Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
Szukałem, szukałem i nic takiego nie znalazłem. Wobec tego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Dzisiaj podczas wymiany żarówki w przednim reflektorze zauważyłem, pocenie się olejem w okolicy sprężarki.
Konkretnie poci się z tego złączenia metalowej rury idącej od trurbo do chłodnicy interculera.
Z pod tej metalowej opaski łączącej tą rurę z turbiną.
Moje pytanie, czy to jest normalne, czy też coś zaczyna się dziać z turbiną.
Zaznaczam, że to nie jest jakiś duży wyciek oleju, ale takie pocenie się.
Na 13 500 km, dolałem około 1-1.2 litra oleju.
Dzisiaj podczas wymiany żarówki w przednim reflektorze zauważyłem, pocenie się olejem w okolicy sprężarki.
Konkretnie poci się z tego złączenia metalowej rury idącej od trurbo do chłodnicy interculera.
Z pod tej metalowej opaski łączącej tą rurę z turbiną.
Moje pytanie, czy to jest normalne, czy też coś zaczyna się dziać z turbiną.
Zaznaczam, że to nie jest jakiś duży wyciek oleju, ale takie pocenie się.
Na 13 500 km, dolałem około 1-1.2 litra oleju.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2010, 18:19 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.
no więc tak: mam to samo. prawdopodobnie uszczelnienie tego połączenia rozwiąże problem. to połączenie kielichowe nie jest super szczelne. ja sam się zabieram do tego uszczelnienia. byle to było coś co wytrzyma wyższe temperatury. nie szkodzi to w niczym, jedynie że wszystko jest brudne. ale to że jest olej świadczy że raczej sprężarka ma już jakiś ubytek, że puszcza olej. można z tym jeździć oczywiście
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja za radą na tym forum użyłem uszczelki silikonowej 600' i mam spokój już sie nie poci inaczej zaraz to wygląda.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3967
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3967
Witam zakładam nowy temat poniewarz zastanawiam się czy turbina od 2000do 3000 obr powinna gwizdać jak jest w moim przypadku słyszałem że prawdopodobnie turbina już siada już z tym gwizdem dwa lata i nigdy się nie zastanawiałem czy tak powinno być czy nie .
Dziękuję góry za odpowiedzi
Dziękuję góry za odpowiedzi
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podepre się tym opisem bo po co przepisywać to co zostało napisane.
Turbo sprężarka
Przeczytaj w tym temacie post nr #40,#69 bo wałek turbiny straci wyważenie zobacz te foto jak kawałki łożyska turbiny lecą przez rure.
Turbo sprężarka
Przeczytaj w tym temacie post nr #40,#69 bo wałek turbiny straci wyważenie zobacz te foto jak kawałki łożyska turbiny lecą przez rure.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 20:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
dziękuję wam koledzy za tak wyczerpującę tematy jest w tym sporo odpowiedzi tylko zastanawia mnie to że nie mam żadnych błędów olej do turbiny się nie dostaje według mnie jest wszystko ok zośka śmiga że aż miło tylko że ten gwizd przy zmianie biegów 2500 3000tys obr i to wszystko zadymi mi tylko czasami jak rano nie odpali za pierwszym czy drugim razem pozatym jest ok
Witam.Mam taki problem.Moze po kolei.Zakupilem niedawno zafire 2.0DTI(101)2004r.produkcji.Mialem bardzo wyczuwalna turbine,tzn.przy ok 2100 obrotow bylo czuc MOC, auto az rwalo sie do przodu.Niedawno wymienilem olej w silniku i filtry(moze to jest przypadek) i teraz nie odczuwam tego rwania auta do przodu.Auto idzie ale tak jakby bez turbiny ?
Sprawdzalem weze od turbiny i przy ko.2100 obrotow puchna niesamowicie.Wyglada ze turbina jest ok.Co moze byc przyczyna takiej sytuacji.
Sprawdzalem weze od turbiny i przy ko.2100 obrotow puchna niesamowicie.Wyglada ze turbina jest ok.Co moze byc przyczyna takiej sytuacji.