post autor: kicaj »

nie...
tzn teoretycznie sie da, ale jak nie masz dobrego sprzetu to sie w to nie baw bo zniszczysz tylko akumulator. prosciej podjechac gdzie na stacje szybkiej obslugi badz mechanika i poprosic o probe dynamiczna akumulatora

jacek28

#69 Post autor: jacek28 »

nawet w sklepach z akumulatorami mają "urządzonko" do pomiaru chyba gestosci elektrolitu, to tez juz ci cos powie o kondycji twojej baterii

Woytas

#70 Post autor: Woytas »

jacek28 pisze:nawet w sklepach z akumulatorami mają "urządzonko" do pomiaru chyba gestosci elektrolitu, to tez juz ci cos powie o kondycji twojej baterii
tzw. aerometr, który pokaże Ci tylko jakość elektrolitu, rozruchu już nim nie sprawdzisz ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#71 Post autor: Harry200 »

W sklepach z akumulatorami mają urzadzenia do pomiaru prądu akumulatora,jest tam coś w rodzaju rezystora dużęj mocy i amperomierz,ja na jesieni chciałem kupić nowy bo coś słabo mi kręcił,sprzedawca najpierw wyszedł do samochodu z tym urzadzeniem,sprawdził i powiedział mi że mam jeszcze bardzo dobry akumulator i nie ma potrzeby kupna nowego.Okazało się że masa przy klemie niekontaktowała prawidłowo,po poprawieniu styku akumulator odpalał samochód przy -20 C.

Anony Mous

#72 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:W sklepach z akumulatorami mają urzadzenia do pomiaru prądu akumulatora,jest tam coś w rodzaju rezystora dużęj mocy i amperomierz,ja na jesieni chciałem kupić nowy bo coś słabo mi kręcił,sprzedawca najpierw wyszedł do samochodu z tym urzadzeniem,sprawdził i powiedział mi że mam jeszcze bardzo dobry akumulator i nie ma potrzeby kupna nowego.Okazało się że masa przy klemie niekontaktowała prawidłowo,po poprawieniu styku akumulator odpalał samochód przy -20 C.
No właśnie musiałbym znaleźć kogoś kto dysponuje sprzętem. Nie chcę teraz wydawać niepotrzebnie kasy na nowy żeby okazało się że nie było to potrzebne.

Niestety ostatnio w ogóle nie ruszam się po za miasto i robię odcinki po 2-4 km więc aku nie zdoła się do końca naładować. Później rano (tak jak dzisiaj) słychać że ma ciężko i że nie jest na full naładowany. Latem nie ma tego problemu no ale temp., inne. Narazie postanowiłem poczekać bo jak nie odpali to aku pod prostownik, a ja najwyżej jeden dzionek na autonogach :)

kamyk77

#73 Post autor: kamyk77 »

jedź do stacji obsługi - gdzie będą mieli np. takie coś http://sklep.avt.pl/p/pl/486364/tester+ ... +5499.html badanie elektrolitu to nie wszystko

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#74 Post autor: Harry200 »

Właśnie podobnym sprzętem tylko z miernikiem analogowym sprawdził sprzedawca mój akumulator,

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#75 Post autor: qba1970 »

wczoraj kupiłem nowy (300 w plecy) ale za to odpala od strzału. nie ma co ryzykować. pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”