Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DAREK 78

#196 Post autor: DAREK 78 »

wie ktos moze gdzie szukac winy odpiecie aku nie pomoglo

Mihó

#197 Post autor: Mihó »

Odczytaj błędy

Art

#198 Post autor: Art »

Wymiana piasty zamknęła temat.

wojtasek
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2010, 01:20
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#199 Post autor: wojtasek »

...a mówiłem :>

DAREK 78

#200 Post autor: DAREK 78 »

byłem odczytać błędy, pokazuje błąd czujnika abs lewe kolo

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 16:46 ]
wie ktoś, czy ten czujnik można sam wymienić czy całą piastę trzeba
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 17:43 przez DAREK 78, łącznie zmieniany 1 raz.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#201 Post autor: darek_s »

DAREK 78 pisze:bylem odczytac bledy pokazuje blond czujnika abs lewe kolo

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 16:46 ]
wie ktos czy ten czuinik mozna sam wymienic czy calom piaste trzeba
Tylko cała piaste,czujnik jest z niz zintegrowany,a dlatego fiksował ci licznik bo z lewego przedniego kola jest brany do niego sygnał o predkości.pzdr.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#202 Post autor: Dziadek13 »


firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#203 Post autor: firek »

Przerabiałem ten problem osobiście: do wymiany cała piasta koła lewego przód. Koszt około 350 zł za SKF, są oczywiście i tańsze ale nie znam ich jakości. Pozdrawiam ;)

patryk

#204 Post autor: patryk »

zanim wymienisz piaste , psiknij isolem we wtyczke od czujnika i zobacz czy pomoze

ps. jak trąbisz zapalaja sie kontrolki?

DAREK 78

#205 Post autor: DAREK 78 »

jak trąbię nic się nie zapala, ale jak skręcę kierownicą na maksa to światła na liczniku przymrugają

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 20:21 ]
i do tego włącza się tc

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 20:23 ]
nie wiem co jest grane dziś jeździłem i wszystko w porządku, nie wiecie czy to mogło samo przejść mechanik, twierdzi ze wszystko zamarzło, jak się zrobi wilgoć, to znowu będzie świrowało
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 20:50 przez DAREK 78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#206 Post autor: Dziadek13 »

Czyli jak wilgoć przyjdzie to znowu będzie świrowało bo masz gdzieś luźne wtyki,kontakty należy poprawić przeczyścić.Co do kierownicy na maxa to pompa wspomagania zabiera dużo prądu i altek nie zdąży doładować,albo słabo ładuje.

Mihó

#207 Post autor: Mihó »

Zanim zdecydujesz się na wymianę piasty, przyjrzyj się sygnałowi z czujnika. Powinien wyglądać tak:

Obrazek

Przy stałej prędkości obrotowej.

Ciekawe jak teraz wyglądają SKF pod względem jakości, skoro produkcję mają w Italii. A Makarońska mechanika to nigdy przeze mnie nie była doceniana ;)

Co do kierownicy na maksa - to albo słabe ładowanie - tak to wygląda. Bo pompa ma zabezpieczenia nadprądowe i przeciwprzeciążeniowe

patryk

#208 Post autor: patryk »

Mihó pisze:Zanim zdecydujesz się na wymianę piasty, przyjrzyj się sygnałowi z czujnika. Powinien wyglądać tak:

[url=http://img294.imageshack.us/img294/558/oscylogramczujnika.th.jpg]Obrazek[/URL]

Przy stałej prędkości obrotowej.

Ciekawe jak teraz wyglądają SKF pod względem jakości, skoro produkcję mają w Italii. A Makarońska mechanika to nigdy przeze mnie nie była doceniana ;)

Co do kierownicy na maksa - to albo słabe ładowanie - tak to wygląda. Bo pompa ma zabezpieczenia nadprądowe i przeciwprzeciążeniowe
z tym zlym ''ladowaniem'' to wstrzymalbym sie - duzo astr g i zafir cierpi na ta przypadlosc tzn. po skrecie kierownica spadek napiecia .... co do tc zapali sie jak ma za male napiecie (zabiera pompa) a zabrudzony wtyk od czujnika robi swoje ... (sprawdz czujnik i podlaczenie przy pompie jest naprawde trudny dostep ) jak masz tylko zwykly miernik to porownaj opornosci wszystkich kol - jak sie znacznie roznia to ktorys do wymiany

waldik782

#209 Post autor: waldik782 »

do patryk ja tak kiedys mialem ze przy trabieniu sie zapalalo tc i abs ale nagle samo przestalo...co to moglo byc???pzdr

DAREK 78

#210 Post autor: DAREK 78 »

mam pytanie auto nie mialo ladowania naprawialem altelnator od tego czasu wlanczaly mi sie te kontrolki po naprawie tez nachwile teraz przestaly mozliwe to jest ze aku nie byl doladowany i dlatego tak sie dzialo kupilem piaste jeszcze nie wymienilem bo narazie jest ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”