[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Belfer

#46 Post autor: Belfer »

Wymieniłem dwumasowe + sprzęgło komplet po 133 tyś. Sprzęgło LUK dla 120KM jest mocniejsze od 150 KM i można zastosować dla 150KM. pozdrawiam

Anony Mous

#47 Post autor: Anony Mous »

Belfer pisze: Sprzęgło LUK dla 120KM jest mocniejsze od 150 KM i można zastosować dla 150KM. pozdrawiam
skąd ta wiedza?

ronin

#48 Post autor: ronin »

Belfer pisze:Wymieniłem dwumasowe + sprzęgło komplet po 133 tyś. Sprzęgło LUK dla 120KM jest mocniejsze od 150 KM i można zastosować dla 150KM. pozdrawiam
A ile cię to kosztowało (same części) ?

Belfer

#49 Post autor: Belfer »

Cały komplet LUK dwumasówka+ sprzęgło(tarcza,docisk,wysprzęglik)dla 150KM 2800zł a dla 120KM 3300zł. Zdecydowałem się na 120KM bo jest mocniejsze, tak doradził specjalista najlepszy w Poznaniu, specjalizujacy się w naprawie i regeneracji ul. Złotowska, pozdrawiam

grzesiekwisnia
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 13 cze 2010, 13:47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#50 Post autor: grzesiekwisnia »

kaliope pisze: no właśnie...musiałbym być niespełna rozumu żeby kupować używaną dwumasę...lub jak kolega ronin mówi, szykować auto pod sprzedaż. A taki sprzedawca by mi zapewne gwarantował, że wyciągnięte z auta o przebiegu 30tys. :)
No nie do końca się zgodzę..

Sam miałem taki silnik 1.9 na części z 2007 roku po przebiegu 40tys i dwumasa była jak nowa... Jeśli ktoś ma 1,5tys pln na nowe to pewnie, ale jeśli nie...

tico0

#51 Post autor: tico0 »

grzesiekwisnia pisze:miałem taki silnik 1.9 na części z 2007 roku po przebiegu 40tys i dwumasa była jak nowa... Jeśli ktoś ma 1,5tys pln na nowe to pewnie, ale jeśli nie...
Można się z tobą zgodzić że w takim przypadku, można by kupić taka dwumasę za rozsądną cenę ;) tylko trzeba pamiętać o tym że u nas na ryku różnie bywa z historią części używanych i czasami można się nadziać na "kwiatek" więc stąd takie podejście do używanej dwumasy czasami warto dołożyć by nie stracić dwa razy ;) .

hiuidiui

#52 Post autor: hiuidiui »

I ja coś troszeczkę dodam od siebie,
kolega Belfer ma troszeczkę racji lecz nie dokońca lub mu się elementy składowe pomyliły (lub trafił na fachofffca).
Koła dwumasowe są identyczne w silniku 100 KM jak i 120 KM.
Silniczek 150 KM ma zupełnie co innego.
Natomiast tarcze sprzęgła są wszędzie identyczne z tym że w wersji 150 KM jest mocniejsza co znaczy droższa - ale pasuje do słabszych motorków :)

Anony Mous

#53 Post autor: Anony Mous »

hiuidiui pisze: Natomiast tarcze sprzęgła są wszędzie identyczne z tym że w wersji 150 KM jest mocniejsza co znaczy droższa - ale pasuje do słabszych motorków :)
kolega Belfer też pisał o tarczy sprzęgła, że są wymienne....tylko on mówi, że tarcza z 19dt jest lepsza a Ty mówisz, że z 19dth jest lepsza....dobre...

hiuidiui

#54 Post autor: hiuidiui »

Chyba rzecz jest naturalnie prosta, silnik z wiekszym momentem obrotowym i większą mocą potrzebuje mocniejszego sprzęgła

Anony Mous

#55 Post autor: Anony Mous »

hiuidiui pisze:Chyba rzecz jest naturalnie prosta, silnik z wiekszym momentem obrotowym i większą mocą potrzebuje mocniejszego sprzęgła
dla mnie też to jest oczywiste, jednak kolega belfer wziął dla siebie tarcze z 19dt, mimo że ma z19dth...za namową jakiegoś szpeca.

hiuidiui

#56 Post autor: hiuidiui »

Sprawa oczywista, względy ekonomiczne
Do motorków 100 i 120 kucy sprzęgła robi LUK i SACHS, tak więc jest z czego wybierać i powiedzmy ceny są konkurencyjne, natomiast do silniczka 150 koników tylko SACHS - bardzo dobre sprzęgła i cena też jest odpowiednia.
Ale nie ujmuję nic marce LUK

lapm

#57 Post autor: lapm »

hiuidiui pisze:Sprawa oczywista, względy ekonomiczne
No wlasnie w tym przypadku nie do konca, bo do 150KM mial tansza niz do 120KM po za tym pisal, ze do 150 tez jest LUK'a.
Cały komplet LUK dwumasówka+ sprzęgło(tarcza,docisk,wysprzęglik)dla 150KM 2800zł a dla 120KM 3300zł.

hiuidiui

#58 Post autor: hiuidiui »

Nie będe się upierał przy tym, acz kolwiek ma dostęp do najświeższych katalogów z częściami do najróżniejszych samochodów.
I to co wcześniej napisałem jest oparte na katalogach :)
Dlatego się tak mądraluję

Belfer

#59 Post autor: Belfer »

Wcześniej napisałem:

Cały komplet LUK dwumasówka+ sprzęgło(tarcza,docisk,wysprzęglik)dla 150KM 2800zł a dla 120KM 3300zł. Zdecydowałem się na 120KM bo jest mocniejsze, tak doradził specjalista najlepszy w Poznaniu, specjalizujacy się w naprawie i regeneracji ul. Złotowska.

Dzisiaj: Miałem do wyboru, na ladzie LUK,dla 150KM za 2800,- oraz dla 120KM za 3300,-
Wybrałem mocniejsze z wielkim zdziwieniem dla 120KM choć mam Zośkę 150KM 110kW CDTI Z19DTH. Jak się dodzwonie do fachury to Was poinformuję.

kicaj

#60 Post autor: kicaj »

mnie tylko zastanawia czemu dwumasa do 120KM jest mocniejsza od tej 150KM? ktos to wytlumaczy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”