Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#46 Post autor: boogoo »

firek pisze:Poprostu to jest znak żeby dac ręcznemu wakacje-zimowe ;)
najlepiej by było,ale mój styl jazdy.W czwartek chyba będę miał już nową linkę-koszt od 89 do 129zł,plus 40zł robota.

darkp1

#47 Post autor: darkp1 »

Linkę kompletnie zasłania tłumik, musiałbyś na kanale zdjąć gumy trzymające tłumik, poluzować śrubę przy dźwigni ręcznego i wyjąc linkę. Ale z własnych doświadczeń wiem że żadne wpryskiwanie oleju, wd40 czy innych podobnych nic nie da. U mnie regeneracja pomogła, nowa linka, gumki i nie zamarza już ;)

skurek7

#48 Post autor: skurek7 »

przyznaje ze nie zapoznałem się z tematem dogłębnie :3

może wystarczy przeczyścić ten układ przy kole - rozebrać sprężynki, ściągacze itp.
to wystarczy (mam nadzieje) zrobić w moim wypadku, dzisiaj miałem z tym problem,
wd+ młotek i na szybko było rozruszanie tego mechanizmu..
w weekend szykuje się jakaś wymiana tych gumek :p

ZAKROPIOLO

#49 Post autor: ZAKROPIOLO »

Skurek7, nie do końca masz rację, u mnie np mechanizm jest sprawny i chodzi lekko. Problem jest w lince na 100%. Ona po prostu strasznie ciasno chodzi w pancerzu i sprężynka na zacisku nie jest w stanie jej cofnąć. Brrr aby do wiosny.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#50 Post autor: Dziadek13 »

Ja osobiście bym wypioł bym linke od tego koła podregulował bym ręczny na prawym i tak do ciepłych dni bym poczekał.Nie raz tak robiłem nie musiałem sie brudzić za każdym razem ja sie linka zatarła.

boogoo

#51 Post autor: boogoo »

skurek7, jeśli masz zniszczone gumki na lince,to wymiana ich nic nie da.Bo woda już jest w pancerzu i zawsze będzie zamarzać na mrozie.
Dzięki za radę darkp1.

darkp1

#52 Post autor: darkp1 »

Żeby wymienić gumki trzeba by obcinać linkę przy tym zaczepie i potem na nowo ją zgrzewać. I tak jak boogoo, pisze, w pancerzu jest linka, i pewnie jak w moim przypadku pełno piachu, dlatego ciężko chodziła i zamarzała ;)

boogoo

#53 Post autor: boogoo »

Ha,wymieniłem już sam.Pół godziny w kanale lekkiej roboty,plus wykręcenie linki przy ręcznym w kabinie.

lapm

#54 Post autor: lapm »

Czy ktos orientuje sie, czy duzo pracy jest w przypadku wymiany w ZB tej linki?

boogoo

#55 Post autor: boogoo »

lapm, raczej nie dużo,bo A i B są prawie identyczne konstrukcyjnie.

kski

#56 Post autor: kski »

boogoo pisze: nową linkę-koszt od 89 do 129zł,plus 40zł robota.
Wycenili mi za wymianę od 250 do 350 zł

boogoo

#57 Post autor: boogoo »

kski, no ja kupowałem zaminnnik bdb. zresztą polski i kosztował 129zł.

LoKi

#58 Post autor: LoKi »

kurcza blada mi też zamarzła ta linka od hamulca :/ próbowałem wejść w zakręt na ręcznym i du** dźwignia stoi :D

PS: skoro dźwignia jest na dole i zamarznięta linka to nie jest chyba to coś groźnego że zablokuje nie spodziewanie hamulce podczas jazdy prawda? myślę że mogę spokojnie poczekać do wiosny lub jak piszecie użyć WD40?? co o tym myślicie ??

darkp1

#59 Post autor: darkp1 »

LoKi, podczas jazdy jak sam nie zaciągniesz to nie zablokuje hamulca. WD40 raczej nic nie da ;)

lapm

#60 Post autor: lapm »

troche droga do ZB ta linka :/ ok.300zl tak to bym odpuscil, ale reczny zalacza sie u mnie automatycznie przy zatrzymywaniu na wzniesieniu, moze wie ktos, czy mozna to wylaczyc opcomem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”