Spalanie, temperatura silnika
Moderator: Sebu$
Spalanie, temperatura silnika
Witam. 2 pytania:
Ile wam pali zafira średnio w mieście, myśle przy normalnym stylu jazdy [bez szaleństw, spokojnie] U mnie Zafira A 2.0 DTI spalanie średnie 12,7l. Według mnie to jest spora przesada, zimą pali więcej wiadomo, ale jeszcze zanim spadły śniegi i temperatura spadła to 11.5/100. Co może być przyczyną takiego spalania? Latem jeszcze było wszystko w porządku.
Drugie pytanie to, co może być przyczyną niedogrzewania i ogólnie wolnego grzania się silnika? Po nocce wyjeżdżam, moge jechać 40 minut i wskazówka temperatury w sumie leży. Maksymalnie temperatura zatrzymuje się na 80*C. Włożyć karton na/do/przed chłodnice i zobaczyć czy pomoże czy też jakas konkretna przyczyna tego zjawiska ma miejsce? Pozdrawiam i czekam na wyczerpujące odpowiedzi
Ile wam pali zafira średnio w mieście, myśle przy normalnym stylu jazdy [bez szaleństw, spokojnie] U mnie Zafira A 2.0 DTI spalanie średnie 12,7l. Według mnie to jest spora przesada, zimą pali więcej wiadomo, ale jeszcze zanim spadły śniegi i temperatura spadła to 11.5/100. Co może być przyczyną takiego spalania? Latem jeszcze było wszystko w porządku.
Drugie pytanie to, co może być przyczyną niedogrzewania i ogólnie wolnego grzania się silnika? Po nocce wyjeżdżam, moge jechać 40 minut i wskazówka temperatury w sumie leży. Maksymalnie temperatura zatrzymuje się na 80*C. Włożyć karton na/do/przed chłodnice i zobaczyć czy pomoże czy też jakas konkretna przyczyna tego zjawiska ma miejsce? Pozdrawiam i czekam na wyczerpujące odpowiedzi
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No moja pali około bo nie mam komputera pokładowego to 8l/100km co prawda jazda emerycka bo inaczej nie idzie.Co do włożenia zasłony to polecam pianke pod panele pasuje jak ulał tylko należy wyciąć otwór na wlot powietrza do filtra co by przepływka miała co mierzyć.Przyczyna takiego spalania może być:
Zła technika jazdy
Złe jakościowo paliwo
Termostat uszkodzony (ługi czas nagrzewania)
Czujnik temperatury uszkodzony (większy czas wtrysku)
Wtryski leją.
Przekłamania komputera pokładowego
Może inni coś dodadzą.
Zła technika jazdy
Złe jakościowo paliwo
Termostat uszkodzony (ługi czas nagrzewania)
Czujnik temperatury uszkodzony (większy czas wtrysku)
Wtryski leją.
Przekłamania komputera pokładowego
Może inni coś dodadzą.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2010, 19:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Mam takie zapytanie. Posiadam Zafire z silnikiem 2.0 DTI najczęściej jeżdzę po mieści odcinki 2-3 kilometry. Średnie spalanie mojej Zosi teraz w zimie to 11,5 litra ON. Czy to normalne?? Jak w zimie jade na trasie spalanie wynosi 6,5 litra.
Temperatura w mieście na tak krótkim odcinku napewno nie zdąży się pojawić, na trasie po okolo 6 km wskazówka rusza się trochę i stoi jak przyspiesze tak do 80 km/h to podnosi sie do 85 stopni jak zwalniam do spada do 70 stopni to normalne przy tak dużych mrozach czy nie bardzo. Wczesniej jezdzilem fordem na benzyne tam inaczej to sie dzialo.
Proszę o jakies sugestie i porady
Mam takie zapytanie. Posiadam Zafire z silnikiem 2.0 DTI najczęściej jeżdzę po mieści odcinki 2-3 kilometry. Średnie spalanie mojej Zosi teraz w zimie to 11,5 litra ON. Czy to normalne?? Jak w zimie jade na trasie spalanie wynosi 6,5 litra.
Temperatura w mieście na tak krótkim odcinku napewno nie zdąży się pojawić, na trasie po okolo 6 km wskazówka rusza się trochę i stoi jak przyspiesze tak do 80 km/h to podnosi sie do 85 stopni jak zwalniam do spada do 70 stopni to normalne przy tak dużych mrozach czy nie bardzo. Wczesniej jezdzilem fordem na benzyne tam inaczej to sie dzialo.
Proszę o jakies sugestie i porady
Witam serdecznie Koleżanki i Kolegów
Mam dość dziwny problem
Wskaźnik temperatury na zegarach nie podnosi się ani o 1 mm.
Ciepłe powietrze normalnie leci przez nawiew po rozgrzaniu silnika i chłodnicy więc wnioskuje że termostat działa (ciepły jest zarówno górny jak i dolny wąż od chłodnicy).
Sprawdzałem czujnik temperatury wody na termostacie i chodzi.
Wyciągnąłem nawet zegary żeby sprawdzić ścieżki przy złączu z tyłu na zegarach i wszystko ok.
Wskaźnik temperatury wody jak nie żył tak nie żyje
Może ma ktoś pomysł na ten problem albo zetknął się co steruje tym wskaźnikiem?
Serdecznie dzięki za wskazówki - na forum u nas jak i vectry nie spotkałem się z czymś podobnym.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 10:33 ]
Aha i temat jest jeszcze taki że choćbym grzał 160km/h to wentylatory się nie załączą - ale wiem że technicznie są sprawne bo po wypięciu kabla z czujki temp wody na termostacie włączają się na maxa. Martwi mnie to bo idzie lato i długie wyjazdy a nie chciałbym usmażyć uszczelki pod głowicą. Wygląda na to że jakiś czujnik albo sterownik odpowiedzialny za wentylatory i wskaźnik temp wody na zegarach jest niesprawny/wypięty.
Aha w misce olejowej mam dwa złącza - jedno jest od czujnika temp oleju a drugie wie ktoś może od czego???
Mam dość dziwny problem
Wskaźnik temperatury na zegarach nie podnosi się ani o 1 mm.
Ciepłe powietrze normalnie leci przez nawiew po rozgrzaniu silnika i chłodnicy więc wnioskuje że termostat działa (ciepły jest zarówno górny jak i dolny wąż od chłodnicy).
Sprawdzałem czujnik temperatury wody na termostacie i chodzi.
Wyciągnąłem nawet zegary żeby sprawdzić ścieżki przy złączu z tyłu na zegarach i wszystko ok.
Wskaźnik temperatury wody jak nie żył tak nie żyje
Może ma ktoś pomysł na ten problem albo zetknął się co steruje tym wskaźnikiem?
Serdecznie dzięki za wskazówki - na forum u nas jak i vectry nie spotkałem się z czymś podobnym.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 10:33 ]
Aha i temat jest jeszcze taki że choćbym grzał 160km/h to wentylatory się nie załączą - ale wiem że technicznie są sprawne bo po wypięciu kabla z czujki temp wody na termostacie włączają się na maxa. Martwi mnie to bo idzie lato i długie wyjazdy a nie chciałbym usmażyć uszczelki pod głowicą. Wygląda na to że jakiś czujnik albo sterownik odpowiedzialny za wentylatory i wskaźnik temp wody na zegarach jest niesprawny/wypięty.
Aha w misce olejowej mam dwa złącza - jedno jest od czujnika temp oleju a drugie wie ktoś może od czego???
Masz wyświetlacz TID czy MID?BK pisze:Aha w misce olejowej mam dwa złącza - jedno jest od czujnika temp oleju a drugie wie ktoś może od czego???
a o co comeon z tym tid czy mid? jeśli chodzi o licznik to jest z obrotomierzem, jeśli o wyświetlacz komputera to jest monohromatyczny i pokazuje tylko błędy i to co w kompie pokładowym + data i godzina