[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#31 Post autor: Lorry »

A czujnik od ciśnienia turbo OK, nie jest coś poluzowane itp. ?

Zaworki upustowe i podciśnieniowe OK???

zorro

#32 Post autor: zorro »

LORRY - Jak mówisz o czujniku wkrecanym pośrodku kolektora dolotowego - no to chyba ok - jak go wykręciłem to złapał błąd - wyczyściłem go bo był nieźle zalepiony i ponowne podłączenie nic nie zmieniło
Co do zaworków to za bardzo nie wiem gdzie sprawdzać.
Czy niesprawność rzeczy o których pisałeś wyjdzie na OP-COM-ie?

chris

#33 Post autor: chris »

Witam
Wczoraj ruszając samochodem (1.9 cdti 120km) ze świateł ( zimny silnik tyle co wyjechałem z parkingu)coś szarpnęło samochód stracił moc ( jakby wyłączyła się turbina) i pojawiło się dziwne wycie z pod maski jakby łożysko w starej frani zaczęło wyć,
dojechałem na parking i wyłączyłem silnik a ty po wyłączeniu słychać jakby się jakieś łożysko powolutku zatrzymywało (turbina??).
Później odpalam ponownie niby nic ale dodaje gazu i znowu wycie i jakieś trzaski przy wyższych obrotach ok 3000. :(
Podłączyłem op coma i zerkam na ciśnienie żądane ładowania i jest duża różnica między żądanym a teraźniejszym?? Padnięta turbina??
Co to może być samochód ma 45oookm przebiegu wcześniej nie było żadnych problemów nie kopci, nic się nie działo :( :(

Anony Mous

#34 Post autor: Anony Mous »

Najszybciej i najprościej sprawdzić turbo organoleptycznie możesz przez demontaż przewodu przy turbo od filtra powietrza.Musisz wepchnąć paluchy ,złapać za wirnik i pomerdać.Wirnik powinien kręcić się bez żadnych oporów wokół osi i nie powinno być luzów na boki.

chris

#35 Post autor: chris »

byłem w warsztacie rozebrali i stwierdzili że duży luz na wirniku :( i turbina cała zalana olejem:(
nie wiecie gdzie w rejonie katowic można kupić lub zregenerować turbo

gosia

#36 Post autor: gosia »

chris
Ja akurat regenerowałam swoją tutaj...

http://autotransilawa.pl/oferta.html

warto zadzwonić ...może działają również w Twoich okolicach... ;)

chris

#37 Post autor: chris »

ciąg dalszy naprawy....
okazało się że turbina zatarła się z powodu słabego smarowania!!! kupiłem nówkę nie regenerowałem bo się nie opłacało regenerowana ok 2000 nówkę mam za 3000zł :shock:
olej w silniku elf 0w30 który mam wlany nie spełnia norm dla silnika z dpf.......
lany od nowości w autoryzowanym serwisie.... jest zto zwykły syntetyk....
teraz czekam bo chłopaki zrzucają misę olejową i sprawdzą jak tam smok i kanały olejowe..
normalnie masakra.....

Szymon78

#38 Post autor: Szymon78 »

bardzo dziwne ze olej spowodował takie zniszczenie... cos musiało sie innego stać (zatkany kanał olejowy, niewydolność pompy olejowej,..) Niemożliwe wg mnie jest zatarcie jesli w silniku jest olej (i to dobrej marki) nawet jak nie spełnia warunków DPF).

ale suma summarum wykosztowałeś sie nieźle

Anony Mous

#39 Post autor: Anony Mous »

Jak jeździ się na rozrzedzonym oleju przez ON,bo w aucie jest zamontowany DPF to nie ma się co dziwić,ze tak szybo turbo zakończyło żywot.Niska temperatura silnika plus wysokie obroty to dobrze nie wróży.Olej jaki miałeś w silniku był bardzo dobry do smarowania turbo a,ze nie spełniał norm C3 to inna bajka.Mogą założyć nowe turbo i wlać najlepszy olej ale wszystko i tak będzie zależało od kierowcy.

Szymon78

#40 Post autor: Szymon78 »

Marki pisze:i tak będzie zależało od kierowcy.
Święte słowa.. dlatego juz pisałem wcześniej ze z DPF to w trasy tylko (a nie na miasto) i wymieniasc olej nie jak przewiduje producent co 30tys ale częsciej.. 10-15tys .. lub wykastrowac dziada...

kolego chris tzreba byłio regenerowane turbo kupić i za pozoatałego tysiaka wyciąć DPF-a .. dwie pieczenie na jednym ogniu

Awatar użytkownika
Metroid
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:02
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#41 Post autor: Metroid »

Cena za regeneracje turbo mnie rozwalilła :O
Ja kiedyś regenerowałem od audi i po znajomości zapłaciłem 700 zł
Do zoskowych tak zawsze cenią ?
pozdr.
Obrazek

chris

#42 Post autor: chris »

olej miałem wymieniany przy 30 tyś. , wypalanie DPF robiłem tylko raz op -comem przy 45tyś a teraz mam 45500
nie wiem co było wcześniej bo kupiłem go od znajomego a on nic nie mówił że miał jakieś problemy.
regeneracja turbo 2000zł a za 3000 mam nówkę, podobno firma garrett nie wypuszcza niektórych części zamiennych do tych turbin i warsztaty co regenerują wkładają jakieś zamienniki więc zrezygnowałem z regenerowanej..
a tego DPF i tak chyba się pozbędę tylko zastanawiam się nad zrobieniem tego razem z chipem..
a co do oleju to wlewam fiatowski olej selenia do samochodów z dpf,
i chyba trzeba będzie zwiększyć częstotliwość wymian oleju tylko nie wiem co ile ??
jak uważacie??? (głównie śmigam po mieście)

ronin

#43 Post autor: ronin »

chris pisze:olej miałem wymieniany przy 30 tyś. , wypalanie DPF robiłem tylko raz op -comem przy 45tyś a teraz mam 45500
nie wiem co było wcześniej bo kupiłem go od znajomego a on nic nie mówił że miał jakieś problemy.
regeneracja turbo 2000zł a za 3000 mam nówkę, podobno firma garrett nie wypuszcza niektórych części zamiennych do tych turbin i warsztaty co regenerują wkładają jakieś zamienniki więc zrezygnowałem z regenerowanej..
a tego DPF i tak chyba się pozbędę tylko zastanawiam się nad zrobieniem tego razem z chipem..
a co do oleju to wlewam fiatowski olej selenia do samochodów z dpf,
i chyba trzeba będzie zwiększyć częstotliwość wymian oleju tylko nie wiem co ile ??
jak uważacie??? (głównie śmigam po mieście)
Jeśli po mieście to moim zdaniem co 15 tys. powinno wystarczyć. Natomiast dopóki masz DPF'a powinieneś częściej sprawdzać poziom oleju. Jeśli poziom się podniesie - wymienić olej wraz z filtrem. Co do oleju Selenia to znajomy fachowiec nie ma o nim dobrego zdania ale wybór należy do Ciebie ;)

chris

#44 Post autor: chris »

Zastanawiam sie czy nie napisać do opla z zapytaniem jak to jest że serwis wlewa olej do samochodu który nie spełnia wymagań dla danego silnika...

F-19

#45 Post autor: F-19 »

chris pisze:byłem w warsztacie rozebrali i stwierdzili że duży luz na wirniku :( i turbina cała zalana olejem:(
nie wiecie gdzie w rejonie katowic można kupić lub zregenerować turbo
Spróbuj zajrzeć tu :

TURBOMAX
ul. Opolska 16
40-078 Katowice
tel.508 782 001
czynne od poniedziałku do piątku
od 8.00 - 16.00

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”