zatkane kanaliki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DAREK 78

zatkane kanaliki

#1 Post autor: DAREK 78 »

jak to mozliwe ze mechanik sprawdza uklad oleiowy po wyjechaniu od niego silnik pada

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

a może coś więcej napiszesz, bo z twojego komunikatu nie za bardzo można zrozumieć o co ci chodzi :>

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: BajBus »

a można jaśniej?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

DAREK 78

#4 Post autor: DAREK 78 »

wiec tak stukaly popychacze zawiozlem auto do mechanika cos porobil zadzwonil ze zrobione zajechalem auto pali nic nie stuka ujechalem 12km i zaczelo sie tak sie tuklo ze nie dalo rady jechac okazalo sie ze wal sie rozlecial

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:01 ]
zaciongnolem znowu do niego mowi ze to nie jego wina ze byly zatkane kanaliki przy pompie oleiu co otym myslicie

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#5 Post autor: sesorek »

a stukały cały czas wcześniej? czy tylko jak zimny? bo u mnie jest tak że teraz jak zimno to przez moze 1.5 sek delikatnie słychać potem cisza, a jak nocuje w garażu to nawet rano nie słychać.

jeśli wcześniej stukały tylko popychacze to może wlał jakiegoś dziadostwa do płukania lub do uszczelniania
wypłukało także syfy które zatkały kanaliki choć one w przekroju z tego co kojarzę to mają
około 3mm więc chyba dość trudno je zapchać?

DAREK 78

#6 Post autor: DAREK 78 »

powiedzial ze to przez nagar poniewaz robie krotkie odcinki

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:37 ]
jezdze na oleju gm zastanawiam sie czy go nie zmienic co myslicie otym oleju

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:37 ]
stukaly caly czas jak byl cieply to nawet glosniej

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#7 Post autor: sesorek »

jeśli chodzi o GM to powiem Ci tak. Jak kupiłem astrę F to miałem zalany jakis LOTos juz nie pamiętam jaki. W każdym razie jak przyszło do wymiany stwierdziłem że GM to GM a nie jakiś LOTOS i zmieniłem na GM. Przejechałem ze 2 tys km i zaczęło coś delikatnie nieprzyjemnie grać , jakieś dziwne postukiwanie. Traf chciał że dostałem firmowe auto więc astrę pogoniłem więc nie wiem co się z nią dalej stało może to tylko zbieg okoliczności.

Teraz jak kupiłem zafirę miałem zalany Magnatec syntetyk i tak zostawię. Jest trochę droższy ale wolę nie kombinować i nie stworzyć sobie niepotrzebnego kłopotu bo przecież nasze autka już nie są nowe i trzeba na nie bardziej uważać

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#8 Post autor: jacek76 »

DAREK 78 pisze:powiedzial ze to przez nagar poniewaz robie krotkie odcinki

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:37 ]
jezdze na oleju gm zastanawiam sie czy go nie zmienic co myslicie otym oleju

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 19:37 ]
stukaly caly czas jak byl cieply to nawet glosniej
Podobno oleje GM są niezłe , więc zmieniać chyba nie ma co.

Z tego co piszesz to już musiałeś mieć nieźle wytłuczony ten silnik , że Ci cały czas stukało...

Nagar... Odkręć korek wlewu oleju. Jeżeli wałek rozrządu i to wszystko w środku jest koloru żółto brązowego bez widocznego czarnego nagaru to znaczy , że to nie nagar spowodował awarię bo go nie ma.

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

jacek76 pisze: Podobno oleje GM są niezłe , więc zmieniać chyba nie ma co.
JA znów jak miałem eFkę z olejożernym silnikiem x16XEL (1.6 16V) to przy GM żarł go 2x więcej niż castrola, valvoline czy ELF

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#10 Post autor: jacek76 »

A klasa lepkości / jakości tego GM była taka sama jak tych innych?

Nie bronię , Boże uchroń GM , ale słyszałem o nim dobre opnie.

Żeby nie było , ja jeżdżę na mobil 1 5W50 , praktycznie od początku.

Odnośnie klas olejów instrukcja obsługi mówi :

"Do smarowania silników o zapłonie iskrowym zaleca się przede wszystkim oleje marki Opel.
SAE 15W-40 : ACEA A2-96 , API-SJ/CF
lub
SAE 10W-40 : ACEA A3-96 , API-SJ/CF
lub
SAE 5W-40 : ACEA A3-96 , API-SJ/CF "

lapm

#11 Post autor: lapm »

DAREK 78 pisze:jak to mozliwe ze mechanik sprawdza uklad oleiowy po wyjechaniu od niego silnik pada
A u kogo byłeś? w Krakowie?

DAREK 78

#12 Post autor: DAREK 78 »

ja do mechanika niemam nic tylko chcialbym sie dowiedziec czy on powiedzial mi prawde

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”